Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 30 år, jeg er akkurat ferdig med pergokuren min (på torsdag), og til min store fortvilelse fikk jeg i dag (mandag) mensen. Jeg begynte uten at at jeg hadde mensen, for det er veldig sjeldent at jeg har den siden jeg har pcos. Hva gjør jeg nå, skal jeg begynne på kuren igjen 5 dag mens, eller vil den kuren jeg har tatt virke, Jeg får vel ikke EL midt i mensperioden? Jeg er ganske fortvilet nå for at dette vil være en bortkastet kur og at jeg bare har to ganger igjen på resepten, Jeg trenger desperat et svar så fort som mulig, håper du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288335-pergotime-og-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg foreslår at du begynner med pergotime på 5.dag etter start av menstruasjon. Den kuren du har tatt har ikke hatt noen effekt. Kontrollerer du kurens effekt med temperatur eller hormonprøver? Etter siste tablett kan du måle temperatur hver morgen til samme tid og stigning på et par streker bekrefter eggløsning. Progesteronmåling en uke etter temperaturstigning vil ytterligere kunne vise at eggløsning har funnet sted. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288335-pergotime-og-mens/#findComment-2313922
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...