Lykkestor Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Noe fortvilt søker jeg hjelp her inne. Min datter på fem år har gjennom to tre år vært plaget med sår på haka. Såret begynner som et lite "sint" område som irriterer og "smerter". Det vokser raskt, området blir som en liten hevelse, er illrødt og plagsomt. Etter noen dager vesker det, før det danner seg en liten skorpe og såret går tilbake. Dette har skjedd mange ganger, nå i dag og sist for tre uker siden for å danne et bilde. Tre ganger har vi vært hos allmennlege og hver gang har hun fått brennkopper som diagnose. To av gangene har hun fått antibiotika, også i sammenheng med at hun har vært ille plaget med infiserte mollusker, ellers har vi vasket med klorhexidin og smurt med brulidin. Etter tips har jeg også forsøkt jojobaolje. Nå begynner jeg å tvile på om såret kan være brennkopp... så lenge det ser ut til å være et kronisk problem hun ikke blir kvitt. Det hører med til historien at det kan virke som om såret kommer uavhengig av allmenntilstanden hennes forøvrig. Nå om dagen er hun forkjølet men det er nok et tilfeldig sammentreff. Vi begynner å bli litt fortvilte, også fordi dette såret har medført en god del sykefravær for oss voksne fra jobb. Barnehagene tar jo ikke i mot barnet så lenge det har "aktive" brennkopper... Håper på tips til varig bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288146-barn-med-kronisk-s%C3%A5r-p%C3%A5-haka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.