Gjest dolerine Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg sjekker nok meg selv og mannen min, men ellers liker jeg ikke at opplysningene ligger åpent. 0 Siter
willow Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 ja, jeg må innrømme at jeg gjør det. er altfor nysgjerrig. sjekker mest familie egentlig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Legges de ut nå?`*nysgjerrig* Må innrømme at jeg sjekker litt, selv om jeg har et ambivalent forhold til at opplysningene ligger helt åpne. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har aldri skjønt at dette skal være så spennende jeg, så jeg sjekker kanskje meg selv hvis jeg gidder. Ingen fler. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er veldig rart at sånt ligger åpent. Man er oppdradd til å ikke spørre om hva folk tjener /har i banken osv, fordi det er privat. Nei jeg liker det ikke. 0 Siter
Gjest dolerine Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er veldig rart at sånt ligger åpent. Man er oppdradd til å ikke spørre om hva folk tjener /har i banken osv, fordi det er privat. Nei jeg liker det ikke. Så sant, så sant. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er veldig rart at sånt ligger åpent. Man er oppdradd til å ikke spørre om hva folk tjener /har i banken osv, fordi det er privat. Nei jeg liker det ikke. Det kommer jo av det generelle prinsipp om åpenhet i det offentlige, en kan tenke seg store muligheter for korrupsjon og annen snusk om skattebetaling var hemmelig. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Nei, det gidder jeg ikke å sjekke. Jeg har sjekket før, og da fant jeg ut at de beløpene som står der har lite med folks egentlig forume å gjøre. Det sier lite om hvor rike/fattige folk er. 0 Siter
Speak Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også sjekket min far som jeg ikke har kontakt med, og hans kone. Så jeg får ingen overraskelsen den dagen han dør, og jeg ikke arver noe... (Alt står jo på kona) Men jeg liker ikke at denne informasjonen ligger ute. Det er svært få som har en forståelse for hva som kan ligge bak tallene. 0 Siter
Gjest snoke Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg sjekker litt. Bl.a for å se hvilken lønn man har sånn ca etter hvilken utdanning man har. (På de som ikke har barn f.eks). Er listene ute nå...? 0 Siter
Gjest Arv er ikke alt Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også sjekket min far som jeg ikke har kontakt med, og hans kone. Så jeg får ingen overraskelsen den dagen han dør, og jeg ikke arver noe... (Alt står jo på kona) Men jeg liker ikke at denne informasjonen ligger ute. Det er svært få som har en forståelse for hva som kan ligge bak tallene. Arv er ikke alt. Hvordan har du funnet ut via skattelistene at alt står på henne?, Er det pga. hennes formue? Du sier du ikke har kontakt med din far, likevel ønkser du å arve han? Hvorfor? 0 Siter
Sofline Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Arv er ikke alt. Hvordan har du funnet ut via skattelistene at alt står på henne?, Er det pga. hennes formue? Du sier du ikke har kontakt med din far, likevel ønkser du å arve han? Hvorfor? Man arver foreldrene sine enten man ønsker det eller ikke. Eller... selvsagt kan man frasi seg arv, men hvorfor gjøre det? 0 Siter
Platina Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Det kan vel hende at jeg kikker litt, men har funnet ut at det har liten interesse da de jo bare viser skattbar inntekt. Hvilke fradrag folk har kan man j vanskelig vite. 0 Siter
Speak Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Arv er ikke alt. Hvordan har du funnet ut via skattelistene at alt står på henne?, Er det pga. hennes formue? Du sier du ikke har kontakt med din far, likevel ønkser du å arve han? Hvorfor? Man kan jo ikke være sikker på at de har særeie selv om formuen står på henne... Han vil ikke ha kontakt med meg, og jeg er nok litt lei meg for det. Så alt "stemmer" da. Men jeg synes hele situasjonen er lei. Trenger ikke pengene som en arv hadde gitt meg, men jeg synes han gjør feil her alikevel. 0 Siter
Speak Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Man arver foreldrene sine enten man ønsker det eller ikke. Eller... selvsagt kan man frasi seg arv, men hvorfor gjøre det? Nemlig. Hvorfor gjøre det. Men i mitt tilfelle er det nok en særeie inne i bildet. Det stemmer liksom med alt som har skjedd i fortiden.... 0 Siter
Hønemoren Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også sjekket min far som jeg ikke har kontakt med, og hans kone. Så jeg får ingen overraskelsen den dagen han dør, og jeg ikke arver noe... (Alt står jo på kona) Men jeg liker ikke at denne informasjonen ligger ute. Det er svært få som har en forståelse for hva som kan ligge bak tallene. Kjenner et par der kona har særeie, men det kommer ikke fram av skattelista. Formuen er delt der, ektepakt er intakt og hus, bil og hytte står på henne. 0 Siter
fineline Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg sjekker gjerne skattelistene, men mest for å vite alder på naboer, kollegaer etc. 0 Siter
Gjest skattesnok Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 I år skal jeg sjekke kjæresten og svigerforeldrene mine. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Ligger opplysningene åpent nå da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.