Gjest -Jente-23-1984- Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Har de siste par dagene hatt feber og vært sengeliggende. Dag to begynte jeg å bli tørst, og det hjelper ikke all verden å drikke vann. Dette er kanskje pga væsketap ved febersvette? Har også fått mørk/rødlig urin i forbindelse med dette, og milde ryggsmerter i ryggen (lignende smerter jeg får i rygg ved menstruasjon. Jeg har nettopp hatt mens, så dette kan ikke være årsaken i dette tilfellet). Det svir ikke når jeg urinerer. Er dette normalt ved influensa? Jeg er sjelden syk. Har ingen sykdommer (som jeg vet om), kun psoriasis i hodebunnen. Takk for svar! Kvinne, 23 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Du kan ha urinveisinfeksjon, trenger ikke svi av den grunn. Ta deg en legetur før det setter seg i nyrene. God bedring. 0 Siter
Gjest Ring legen din nå! Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Du bør snarest ta en urinprøve og komme deg til lege - I DAG! Si det er øyeblikkelig hjelp og forklar nøye hva som er problemet hvis de ikke skjønner alvoret med en gang. Dette kan være en urinveisinfeksjon/nyrebekkenbetennelse eller tegn på nyreproblemer. Og du bør få sjekket dette i DAG:-) God bedring. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Enig med Ring legen din nå! Kom deg til legevakten med en gang. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1192094010' post='3693261] Du kan ha urinveisinfeksjon, trenger ikke svi av den grunn. Ta deg en legetur før det setter seg i nyrene. God bedring. Hei dere, tusen takk for svar og råd. Har nå sett at urinen kun er mørk, og ikke rødlig heldigvis. Har bestilt legetime på mandag. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 Håper du har vært hos lege allerede og fått hjelp. Feber og smerter i rygg/mage bør alltid underøkes. Virus-infeksjoner, og særlig influensa gir oftest mer diffus muskelsmerte og hodepine ved siden av feberen. Årets influensa-epidemi har heller ikke startet enda.. Dersom du ikke har vært hos lege, så ta kontakt imorgen. Håper du ikke har graviditet utenfor livmoren eller alvorlige urinveis-infeksjoner. begge deler må utelukkes; ta med en urinprøve. En blodprøve som viser grad av infeksjon bør taes, og blodsukker, jernlager og stoffskifteprøver kan sjekkes en stund etter et du har blitt bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.