Gå til innhold

Det siver ut avføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Temmelig fortvilet

Etter første fødsel fikk jeg problemer med at det siver ut avføring fra endetarmen. Problemet er størst rett etter avføring. Men jeg må "passe på" hele døgnet.Jeg har fått middel mot hemorrider av legen. Det hjelper ikke i det hele tatt.Jeg tror ikke problemet skyldes hemorrider men en skade som oppsto under fødselen(?) .Er det noe å gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288042-det-siver-ut-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Du bør gå til legen og henvist til en spsialit på området! Det er hjelp å, kjære deg. Og er mest sannsynligvis fødselen som forårsaket dine plager.

Svært mange er plaget av det, så du er ikke alene.

Men for all del søk hjelp!!!!!

Lykke til!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vil tro du har rett i at plagen med siving av avføring kan skyldes en skade på lukkemuskulaturen rundt analåpningen i forbindelse med fødsel. Synes du i første omgang kan be fastlegen din om en henvisning til gynekolog, gjerne på sykehuset der du fødte. Prøv å skaff føde-journalen din, og overbring denne til gynekologen som skal undersøke deg. En skadet lukkemuskel kan opereres. Med inkontinens, enten for urin eller avføring, har du endel rettigheter, f.eks bind på blå resept. Du kan hjelpes på mange måter dersom du får kontakt med de rette helse-arbeiderne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...