Gå til innhold

God i engelsk

Gjest student på engelsk

Anbefalte innlegg

Gjest student på engelsk
Skrevet

Jeg skal ikke kverulere, men jeg personlig ser på det som mest viktig at lærerne som skal stå for den faktiske undervisningen, har gode kunnskaper.

Rektor har det pedagogiske ansvaret ja, men det betyr ikke at h*n _må_ ha detaljkunnskaper om det faglige som elevene skal lære. Det er mye viktigere at h*n sørger for at det legges til rette for/kreves av dem som underviser, at _de_ holder seg oppdatert.

Gode kunnskaper om hva?

Hva er verdens høyeste fjell? Sterke verb? eller nyeste pedagogisk forskning?

Rektor har det overordnede pedagogiske ansvaret og skal kunne veilede sitt personale. Du kan ha så mye meninger om det du vil, men dette er en del av stillingsbeskrivelse.

Skrevet

Gode kunnskaper om hva?

Hva er verdens høyeste fjell? Sterke verb? eller nyeste pedagogisk forskning?

Rektor har det overordnede pedagogiske ansvaret og skal kunne veilede sitt personale. Du kan ha så mye meninger om det du vil, men dette er en del av stillingsbeskrivelse.

Ja, rektor har det _overordnede_ pedagogiske ansvaret. Men det er da opptil hver enkelt lærer å sette seg inn i _detaljene_ i det de skal undervise om. Rektor skal holde styr på _helheten_ og de store linjene, mens faglærerne tar seg av detaljene.

Men du må for all del gjerne ha en annen mening enn meg om dette. :)

Gjest student på engelsk
Skrevet

Ja, rektor har det _overordnede_ pedagogiske ansvaret. Men det er da opptil hver enkelt lærer å sette seg inn i _detaljene_ i det de skal undervise om. Rektor skal holde styr på _helheten_ og de store linjene, mens faglærerne tar seg av detaljene.

Men du må for all del gjerne ha en annen mening enn meg om dette. :)

Ja hvis jeg forsto hva du mener så kan vi ha forskjellige meninger. Jeg har ikke følelsen av at du er involvert i undervisning.

Hvorfor skal leger kunne lese faglitteratur på engelsk, men ikke lærere? Involverer du deg på samme måte i medisinske spørsmål som pedagogiske?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Er enig i mange her ang lærere som ikke kan en dritt, man forventer liksom at en ENGELSK-lærer ihvertfall ikke snakker med petter solberg-aksent.. men lærerne lærte vel kanskje ikke bedre på skolen selv... jeg har faktisk opplevd å få spørsmåltegn etter ord i stilene mine fordi læreren ikke har skjønt det... (budgie burde vel en som er såkalt god i engelsk forstå.. altså undulat). Selv har jeg lært meg mye engelsk ved hjelp av nett, finner mye god info om ting på engelsk, og leser jeg om det samme på norsk så forstår jeg jo mange av de "vanskelige" utrykkene også. Ville ikke hatt store problem med å forklare ulike ting på engelsk og norsk, ev forklare hva det er jeg ikke husker ordet på... det kaller jeg å være veldig god i engelsk, god i engelsk vil si at man klarer seg greit i de fleste tilfeller med en grei uttale.

Skrevet

Ja hvis jeg forsto hva du mener så kan vi ha forskjellige meninger. Jeg har ikke følelsen av at du er involvert i undervisning.

Hvorfor skal leger kunne lese faglitteratur på engelsk, men ikke lærere? Involverer du deg på samme måte i medisinske spørsmål som pedagogiske?

Jeg skjønner ikke helt hva dette har med saken å gjøre, men: Jeg involverer meg nok mer i medisinske spørsmål enn i pedagogiske.

Ha en god helg og lykke til med engelskstudiene :)

Gjest student på engelsk
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dette har med saken å gjøre, men: Jeg involverer meg nok mer i medisinske spørsmål enn i pedagogiske.

Ha en god helg og lykke til med engelskstudiene :)

Det jeg mener er at det er en selvfølge at leger og medisinsk personale kan kommunisere på engelsk. Jeg mener at det samme burde gjelde for lærere og pedagoger. Spesielt rektorer som har det overordnede pedagogiske ansvaret. De er pent nødt til å søke informasjon om pedagogisk ledelse, og det utenfor norsk språkområde.

God helg til deg også:)

Skrevet

Det jeg mener er at det er en selvfølge at leger og medisinsk personale kan kommunisere på engelsk. Jeg mener at det samme burde gjelde for lærere og pedagoger. Spesielt rektorer som har det overordnede pedagogiske ansvaret. De er pent nødt til å søke informasjon om pedagogisk ledelse, og det utenfor norsk språkområde.

God helg til deg også:)

Dette er jeg helt enig i! Det aller meste av forskning publiseres jo på engelsk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...