Gå til innhold

Mørk/rødlig urin, smerter i rygg og feber

Anbefalte innlegg

Gjest -Jente-23-1984-

Hei! Har de siste par dagene hatt feber og vært sengeliggende. Dag to begynte jeg å bli tørst, og det hjelper ikke all verden å drikke vann. Dette er kanskje pga væsketap ved febersvette? Har også fått mørk/rødlig urin i forbindelse med dette, og milde ryggsmerter i ryggen (lignende smerter jeg får i rygg ved menstruasjon. Jeg har nettopp hatt mens, så dette kan ikke være årsaken i dette tilfellet). Det svir ikke når jeg urinerer. Er dette normalt ved influensa? Jeg er sjelden syk. Har ingen sykdommer (som jeg vet om), kun psoriasis i hodebunnen. Takk for svar! Kvinne, 23

Fortsetter under...

Gjest Ring legen din nå!

Du bør snarest ta en urinprøve og komme deg til lege - I DAG! Si det er øyeblikkelig hjelp og forklar nøye hva som er problemet hvis de ikke skjønner alvoret med en gang. Dette kan være en urinveisinfeksjon/nyrebekkenbetennelse eller tegn på nyreproblemer. Og du bør få sjekket dette i DAG:-)

God bedring.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192094010' post='3693261]

Du kan ha urinveisinfeksjon, trenger ikke svi av den grunn. Ta deg en legetur før det setter seg i nyrene.

God bedring.

Hei dere,

tusen takk for svar og råd. Har nå sett at urinen kun er mørk, og ikke rødlig heldigvis. Har bestilt legetime på mandag.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Håper du har vært hos lege allerede og fått hjelp. Feber og smerter i rygg/mage bør alltid underøkes. Virus-infeksjoner, og særlig influensa gir oftest mer diffus muskelsmerte og hodepine ved siden av feberen. Årets influensa-epidemi har heller ikke startet enda.. Dersom du ikke har vært hos lege, så ta kontakt imorgen. Håper du ikke har graviditet utenfor livmoren eller alvorlige urinveis-infeksjoner. begge deler må utelukkes; ta med en urinprøve. En blodprøve som viser grad av infeksjon bør taes, og blodsukker, jernlager og stoffskifteprøver kan sjekkes en stund etter et du har blitt bra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...