Gå til innhold

Kan jeg være gravid...?

Anbefalte innlegg

Gjest muligens gravid?

OK, jeg er egentlig ikke av typen som skriver slike spekulerende innlegg om jeg kan eller kan ikke være gravid. ta en test, pleier jeg å tenke for meg selv! Men nå bare følte jeg veldig behov for å skrive sjøl og spørre... Dette med graviditet er et veldig sårbart tema for emg, fordi jeg aldri har greid å bli det... har operert bort ene eggstokken, har prøvd i 11 år uten hell, osv. Men nå bare føler jeg meg så rar! Det rareste er likevel at jeg hadde mensen for ei uke sida, men jeg har hørt at man jo kan ha blødninger selv om man er gravid...? Her er symptomene mine: Jeg har veldig ømme pupper. Jeg er unaturlig hard i magen. Jeg har en økende appetitt. Jeg er usedvanlig trøtt, særlig midt på dagen og utpå kvelden. Jeg reagerer følelsesmessig på alt mulig rart, griner lett.

Er det noen av dere som har erfaring med blødning under graviditet? Er disse symtpomene mien graviditetssympomer?

Håper noen svarer meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287939-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pregnant77

Jeg fikk "mensen" to uker over forventa mens, men hadde vært litt uregelmessig siste halve året, dvs at mensen hadde kommet 1-2 uker over forventet mens.

Blødde så og si vanlig første dagen og litt mindre neste, men så kom det bare rosa utflod og til slutt brun utflod, dette varte vel i 10 dager, litt lenger enn normalt.

Jeg skjønte tidlig at det ikke var vanlig mens, så jeg tok en test som ble momentalt positiv.....

og nå er jeg altså 18 uker på vei. Det var nok festeblødning. At mensen kom to uker for sent, var nok bare en forskyvelse, atjeg hadde eggløsning litt senere enn vanlig, og derav blødningen.

Jeg kunne ha oppfattet dette som mens og ikke tatt test.... hadde ikke så mange symptomer da, men merka snart at jeg ble slappere og trøttere enn vanlig og hadde mindre matlyst (ved graviditet er det vel sånn enten eller, enten at man får masse matlyst eller omvendt). Kvalmen kom først rundt uke 12 og har vart frem til nå, har så vidt begynt å bli bedre.

Så jeg vil si: Kanskje du er gravid...

men som jeg sa tidligere, mensen min har vært "forskjøvet" flere ganger siste halveåret og jeg har innbilt meg at jeg var gravid pga mensen ikke kom til rett tid, og fikk symptomer som ømme bryster, økt matlyst, kvalm osv og hard oppblåst mage.... men så kom mensen. Testene var negative.

Jeg ville i alle fall tatt en test. Om blødningen din skyldes festeblødning, vil nok testen bli positiv nå.

• 1 måned senere...
Gjest kan jeg være gravid?

Jeg fikk "mensen" to uker over forventa mens, men hadde vært litt uregelmessig siste halve året, dvs at mensen hadde kommet 1-2 uker over forventet mens.

Blødde så og si vanlig første dagen og litt mindre neste, men så kom det bare rosa utflod og til slutt brun utflod, dette varte vel i 10 dager, litt lenger enn normalt.

Jeg skjønte tidlig at det ikke var vanlig mens, så jeg tok en test som ble momentalt positiv.....

og nå er jeg altså 18 uker på vei. Det var nok festeblødning. At mensen kom to uker for sent, var nok bare en forskyvelse, atjeg hadde eggløsning litt senere enn vanlig, og derav blødningen.

Jeg kunne ha oppfattet dette som mens og ikke tatt test.... hadde ikke så mange symptomer da, men merka snart at jeg ble slappere og trøttere enn vanlig og hadde mindre matlyst (ved graviditet er det vel sånn enten eller, enten at man får masse matlyst eller omvendt). Kvalmen kom først rundt uke 12 og har vart frem til nå, har så vidt begynt å bli bedre.

Så jeg vil si: Kanskje du er gravid...

men som jeg sa tidligere, mensen min har vært "forskjøvet" flere ganger siste halveåret og jeg har innbilt meg at jeg var gravid pga mensen ikke kom til rett tid, og fikk symptomer som ømme bryster, økt matlyst, kvalm osv og hard oppblåst mage.... men så kom mensen. Testene var negative.

Jeg ville i alle fall tatt en test. Om blødningen din skyldes festeblødning, vil nok testen bli positiv nå.

Takk for svar. Jeg er ikke gravid ;-) Men det er jo nettopp sånne situasjoner som du beskriver som gjør at jeg av og til lurer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...