Gå til innhold

Livredd for at det er noe alvorlig galt med meg.

Anbefalte innlegg

Gjest Livredd27

Har de siste månedene vært plaget med at det føles som om det snører seg sammen i halsen. Det trykker og presser bak i svlget og det er veldig ubehagelig. Vanskelig å forklare det helt, men det føles som om noe presser på luftrøret/spiserøret. Noen som har noen ide om hva dette kan vere? Jeg er slev livredd for at jeg har fått kreft. Ser for meg at det er en svulst baki der som presser. Det gjør ikke vondt, men er ubehagelig. Jeg er frisk og rask ellers, men er eksremt tørst for tiden.

Noen som kan komme med råd? Ligger våken om natta og er sikker på at jeg er alvorlig syk og at jeg kommer til å dø av dette. Ikke noen god følelse.

Jeg tror ikke det er angst, da jeg har det hele dagen. Synes det har blitt verre i det siste.

Fortsetter under...

Heisann :)

Du har vel hørt om den "berømte" klumpen i halsen følelsen man kan oppleve ved angst. Rart og svelge og trykkfølelse.

Jeg skal ikke bagatellisere problemet ditt og si at dette skyldes angst, selv om jeg er "nesten" sikker på at det er det det er. Forsøk og fokusere på noe annet, jeg vet det ikke er lett! Men dette tror jeg rett og slett forsvinner.

I innlegget ditt beskriver du redselen for det værste og at dette kommer du til og dø av, det tror jeg ikke du gjør.

Men hvorfor ikke ta en liten tur til legen og få dette undersøkt da? Det vil jo fjerne all denne redselen din, som sikkert er ekstremt plagsom.

Det er lett for andre og skrive ikke tenk sånn, sikkert ikke farlig osvosv, men det hjelper sjelden hvis redselen har tatt plass i deg. Da er det kun dette som opptar dine tanker......

Jeg vet godt hvordan det er og ha sykdomsangst og være redd for og dø, og jeg vet hvor vanskelig det er og "adoptere" tanken om at dette ikke er noe farlig. Så derfor anbefaler jeg et legebesøk for at du skal kunne roe ned tankene dine rundt dette.

Gjest Livredd27

Heisann :)

Du har vel hørt om den "berømte" klumpen i halsen følelsen man kan oppleve ved angst. Rart og svelge og trykkfølelse.

Jeg skal ikke bagatellisere problemet ditt og si at dette skyldes angst, selv om jeg er "nesten" sikker på at det er det det er. Forsøk og fokusere på noe annet, jeg vet det ikke er lett! Men dette tror jeg rett og slett forsvinner.

I innlegget ditt beskriver du redselen for det værste og at dette kommer du til og dø av, det tror jeg ikke du gjør.

Men hvorfor ikke ta en liten tur til legen og få dette undersøkt da? Det vil jo fjerne all denne redselen din, som sikkert er ekstremt plagsom.

Det er lett for andre og skrive ikke tenk sånn, sikkert ikke farlig osvosv, men det hjelper sjelden hvis redselen har tatt plass i deg. Da er det kun dette som opptar dine tanker......

Jeg vet godt hvordan det er og ha sykdomsangst og være redd for og dø, og jeg vet hvor vanskelig det er og "adoptere" tanken om at dette ikke er noe farlig. Så derfor anbefaler jeg et legebesøk for at du skal kunne roe ned tankene dine rundt dette.

Har tenkt på at det kan vere angst, men synes det er så rart at det er det hele tiden uansett hva jeg gjør. Eneste gangene det slipper er når jeg sover. Er helt fin en halvtime etter at jeg har våkna, men så kommer det igjen. Men du har rett i det at jeg tenker mye på det og er redd for hva det kan vere.

Egentlig så føles det ikke som noen klump, men det bare strammer seg og presser på der bak. Ikke noe vanskelig å svelge eller noen ting.

Skal til legen om 1 uke, så da håper jeg at jeg får beksjed om at ingenting er galt.

Har hatt en stressende periode med lite søvn i det siste. Fikk en datter for 6 mnd siden, så det har blitt lite avslapping. Tror det er derfor jeg er så veldig redd for at det er noe alvorlig galt med meg med tanke på hva som skjer med henne da.

Tusen takk for svar!Glad for at noen tok seg tid til å svare meg!

Har tenkt på at det kan vere angst, men synes det er så rart at det er det hele tiden uansett hva jeg gjør. Eneste gangene det slipper er når jeg sover. Er helt fin en halvtime etter at jeg har våkna, men så kommer det igjen. Men du har rett i det at jeg tenker mye på det og er redd for hva det kan vere.

Egentlig så føles det ikke som noen klump, men det bare strammer seg og presser på der bak. Ikke noe vanskelig å svelge eller noen ting.

Skal til legen om 1 uke, så da håper jeg at jeg får beksjed om at ingenting er galt.

Har hatt en stressende periode med lite søvn i det siste. Fikk en datter for 6 mnd siden, så det har blitt lite avslapping. Tror det er derfor jeg er så veldig redd for at det er noe alvorlig galt med meg med tanke på hva som skjer med henne da.

Tusen takk for svar!Glad for at noen tok seg tid til å svare meg!

søk på "globulus". Man kan ha symptomer på anst hele dagen. Generalisert angst? Det kan jo være andre ting. Oftest er det ikke noe farlig, men greit å ta en tur til lege for å være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...