Gå til innhold

Sjekker du skattelistene?

Anbefalte innlegg

Gjest dolerine
Skrevet

Jeg sjekker nok meg selv og mannen min, men ellers liker jeg ikke at opplysningene ligger åpent.

Skrevet

ja, jeg må innrømme at jeg gjør det. er altfor nysgjerrig. sjekker mest familie egentlig.

Gjest Elextra
Skrevet

Legges de ut nå?`*nysgjerrig*

Må innrømme at jeg sjekker litt, selv om jeg har et ambivalent forhold til at opplysningene ligger helt åpne.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har aldri skjønt at dette skal være så spennende jeg, så jeg sjekker kanskje meg selv hvis jeg gidder. Ingen fler.

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at sånt ligger åpent. Man er oppdradd til å ikke spørre om hva folk tjener /har i banken osv, fordi det er privat. Nei jeg liker det ikke.

Gjest dolerine
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at sånt ligger åpent. Man er oppdradd til å ikke spørre om hva folk tjener /har i banken osv, fordi det er privat. Nei jeg liker det ikke.

Så sant, så sant.

Gjest Elextra
Skrevet

Det kommer jo av det generelle prinsipp om åpenhet i det offentlige, en kan tenke seg store muligheter for korrupsjon og annen snusk om skattebetaling var hemmelig.

Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke å sjekke. Jeg har sjekket før, og da fant jeg ut at de beløpene som står der har lite med folks egentlig forume å gjøre. Det sier lite om hvor rike/fattige folk er.

Skrevet

Jeg har også sjekket min far som jeg ikke har kontakt med, og hans kone. Så jeg får ingen overraskelsen den dagen han dør, og jeg ikke arver noe... (Alt står jo på kona)

Men jeg liker ikke at denne informasjonen ligger ute. Det er svært få som har en forståelse for hva som kan ligge bak tallene.

Skrevet

Jeg sjekker litt. Bl.a for å se hvilken lønn man har sånn ca etter hvilken utdanning man har. (På de som ikke har barn f.eks).

Er listene ute nå...?

Gjest Arv er ikke alt
Skrevet

Jeg har også sjekket min far som jeg ikke har kontakt med, og hans kone. Så jeg får ingen overraskelsen den dagen han dør, og jeg ikke arver noe... (Alt står jo på kona)

Men jeg liker ikke at denne informasjonen ligger ute. Det er svært få som har en forståelse for hva som kan ligge bak tallene.

Arv er ikke alt. Hvordan har du funnet ut via skattelistene at alt står på henne?, Er det pga. hennes formue?

Du sier du ikke har kontakt med din far, likevel ønkser du å arve han? Hvorfor?

Skrevet

Arv er ikke alt. Hvordan har du funnet ut via skattelistene at alt står på henne?, Er det pga. hennes formue?

Man arver foreldrene sine enten man ønsker det eller ikke. Eller... selvsagt kan man frasi seg arv, men hvorfor gjøre det?

Skrevet

Det kan vel hende at jeg kikker litt, men har funnet ut at det har liten interesse da de jo bare viser skattbar inntekt. Hvilke fradrag folk har kan man j vanskelig vite.

Skrevet

Man kan jo ikke være sikker på at de har særeie selv om formuen står på henne...

Han vil ikke ha kontakt med meg, og jeg er nok litt lei meg for det. Så alt "stemmer" da. Men jeg synes hele situasjonen er lei.

Trenger ikke pengene som en arv hadde gitt meg, men jeg synes han gjør feil her alikevel.

Skrevet

Man arver foreldrene sine enten man ønsker det eller ikke. Eller... selvsagt kan man frasi seg arv, men hvorfor gjøre det?

Nemlig. Hvorfor gjøre det. Men i mitt tilfelle er det nok en særeie inne i bildet. Det stemmer liksom med alt som har skjedd i fortiden....

Skrevet

Kjenner et par der kona har særeie, men det kommer ikke fram av skattelista. Formuen er delt der, ektepakt er intakt og hus, bil og hytte står på henne.

Skrevet

Jeg sjekker gjerne skattelistene, men mest for å vite alder på naboer, kollegaer etc.

Gjest skattesnok
Skrevet

I år skal jeg sjekke kjæresten og svigerforeldrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...