Gå til innhold

Kobberspiral og menssmerter

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren spiralbruker

Jeg satt inn kobberspiral i slutten av juli, og har hatt mensen to ganger etter det. Denne gangen er den forsinket. Men, jeg har KRAFTIGE smerter da, kjenner smertene selv etter å ha tatt IBUX, og det pleier jeg ikke å gjøre. Dette er 4. dagen med disse smertene, og jeg kjenner at jeg blir både trøtt og sur av dette her, slik at jeg ikke orker å trene heller. Det skal jo egentlig hjelpe mot mensplager. I skrivende stund er det ingenting som tyder på at mensen er i anmarsj heller, for jeg driver vanligvis og småblør litt i 2-3 dager før selve mensen, og det gjør jeg ikke nå. Siden mensen er forsinket har jeg for sikkerhets skyld tatt en graviditetstest. Igår. Den var negativ. Jeg lurer på om dette er vanlig ved kobberspiral-bruk, at man har STERKE menssmerter, i flere dager før blødningen starter... Det var ikke slik i august og september.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288201-kobberspiral-og-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle få sjekket at spiralen fortsatt er riktig plassert? Den kan jo flytte på seg vet du. Faren for at den kan flytte på seg er størst de første to-tre månedene etter innsetting tror jeg. Jeg ble anbefalt å ta en sjekk etter en tid bare for å kontrollere at den satt der den skulle.

Jeg hadde kopperspiral før og dessverre fikk jeg mye kraftigere blødninger med den + at jeg hadde veldig vondt rundt hver eggløsning. Men det gikk seg til etter hvert og ble helt til å leve med etter noen måneder. Tror det ofte er sånn med spiraler at man må gi den litt tid.

Gjest uerfaren spiralbruker

Kanskje du skulle få sjekket at spiralen fortsatt er riktig plassert? Den kan jo flytte på seg vet du. Faren for at den kan flytte på seg er størst de første to-tre månedene etter innsetting tror jeg. Jeg ble anbefalt å ta en sjekk etter en tid bare for å kontrollere at den satt der den skulle.

Jeg hadde kopperspiral før og dessverre fikk jeg mye kraftigere blødninger med den + at jeg hadde veldig vondt rundt hver eggløsning. Men det gikk seg til etter hvert og ble helt til å leve med etter noen måneder. Tror det ofte er sånn med spiraler at man må gi den litt tid.

Ja, jeg burde vel ta en tur opp i den forhatte stolen igjen for å få sjekket at alt er som det skal være med spiralen. Det skal man jo også helst gjøre etter 3 måneder, ifølge gynekologen som satte den på plass. Takk for svar=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...