Gjest Vekten87 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 er litt sur å grinete på gubben i det siste, jeg føler han er lite hjemme og når han er hjemme så sitter han bare på dataen og sier svært lite.. ganske frustrerende.. en stund følte jeg han skjulte noe for meg pga at han ble sint når jeg trykka på mobilen og lukket daten helt når han gikk ut, noe han ikke pleier... men så spurte jeg han. og da svarte han rolig og pent på det.. så var det utav verden... ( det skal sies at han er veldig opptatt av raske biler og kjøper i hytt og pine, noe jeg er møkk lei av, jeg mener vi heller kan invistere i en familiebil, men....) de siste dagene i graviditeten sliter også på meg, jeg er lei av å vente og er lett irritabel.. tror han er litt sliten også... som "tradisjon" er han på verkstedet å mekker bil hver lørdag, med kompisene sine. men denne lørdagen hadde han lovet meg å være hjemme, jeg kan ikke se han!! så jeg ringte og sa jeg var litt skuffet over han, at han hadde lovet meg osv.. og jeg begynte å mase om sommermøblene som fortsatt står ute, at de skal inn, ( har mast i to mnd eller noe) og noe annet boss jeg vil ha vekk og ikke klarer å ta selv... da fikk jeg i svar at han bare skulle nedom en liten tur ( gikk i 9 tiden og kommer hjem i 4 tiden!!!) kl 3 skal han hjelpe mammaen med noe, jeg skulle egentlig være med men har fått vondt i halsen og er ikke helt pigg + at pappaen var syk så da frister det ikke å gå bort der.. han forsto det.. så ringte han meg opp igjen i ste, og spurte om jeg var veldig syk, at jeg måtte ringe hvis jeg ble dårligere eller hvis det skjedde noe føde greier.. han var ganskje søt på tlf.. så nå sitter jeg å sutrer å føler jeg er den teite som maser på han osv... selv om jeg egentlig vet det er han som burde være hjemme og ikke bare farte rundt... trenger ikke noe svar, måtte bare få det ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kjære deg! Skjønner godt at du er lei av at han bruker timesvis på mekking og data. Min mann har også hatt sine perioder med mekking, og jeg har vært dritlei. Nå for tiden er det mye data, men det er det jo også for min del.. så vi kan sitte to-tre timer med hver vår bærbare pc i stua, uten å si noe :-D Men tilbake til din mann: Når han kommer tilbake, synes jeg at du skal si direkte til ham at det er for mye med 9-16 på en lørdag. Du har sikkert gledet deg til å prate med ham og gjøre noe sammen med ham etter uka? Det kan jo være at han tenker at han må få sprelt fra seg før babyen kommer, slik at han kan være mye sammen med dere når hun er født? Mitt tips til å få fødselen i gang, er å gå ut og spise, og bestille kinobilletter :-) Det gjorde vi med nummer to. Fødselen startet omtrent en time etter vi var ferdige med å spise DEN middagen. Vi gikk tilbake til kinoen og fikk pengene tilbake (!) - og dro heller på sykehuset :-D Mannen min holdt seg maks et par timers kjøring fra meg de siste ukene før fødsel. Håper resen av helga blir fin for dere da! Kanskje den siste dere har sammen, bare dere to??!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2312606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kjære deg! Skjønner godt at du er lei av at han bruker timesvis på mekking og data. Min mann har også hatt sine perioder med mekking, og jeg har vært dritlei. Nå for tiden er det mye data, men det er det jo også for min del.. så vi kan sitte to-tre timer med hver vår bærbare pc i stua, uten å si noe :-D Men tilbake til din mann: Når han kommer tilbake, synes jeg at du skal si direkte til ham at det er for mye med 9-16 på en lørdag. Du har sikkert gledet deg til å prate med ham og gjøre noe sammen med ham etter uka? Det kan jo være at han tenker at han må få sprelt fra seg før babyen kommer, slik at han kan være mye sammen med dere når hun er født? Mitt tips til å få fødselen i gang, er å gå ut og spise, og bestille kinobilletter :-) Det gjorde vi med nummer to. Fødselen startet omtrent en time etter vi var ferdige med å spise DEN middagen. Vi gikk tilbake til kinoen og fikk pengene tilbake (!) - og dro heller på sykehuset :-D Mannen min holdt seg maks et par timers kjøring fra meg de siste ukene før fødsel. Håper resen av helga blir fin for dere da! Kanskje den siste dere har sammen, bare dere to??!!!!! åååå nå begynner jeg å grine... hva er det med meg i dag (!!!!!!) ja, han har hat seg noen byer gjennom disse ni mnd, hvor han ikke har vært til å kjenne igjen... vet vi skal kose oss i kveld, men er ikke så veldig koslig å site her mutters aleine hele dagen. gjør det fem dager i uken, synes det er nok... hvis jeg konfronterer han med hva jeg føler så blir det til at jeg begynner å grine og alt som skulle sies forsvinner i tårer, en dårlig egneskap jeg har.. men vet han forstår når jeg sier det. er bare så dritt å måtte lage så mye utav det for å få han til å reagere... i går hadde jeg besøk av en venninde som jeg ikke har sett siden i sommer, så han tok seg en tur til en kompis.. ( for å slippe å høre på oss, forståelig ) så kom han hjem med dèt gliset.. da hadde han kjøpt seg bil til 60 tusen.. var visst vært mye mer og han kune tjene på det osv... og for tre uker siden kjøpte han seg en annen bil.. nå har han tre biler og en firmabil! jeg prøver å si at han ikke kan holde på slik, at vi heller trenger en stasjonsvogn.. men da skal han ha en sånn luksus bil, med stor motor, noe jeg ikke helt forstår.. blir jo bare dyrt... blir helt gal.. snakket med foreldrene hannes forige helg da vi var på besøk, og de sa jeg måtte bli strengere å sette ned foten.. jeg har prøvd men han bryr seg ikke en dritt!! alle disse "problemene" hope seg opp og jeg holder på å bli gal!!! blir mye mas langt utenfor der jeg begynte nå, men må bare få det ut... og han skal få høre det, men føler meg som en sur kjerring når jeg begynner å kjefte å styre.. noe jeg aldri gjør, men burde gjøre det oftere ser jeg.. han lever jo helt sitt egent liv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2312615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 åååå nå begynner jeg å grine... hva er det med meg i dag (!!!!!!) ja, han har hat seg noen byer gjennom disse ni mnd, hvor han ikke har vært til å kjenne igjen... vet vi skal kose oss i kveld, men er ikke så veldig koslig å site her mutters aleine hele dagen. gjør det fem dager i uken, synes det er nok... hvis jeg konfronterer han med hva jeg føler så blir det til at jeg begynner å grine og alt som skulle sies forsvinner i tårer, en dårlig egneskap jeg har.. men vet han forstår når jeg sier det. er bare så dritt å måtte lage så mye utav det for å få han til å reagere... i går hadde jeg besøk av en venninde som jeg ikke har sett siden i sommer, så han tok seg en tur til en kompis.. ( for å slippe å høre på oss, forståelig ) så kom han hjem med dèt gliset.. da hadde han kjøpt seg bil til 60 tusen.. var visst vært mye mer og han kune tjene på det osv... og for tre uker siden kjøpte han seg en annen bil.. nå har han tre biler og en firmabil! jeg prøver å si at han ikke kan holde på slik, at vi heller trenger en stasjonsvogn.. men da skal han ha en sånn luksus bil, med stor motor, noe jeg ikke helt forstår.. blir jo bare dyrt... blir helt gal.. snakket med foreldrene hannes forige helg da vi var på besøk, og de sa jeg måtte bli strengere å sette ned foten.. jeg har prøvd men han bryr seg ikke en dritt!! alle disse "problemene" hope seg opp og jeg holder på å bli gal!!! blir mye mas langt utenfor der jeg begynte nå, men må bare få det ut... og han skal få høre det, men føler meg som en sur kjerring når jeg begynner å kjefte å styre.. noe jeg aldri gjør, men burde gjøre det oftere ser jeg.. han lever jo helt sitt egent liv... Vi har hatt opp til 3 biler. Oppkjøp av gamle Mercedeser, mekking, og planlegge inntjening ..... mannen min holdt på med det en stund. Heldigvis ble han lei av det... Men han er fremdeles veldig interessert i biler, og elsker å lete på nettet etter biler som kunne passe til den eller den eller den...... Jeg skjønner at du er lei - og han burde skjønne det. Si det til ham! Håper dere får en fin søndag :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2312632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mitt råd Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg synes du virker litt uselvstendig. Graviditet er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å holde seg innendørs fem dager i uken når man er gravid. Dersom du ikke har alvorlige problemer med å gå, kom deg ut og nyt de siste dagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2312747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D.2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hei! Bare et lite innspill.... Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt han ha sine biler, uansett hvor upraktiske de er til barnevogn o.l. Også hadde jeg gikk han i oppgave å få vogna inn i bilen, når dere er ute. Virker kanskje typisk jentete og utspekulert, men "learning by doing" sier jeg bare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2313231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hei! Bare et lite innspill.... Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt han ha sine biler, uansett hvor upraktiske de er til barnevogn o.l. Også hadde jeg gikk han i oppgave å få vogna inn i bilen, når dere er ute. Virker kanskje typisk jentete og utspekulert, men "learning by doing" sier jeg bare. det er det jeg gjør... har sagt det til han.. men hører han? nope.. så vi får se vet jeg vinner ... digg ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2313373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For det forste vil jeg si at jeg forstaar deg godt ang. humoret. Du er jo gravid, og det er helt normalt aa bli fort klar og sliten,lett paa graaten, og lignende:-) Jeg faar en folelse av at dere snakker forbi hverandre, noe som ender opp med at dere maser, eller blir skuffet... Har du satt deg ned med han og pratet skikkelig sammen om alt det som ligger deg paa hjertet? Og hva med de dagene/timene dere har sammen, gjor dere noe goy sammen? Naar den lille kommer, vil h*n kreve sitt, og vaaken-netter og bleieskift kan taere paa dere begge. Jeg tror derfor det er veldig viktig aa PRATE :-) Bli 100% enig om hvordan dere onsker aa ha det fremover, hvordan mote hverandre paa halvveien, det gjelder helt generelle, dagligdagse ting, og hvilken bil dere skal ha. Kankje blir ikke alt slik dere har planlagt, men god komunikasjon vil lose opp mange floker. Jeg har tro for aa gi hverandre rom, respektere og se hva som er viktig for partneren. Han har mekking av bil som sin store hobby:-) Hva med aa kjope inn èn familiebil, som gir dere den komforten dere trenger, og saa faar samboeren din ha en bil elller to som han kan mekke litt paa? Mas gjor dere begge slitne og irritable, saa naar dere begge er hjemme kan du sporre han om aa hjelpe deg, feks. med hagemoblene. Reis deg opp, ta han i haanden, og led han ut paa verandaen. Da blir det kanskje gjort! Ikke bare sitt i sofaen aa mase:-) Det er mulig han trenger ett dytt! Gi han ros for det han gjor, de liker som oftest aa hore hvor flinke de er ;-) Vaer positiv til det han gjor, og oppmuntre han. Det vil gjore dere begge godt, og vil paavirke han til aa vaere slik overfor deg ogsaa! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2314115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For det forste vil jeg si at jeg forstaar deg godt ang. humoret. Du er jo gravid, og det er helt normalt aa bli fort klar og sliten,lett paa graaten, og lignende:-) Jeg faar en folelse av at dere snakker forbi hverandre, noe som ender opp med at dere maser, eller blir skuffet... Har du satt deg ned med han og pratet skikkelig sammen om alt det som ligger deg paa hjertet? Og hva med de dagene/timene dere har sammen, gjor dere noe goy sammen? Naar den lille kommer, vil h*n kreve sitt, og vaaken-netter og bleieskift kan taere paa dere begge. Jeg tror derfor det er veldig viktig aa PRATE :-) Bli 100% enig om hvordan dere onsker aa ha det fremover, hvordan mote hverandre paa halvveien, det gjelder helt generelle, dagligdagse ting, og hvilken bil dere skal ha. Kankje blir ikke alt slik dere har planlagt, men god komunikasjon vil lose opp mange floker. Jeg har tro for aa gi hverandre rom, respektere og se hva som er viktig for partneren. Han har mekking av bil som sin store hobby:-) Hva med aa kjope inn èn familiebil, som gir dere den komforten dere trenger, og saa faar samboeren din ha en bil elller to som han kan mekke litt paa? Mas gjor dere begge slitne og irritable, saa naar dere begge er hjemme kan du sporre han om aa hjelpe deg, feks. med hagemoblene. Reis deg opp, ta han i haanden, og led han ut paa verandaen. Da blir det kanskje gjort! Ikke bare sitt i sofaen aa mase:-) Det er mulig han trenger ett dytt! Gi han ros for det han gjor, de liker som oftest aa hore hvor flinke de er ;-) Vaer positiv til det han gjor, og oppmuntre han. Det vil gjore dere begge godt, og vil paavirke han til aa vaere slik overfor deg ogsaa! takk for svar.. har sutte han litt på plass nå. i går gjorde han alt jeg ba han om.. så det er ute av luften.. ( sa faktisk at han var flink ) bilhobbyen hannes, er et problem. det er så gale at familien snakker til han også.. han kjøper i fleng, har kridittkort opp etter øra og slik jeg ser det, null kontroll! han sier han tjener inn penger på å selge deler osv.. men det går treigt, han har heller ikke plass til de bilene.. er vanvittig frustrerende.. har snakket med han, at det ikke går ann å ha det slik, at vi blir tre og småen kommer til å kreve sitt osv.. men han står på sitt og skal ha de bilene.. noe sparekonto har han heller ikke.. vi har lyst på tomt og hus, men med det penge forholdet han har er det umulig nå. selv har jeg ikke fått meg noe utdannelse, så jeg har ikke noe super inntekt, men sparer av det jeg får inn... og det skal sies at jeg har prøvd masse, ikke mast,men forklart han at det ikke kommer til å funke slik han holder på.. det jeg får i retur er et blitt som sier," slutt og mas" og en setning " forstår ikke at du gidd å mase om det, det er min hobby og den kommer jeg altid til å ha" greit det, men holder med èn bil ikke ti!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2314259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Menn og biler, stønn!! Min kjære viste bilen for salg da vi var langt inne i fødselen, eller den var i hvert fall begynt! "De hadde jo kommet så langt for å se den...". De troppet opp utenfor sykehuset for å se bilen. Nå i ettertid ler jeg av hele greien, men der og da var det litt uvirkelig! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2314269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Menn og biler, stønn!! Min kjære viste bilen for salg da vi var langt inne i fødselen, eller den var i hvert fall begynt! "De hadde jo kommet så langt for å se den...". De troppet opp utenfor sykehuset for å se bilen. Nå i ettertid ler jeg av hele greien, men der og da var det litt uvirkelig! mvh der og da hadde jeg klikket!!!! en ser hva du mener, er en artig episode å se tilbake på tror ikke han kommer til å vise en bil under fødselen, men å selge delerover mobilen er mer sansynlig.. det vil jeg ikke ha noe av sånn er det, den dagen er hellig:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288153-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/#findComment-2314275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.