xray22 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er samboer på 18 året og vi har 3 barn nå! Jeg er en man (føler meg som en idiot) som er i et samboer forhold og aldri vært sjalu, det vil si jeg vet ikke om jeg er det da! For å ta ting fra starten, så var det hun i starten av forholdet som hadde problemer med å akseptere at jeg ville bli sammens med henne, noe jeg hele tiden måtte fortelle hennet at hun måtte slutte å tenke slik. Etter 8 år får vi barn og alt ser ut til å fungere bra mellom oss når det gjelder trygghet osv. Det blir mye jobbing og lite tid for oss å vise kjærlighet, all tid går til jobb og barn selvfølgelig. 3 i familien døde av kreft iløpet av 3-4 år og deriblant min mamma som ikke ble 50 år. Det som er rart er at jeg ikke fikk den store reaksjonen når dette skjedde. Så for litt siden skulle det være en fest i nærheten som vi ble invitert til og jeg bestente meg for å bli hjemme litt før jeg dro. Jeg hadde da jobbet ekstremt mye overtid i noen mnd. og følte meg sliten. Hun dro og etter noen timer kom hun gående hjem for å hør om ikke jeg skulle komme etter. Jeg svarte at jeg skulle se utover natten (2400-0100) men, sovnet i stolen med tven på. Da jeg våknet kl 0600 om morgenen og oppdaget at hun enda ikke var hjemme, tenkte jeg at jeg skulle gå å se etter om hun enda var der. Da jeg oppdaget at hun var alene med en annen man, ble jeg fly for B.... For meg var det som hun hadde vært utro og jeg fikk en kjempe reaksjon i kroppen. Jeg pakket sekken i sinne og satte meg i bilen får å kjøre 40 mil til familien min. Jeg var borte i en uke og vi snakket daglig på telefonen, hun sa at hun hadde ikke vært utro, hun hadde bare sittet å snakket om hvor tøft det hadde vært med jobb osv. Nå, ca 5 mnd etter, har hun startet i ny jobb. Hun har en ung flott sjef osv. og jeg reagerer på ting jeg ikke kan sette ord på. Jeg tror at hvis man er sjalu, så er man vel det hele tiden, eller? Når jeg ligger ved hennes side og vi sier at vi er glade i hverandre, har jeg ingen sjalusifølelser i kroppen. Jeg kaller det sjalusifølelser for det er som en klump i magen og man får mange rare tanker i hodet. Det er som om jeg ikke tror på det hun sier til meg nå. Hun ska reise bort snart i forbindelse med jobben og jeg kjenner at jeg får panikk snart. Hva er det som skjer, jeg har aldri vært sjalu før? Beklager at jeg er så elendig med å skrive og forklare meg men, håper du skjønner hva jeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honningbien Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Kan du ha en depresjon? Jeg har opplevd noe tilsvarende med min mann. Han var veldig sliten og hadde stort arbeidspress over tid. I tillegg skulle vi pusse opp, noe han skulle gjøre selv. Hans bestemor døde også. Jeg var også sliten og gav lite positivt til han denne perioden tror jeg. Vi har vært vært sammen i mange år, og har to skolebarn. Han kollapset fullstendig, og ble forferdelig mistenksom og sjalu. Det endte med depresjonsdiagnose m vrangforestillinger, så det hele ble temmelig alvorlig. Historien vår ligner på din, det er derfor jeg spør om depresjonen. Men blir gjerne deprimert på andre måter enn kvinner, kvinner gråter gjerne mye, mens menn blir irritable, aggressive, sjalu etc. Vær så snill å finn ut av dette. Jeg har vært svært nære med å ta ut seperasjon fra min mann pfga sjalusien hans. Det er grusomt å ikke føle at partneren har tillitt til deg. Å bli beskyldt for å være illojal og utro når en ikke er det, er kjempefælt! Hvis du vil at forholdet ikke skal gå i stykker bør jobbe med disse følelsene, og søk hjelp dersom du trenger det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2311129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
xray22 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Kan du ha en depresjon? Jeg har opplevd noe tilsvarende med min mann. Han var veldig sliten og hadde stort arbeidspress over tid. I tillegg skulle vi pusse opp, noe han skulle gjøre selv. Hans bestemor døde også. Jeg var også sliten og gav lite positivt til han denne perioden tror jeg. Vi har vært vært sammen i mange år, og har to skolebarn. Han kollapset fullstendig, og ble forferdelig mistenksom og sjalu. Det endte med depresjonsdiagnose m vrangforestillinger, så det hele ble temmelig alvorlig. Historien vår ligner på din, det er derfor jeg spør om depresjonen. Men blir gjerne deprimert på andre måter enn kvinner, kvinner gråter gjerne mye, mens menn blir irritable, aggressive, sjalu etc. Vær så snill å finn ut av dette. Jeg har vært svært nære med å ta ut seperasjon fra min mann pfga sjalusien hans. Det er grusomt å ikke føle at partneren har tillitt til deg. Å bli beskyldt for å være illojal og utro når en ikke er det, er kjempefælt! Hvis du vil at forholdet ikke skal gå i stykker bør jobbe med disse følelsene, og søk hjelp dersom du trenger det. Lykke til! Kan depresjon føles ut som sjalusi? Jeg er normalt sett en humoristisk person og liker å ha det morsomt på jobb og hjemme. På jobb er alt normalt men, når jeg kjører hjem til henne føles det som kjerlighetsorg. Vi har pratet mye om det som skjer nå og det ender bare med at jeg må trøste henne forde hun blir lei seg. Jeg må være ærlig å si at psykolog ikke er noe jeg vurderer, da det blir et nedelag for meg! Jeg er sådan sett, en sta person, som vil finne ut av ting alene.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2311152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Münster, M.D. Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Kan du ha en depresjon? Jeg har opplevd noe tilsvarende med min mann. Han var veldig sliten og hadde stort arbeidspress over tid. I tillegg skulle vi pusse opp, noe han skulle gjøre selv. Hans bestemor døde også. Jeg var også sliten og gav lite positivt til han denne perioden tror jeg. Vi har vært vært sammen i mange år, og har to skolebarn. Han kollapset fullstendig, og ble forferdelig mistenksom og sjalu. Det endte med depresjonsdiagnose m vrangforestillinger, så det hele ble temmelig alvorlig. Historien vår ligner på din, det er derfor jeg spør om depresjonen. Men blir gjerne deprimert på andre måter enn kvinner, kvinner gråter gjerne mye, mens menn blir irritable, aggressive, sjalu etc. Vær så snill å finn ut av dette. Jeg har vært svært nære med å ta ut seperasjon fra min mann pfga sjalusien hans. Det er grusomt å ikke føle at partneren har tillitt til deg. Å bli beskyldt for å være illojal og utro når en ikke er det, er kjempefælt! Hvis du vil at forholdet ikke skal gå i stykker bør jobbe med disse følelsene, og søk hjelp dersom du trenger det. Lykke til! Hei, dine sexistiske uttalelser er ikke faglig begrunnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2311373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg håper i alle fall at du innser at det er du som har et problem. Å sitte lenge etter en fest å snakke med en mann er langt fra utroskap. At du kanskje ble bekymret og at hun burde gitt beskjed om at hun ble så sen (du visste jo hvor hun var, så så farlig var det ikke) er noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2312064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honningbien Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei, dine sexistiske uttalelser er ikke faglig begrunnet. Hei! Det var ikke meningen å virke "sexistisk" Jeg forstår at du mener det jeg skriver om menns og kvinners måte å være deprimerte på. Når jeg leser det ser jeg hva du mener, jeg svarte nok altfor raskt. Jeg tror allikevel ikke det er helt feil, for min manns behandler sa noe slikt til meg. Det jeg mente er at folk flest kanskje tenker at deprimerte mennesker gråter mye hele tiden., men dette trenger ikke nødvendigvis være tilfelle. Mange menn er deprimerte nærmest uten å vite at de er det, fordi det gir andre symptomer. Beklager hvis du ble støtt at det jeg skrev.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2312077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Münster, M.D. Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Det var ikke meningen å virke "sexistisk" Jeg forstår at du mener det jeg skriver om menns og kvinners måte å være deprimerte på. Når jeg leser det ser jeg hva du mener, jeg svarte nok altfor raskt. Jeg tror allikevel ikke det er helt feil, for min manns behandler sa noe slikt til meg. Det jeg mente er at folk flest kanskje tenker at deprimerte mennesker gråter mye hele tiden., men dette trenger ikke nødvendigvis være tilfelle. Mange menn er deprimerte nærmest uten å vite at de er det, fordi det gir andre symptomer. Beklager hvis du ble støtt at det jeg skrev.... Du er sympatisk. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287977-etter-18-%C3%A5r-s%C3%A5-sjalu/#findComment-2313834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.