Gå til innhold

Ikke nå igjen... *sukk*

Anbefalte innlegg

Gjest party girl
Skrevet

Dersom man har barn som er våkne på nattaen så betyr søvn alt. Men jeg har større barn (8), og er gammel nok for en sen kveld på byen en sjelden gang:-)

Joda, det er viktig med søvn. Men er det ikke viktig med litt tjooghei i blandt også? ;)

Skrevet

Forstår deg veldig godt!! Har opplevd samme historien og blitt like skuffa!

Er vel kanskje sånn at ein i periodar av livet har mindre til felles og har ulike prioriteringar. Greit nok det, eg kan absolutt delta i barnepraten - men føler kanskje det hadde vore hyggeleg om nokon viste litt interesse for andre ting også. Skal ikkje så mykje til! Utfordringa er nok å klara å holda på vennskapet i sånne periodar av livet. "Einvegskøyring" i vennskap er ikkje holdbart i lengden!

Skrevet

Fnis - må le litt av innlegget ditt, du har så bastante meninger om hvordan venninnene dine bør ordne seg.

Du, ta vare på dette innlegget, og les det om igjen for deg selv om noen år når du har fått et barn eller to - og se om du synes ting er like enkelt og klart da :-)

*Humrer* Jeg tenkte akkurat det samme. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror rett og slett at du og venninnene dine har vokst fra hverandre. Det som er vanskelig for barnløse å forstå, er at barna tar en så utrolig stor plass i livene til foreldrene, at å gå på fest med andre venninner og IKKE snakke om barna blir helt feil! En annen ting er om de bør ta HENSYN til deg, og derfor ikke snakke om barna sine er jo en annen diskusjon, men å fremstille det som om de er blitt så kjedelige fordi de har fått barn er en feil fremstilling.

Synes i hvert fall

''et som er vanskelig for barnløse å forstå, er at barna tar en så utrolig stor plass i livene til foreldrene, at å gå på fest med andre venninner og IKKE snakke om barna blir helt feil!''

Snakk for deg selv! Helt siden første barnet mitt ble født har jeg hatt stort behov for å gå ut og treffe venner og venninner i mellom og da snakke om alt annet enn barn. Å diskutere parkdresser og barn har jeg hatt barselgrupper til. Har også behov for å være bare meg i mellom.

Når det er sagt er det jo naturlig at barna blir nevnt, men synes ikke all samtale trenger å dreie seg om dem, og særlig ikke når det er barnløse tilstede.

Skrevet

Joda, jeg endrer sikkert oppfatning om jeg blir mamma selv. Men jeg tror fortsatt jeg ville hungre for en kveld der jeg slapp å være "bare" mamma. En venninne av meg har sagt til meg at etter hun ble mor var det alt folk så på henne som. Mennesket -henne- ble helt borte. Hun ble rett og slett deprimert! "Hva syns du _som mor_ om dette og hint", liksom. Hele hennes identitet ble "mamma".

Og det med hvordan man kan innrette seg; denne kvelden har vært planlagt i tre uker så å ordne barnevakt, få mannen til å stille opp, pumping and so on har vært fullt mulig å ordne i forholdsvis god tid vil jeg mene.

Misunner ikke dere mødre/kvinner mennenes evne til å være "vi gutta" innimellom?

Jeg har voksne barn nå så det er lenge siden jeg var i denne perioden. Pumpe meg gjorde jeg aldri, men husker at det var snakk om at det gikk an. Syntes det bare var dumt. Må man absolutt drikke alkohol når man fester? Kan man ikke le så en griner uten det?

Det blir attraktivt å komme seg på byen etter at man har fått barn, men det blir aldri det samme. Dette får du nok merke når/hvis du får barn.

Jeg er skilt nå og har voksne barn. Jeg har mange venninner som er gifte, men det samværet er blitt forandret. Vennskapet er det samme, men behovene er forskjellige. Etter hvert øker min omgangskrets med single mennesker som ikke nødvendigvis fester sammen med meg, men spiser middag, går på møter, reiser osv.

Det er forskjellige faser i livet, og du er nødt til å akseptere at livet har forandret seg for venninnene dine. De er ikke bare blitt treige og dumme:) slik jeg får inntrykk av når jeg leser innlegget dit.

Jeg vil tro at det forandrer seg også med gutta, om på en annen måte.

Gjest party girl
Skrevet

Jeg har voksne barn nå så det er lenge siden jeg var i denne perioden. Pumpe meg gjorde jeg aldri, men husker at det var snakk om at det gikk an. Syntes det bare var dumt. Må man absolutt drikke alkohol når man fester? Kan man ikke le så en griner uten det?

Det blir attraktivt å komme seg på byen etter at man har fått barn, men det blir aldri det samme. Dette får du nok merke når/hvis du får barn.

Jeg er skilt nå og har voksne barn. Jeg har mange venninner som er gifte, men det samværet er blitt forandret. Vennskapet er det samme, men behovene er forskjellige. Etter hvert øker min omgangskrets med single mennesker som ikke nødvendigvis fester sammen med meg, men spiser middag, går på møter, reiser osv.

Det er forskjellige faser i livet, og du er nødt til å akseptere at livet har forandret seg for venninnene dine. De er ikke bare blitt treige og dumme:) slik jeg får inntrykk av når jeg leser innlegget dit.

Jeg vil tro at det forandrer seg også med gutta, om på en annen måte.

Neida, de er ikke bare treige og dumme. :-) Det var bare mye frustrasjon som kom ut. Jeg skjønner veldig godt at man forandrer seg når man får barn, selvsagt gjør man det. Det er bare så frustrerende å se at jentene forandrer seg så mye. Litt trist at man plutselig er på hver sin planet etter å ha kjent hverandre i 10-15 år.

Skrevet

Kanskje du burde finne deg noen andre å feste med? Dere er nok på litt forskjellig sted i livet akkurat nå. Ting endrer seg når man har fått barn, sånn er det for de fleste. Festing og fyllesyke får plutselig konsekvenser for andre enn en selv. Syns det vitner om at venninnene dine tar ansvar for familien sin og det er da en god ting :)

Skrevet

Neida, de er ikke bare treige og dumme. :-) Det var bare mye frustrasjon som kom ut. Jeg skjønner veldig godt at man forandrer seg når man får barn, selvsagt gjør man det. Det er bare så frustrerende å se at jentene forandrer seg så mye. Litt trist at man plutselig er på hver sin planet etter å ha kjent hverandre i 10-15 år.

Jeg forstår godt dine frustrasjoner, men dere kan være like gode venninner videre. Vennskap fra ungdomstiden er noe av det mest verdifulle som finnes.

Jeg er nok en god eldre enn deg, og har vært igjennom flere faser av livet:) Etterhvert lærer man seg å godta mer enn før. Det er en del av livet.

Skrevet

Joda, det er viktig med søvn. Men er det ikke viktig med litt tjooghei i blandt også? ;)

Søvn er viktigst. Tro meg.... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...