Gå til innhold

lenge siden du har vært hos tannlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv ikke vært der på 4 år, og fikk nesten sjokk over hvor mange hull jeg hadde, til sammen 5 hull.

Har nesten aldri tidligere hatt hull, men nå har jeg jo vært gravid tre ganger, og etter siste graviditet har jeg jo ventet 4 år.

Hvor ofte går andre til tannlegen, og hvor mange hull har dere?

Er dere veldig nøye med tannhygienen, og hva gjør dere for å stelle med tennene?

En annen ting hvor mye betaler dere hos tannlegen for å fylle fem hull?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Siden jeg går på medisiner, går jeg til tannlegen 2 ganger i året. Hadde jeg ikke gjort dette, hadde jeg hatt en mengde hull.

Det er stor forskjell på tenner, noen får aldri hull, andre mange. Noen får ikke hull før i voksen alder. Tenner kan endre seg, så fast sjekk er lurt.

Det varier hva jeg betaler for ett hull, jeg går privat. Alt fra ca 800 kr til 1500. Du bør få ett kostnadsoverslag fra tannlegen din.

Ja, jeg er nøye med tannhygiene, men hull får jeg likevel.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192026859' post='3692699]

Siden jeg går på medisiner, går jeg til tannlegen 2 ganger i året. Hadde jeg ikke gjort dette, hadde jeg hatt en mengde hull.

Det er stor forskjell på tenner, noen får aldri hull, andre mange. Noen får ikke hull før i voksen alder. Tenner kan endre seg, så fast sjekk er lurt.

Det varier hva jeg betaler for ett hull, jeg går privat. Alt fra ca 800 kr til 1500. Du bør få ett kostnadsoverslag fra tannlegen din.

Ja, jeg er nøye med tannhygiene, men hull får jeg likevel.

Jeg går kanskje ca annet hvert år, og har omtrent aldri hull. kan ikke huske jeg har hatt det siden jeg var lita..

Skrevet

Jeg går hvert år, har sørget for å få innkalling med ca. 12 mnds mellomrom, veldig praktisk. Tidligere hadde jeg nesten aldri hull, men de siste årene har det vært en del småplukk med rotfylling av jeksel, ødelagt plombe, krone på fortann (skade fra barndommen) og noen få hull. Jeg fiksa på en plombe for et par uker siden og det kosta 830,-...

Skrevet

Jeg får innkalling hvert år. Har aldri hull, men litt tannstein som blir renset. Han tar røntgen også for å være sikker på at det er ikke hull. Tror jeg betaler 500 - 600 kr.

Skrevet

Hei.

Jeg prøver å gå til tannlegen hvert år,men det har jeg ikke hatt råd til de siste årene.

Det blir bestandig så forferdelig dyrt når jeg er der.

Det er bestandig noen som må fikses på.

Skrevet

Ffår inkalling annethvert år. Fikk munnen full av amalgam som barn/ungdom. Har hatt lite hull i voksen alder, men jeg må fikse på de eldgamle blommene. Krone har jeg skjøvet foran meg, kunne vente til jeg fikk tannverk, Tanna må også trolig rotfylles først.

Skrevet

Jeg er hos tannlegen en gang i året. Har aldri hull. Jeg bruker tanntråd hver kveld + flourtablett. Jeg pusser selfølgelig tennene 2 ganger hver dag. Jeg betaler ca. 700 kr for den skjekken og pussen jeg får hos tannlegen.

Gjest fornøyd med tennene mine
Skrevet

Jeg hadde i unge år et hopp på vel ti år mellom tannlegebesøk, men sett bort fra en brukket plumbe så var der ingen ting :)

Jeg er svært redd for tennene mine, og derfor går jeg til sjekk en gang i halvåret. Jeg er heldigvis veldig lykkelig lottet med tennene mine, de er sterke, pene og hvite. Det er vanlig med "null hull".

Jeg pusser tennene minst to ganger om dagen. Prøver å bruke tanntråd jevnlig. Det er hva jeg gjør av tannhygiene.

Jeg betaler vel en 450.-kr. pr. besøk hos tannlegen. Da er det vanlig sjekk, bilder og grundig puss av tennene.

Tannlegen min er i tillegg til tannlege, tanntekniker.

Skrevet

Ett år. Og jeg skulle vært der for lenge sida, har to små hull å fikse (som sikkert ikke er så små lenger) :(((((

Da jeg var der i fjor var det 4 år sida sist. Og hadde litt småtteri å gjøre da, samt at jeg hadde mista ei plombe. :(

Åhfyfaen, nå fikk jeg den store skjelven her, jeg må visst manne meg opp til å ringe han derre kjekke tannlegen med Vivalen igjen.... :((((((((((

Skrevet

Ett år. Og jeg skulle vært der for lenge sida, har to små hull å fikse (som sikkert ikke er så små lenger) :(((((

Da jeg var der i fjor var det 4 år sida sist. Og hadde litt småtteri å gjøre da, samt at jeg hadde mista ei plombe. :(

Åhfyfaen, nå fikk jeg den store skjelven her, jeg må visst manne meg opp til å ringe han derre kjekke tannlegen med Vivalen igjen.... :((((((((((

Nemlig!

Skrevet

Sist eg var til tannlegen så var det ca.6 år siden sist, og eg hadde

5 eller 6 hull noe som kosta meg ca. 4000.-

Tror det er 2 år sia no, men eg har pokker ta ikkje råd til å

prioritere tannlege på ei god stund enda sjøl om eg gjerne skulle

ha vært der.

Drikker mye Cola og går på noen tabletter (for magen) som heter

Egazil Duretter og som "tærer" på tannemaljen...

Skrevet

Jeg tør aldri å la være å gå til årlig sjekk...

Har sjelden hull.

Skrevet

Nemlig!

Det var jo en bombe at du måtte blande deg inn her, da? *giftig*

Skrevet

Det var jo en bombe at du måtte blande deg inn her, da? *giftig*

Så så... Du vet jo at man av og til må gjøre ting man ikke vil. Du vet det ikke sant? Eller???

*litt usikker*

Skrevet

Så så... Du vet jo at man av og til må gjøre ting man ikke vil. Du vet det ikke sant? Eller???

*litt usikker*

Man ringer ikke tannlegen før det er vondt. Skikkelig vondt... :(

Skrevet

Man ringer ikke tannlegen før det er vondt. Skikkelig vondt... :(

Bra løsning! Tanntrekking kan være en interessant opplevelse antar jeg...

Skrevet

Bra løsning! Tanntrekking kan være en interessant opplevelse antar jeg...

Det kalles PROKASTINERING, vettu... :(

Skrevet

Det kalles PROKASTINERING, vettu... :(

Nettopp :-)

(Har du slått av alle telefoner ?)

Skrevet

Jeg går og sjekker tennene + fjerner tannstein en gang i året. Da har jeg ingen hull.

En gang ventet jeg 5 år, da hadde jeg vært gravid og ammet i mellomtiden. Da hadde jeg plutselig flere svære hull, det var nummeret før rotfylling! Jeg som omtrent aldri hadde hatt hull før hele mitt liv!

Etter det tør jeg ikke hoppe over tannlegetimer, jeg stiller opp trofast selv om jeg gruer meg hver gang.

Ellers så pusser jeg tenner morgen og kveld + tar fluor 2-3 ganger daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...