Gå til innhold

Tungpust og varmefølelse.

Anbefalte innlegg

Gjest *krirol*

Hei. Første natten hjemme etter en mallorcaferie opplevde jeg at jeg våknet gjennomvåt av svette. Dette skjedde hver natt i over en uke. Nå har dette opphørt, men får istedet, med jevne mellomrom, varmefølelse i hele kroppen. Blir klam og "svett". Det varer en liten stund, men går så over av seg selv. Ingen sammenheng med aktivitet når dette skjer. I tillegg får jeg noen ganger en følelse av tungpusthet. Dette behøver ikke komme samtidig som varmebølgen. Tungpustheten har aldri vært av en slik art at jeg får pusteproblemer. Føles som om at noe er tett i brystet. Dette er heller ikke konstant. Har både mat- og pollen allergi og tar allergimedisin for dette. Ellers er jeg ei frisk og rask 27 år gammel kvinne. Trudde først at det kunne være et virus, men nå har det gått godt over en mnd. Kan det likevel være det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288018-tungpust-og-varmef%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Fint om du kunne måle din faktiske temperatur morgen og kveld en periode. Viktig å skille varmefølese og svetting fra feber. Kontakt gjerne fastlegen din med denne problemstillingen og ha med en eventuell tempertaur-kurve. Sannsynligvis har plagene en sammenheng med noe som har skjedd på Mallorca. Kan du ha fått en lavgradig urinveis-infeksjon? Kan du ha hatt kraftig menstruasjon eller på annen måte tapt blod som gjør at du har fått lav blodprosent fordi du fra før har hatt lave jernlagre? Følelse av tungpust, "dyspnoe" skyldes ofte lav blodprosent hos kvinner på din alder, men mange andre årsaker finnes. Lite sannsynlig at allergi eller astma er årsak, symptomene rimer ikke. En langvarig eller atypisk virusinfeksjon kan være årsak, dette kan fastlegen din bekrefte eller avkrefte med blodprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...