Gjest grunnkurs helse og sosial Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! har i ei oppgave på skolen og skrive om svangerskapet og vil vite litt utenom det som står i brosjyrer, nettet og bøker. hvordan var det for dere å gå gravide?f.eks fr du fant ut at du var gravid, om du var kvalm, når på dgnet,utflod, smerter her og der, og sånne ting=) takk for alle svar jeg får=))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287914-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har vært gravid tre ganger. Første gang endte med en tidlig SA ca uke 7. Andre svangerskap gikk veldig fint. Var ikke kvalm i det hele tatt, men hadde ikke lyst på noe særlig med mat de første tre mnd. Jeg var i veldig fin form, men fikk litt vann i kroppen mot slutten. Dette førte til at jeg fikk vonde hender. Noe som var veldig slitsomt. Ellers hadde jegt lavt og fint blodtrykk hele veien. Ellers hadde jeg endel smertefulle strekksmerter mellom uke 7 og 10. Nå er jeg 21+ 5 på vei i mitt tredje svangerskap. Så langt har jeg nesten ikke merket noe til at jeg er gravid i det hele tatt. Utenom at magen vokser da, såklart. :-) Kjenner av og til litt små smerter i hofter/ bekken. Men det er veldig sjelden, Har ikke merket noe siden i august nå, men kjente det igjen i dag. Blodtrykk osv er fint denne gang også. Ellers har jeg selvfølgelig vært litt ekstra trett da jeg har vært gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287914-svangerskap/#findComment-2310649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er fjorten uker på vei og er gravid for første gang. Jeg er fortsatt kvalm og trøtt, selv om jeg trodde det hadde gått over for et par uker siden. Det er riktignok ikke så ille lenger. Jeg er ikke kvalm så lenge av gangen nå, men jeg kaster en del opp. Jeg har også hatt en del kraftige magesmerter (ligamentsmerter), og jeg kan for eksempel ikke løpe 50 meter uten å ha vondt i magen resten av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287914-svangerskap/#findComment-2310727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan det var å gå gravid: Det var utrolig spennende alle 3 gangene. Første gangen hadde vi prøvd i 3 år før jeg ble gravid og jeg var så glad at jeg nesten sprakk! Jeg hadde en mistanke om at jeg kunne være gravid, men ville ikke ta testen før etter at jeg var ferdig med den eksamenen jeg leste til. Morgenen etter eksamen gikk jeg tidlig på do og tisset på testen. Den ble positiv med en gang, og jeg løp inn til mannen og vekket ham med de gode nyhetene. Han ble også veldig glad. Jeg var ikke så mye kvalm. Ble mest uggen hvis det gikk for lenge mellom hvert måltid - særlig på ettermiddagen. Ellers var jeg veldig lettrørt, og kunne gråte for den minste ting. Var jeg sliten ble jeg også veldig fort lei meg for små bagateller. Utfloden økte. Blank utflod. Med sistemann hadde jeg blødninger i uke 8 og i uke 12. Med alle 3 hadde jeg blødning ca når jeg forventet menstruasjon første gang etter befruktning. Dette er det man kaller festeblødning. Jeg fikk bekkenløsning med alle 3, men holdt det godt i sjakk ved bruk av homeopatisk medisin. Ellers hovnet jeg vannvittig opp i kroppen med alle 3. Så ikke ut! Føttene og hendene så ut som oppblåste gummihansker. Heldigvis gikk det fort over når ungen var ute. Magen min ble kjempestor alle gangene, særlig første gang. Når jeg var 5-6 mnd på vei så jeg ut som om jeg var fullgått. Det har vært fantastisk å være gravid alle gangene. Jeg skulle veldig gjerne gjort det mer, hadde det ikke vært for at det tar så mye tid å være mor etterpå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287914-svangerskap/#findComment-2311659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.