Gå til innhold

verk i lår,problemer med å gå etter trening

Anbefalte innlegg

Gjest emosjonist

Hei!Jeg har begynt å gå lengre turer,småløpe etter å ha vært ganske inaktiv noen år.Har problemer med at jeg får vondt i høyre låret etter at jeg har gått tur,og får problemer med å gå på det etterpå.Har prøvd å la vær å trene,og etter et par uker da ,kjenner jeg ingentingNår jeg begynner å trene igjen,er det raskt tilbake.Lurer på hva dette kan være,og om jeg må slutte å trene?

Fortsetter under...

Hei :)

Nå står det lite om hva du legger i inaktiv og hvor lenge du har vært det, men muskler, sener og skjellett trenger jo tid til og venne seg til ting etter lang tid uten trening.

Slutt for all del ikke og trene, men kanskje variere treningen litt og ta det rolig i starten. Hadde selv mye vondter når jeg startet opp trening etter lang tids sykdom, men det går over etterhert som kroppen vender seg til aktivitet igjen.

Lytt til kroppen og tren moderat en stund :)

Gjest Lotus78

Kanskje en lårvarmer kan hjelpe deg. Jeg har akkurat selv vært å kjøpt meg leggvarmer på sportsbutikken p.g.a en begynnende beinhinnebetennelse? litt usikker siden det er en selvdiagnose. Uansett har jeg feilbelastet foten slik at jeg ikke fikk til å trene. Nå har kjøpt nye sko og leggvarmer noe som har hjulpet meg å ta opp igjen treningen. Det kan jo være verdt et forsøk å prøve å se om en lårvarmer kunne forebygge smertene i låret.

http://www.sportsskader.no/index.php?mod=plink&id=831

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan kontakte fastlegen din og få en henvisning til en fysioterapeut med interesse for idretts-fysioterapi. Du skal helt sikkert ikke slutte å trene, men kanskje trene annerledes i forhold til hva din kropp tåler. Fastlegen kan sjekke at det ikke er noe galt med f.eks senefester og blodsirkulasjon. Fysioterapeuten kan samarbeide med fastlegem og eventuelt sjekke en gang du har smerter, og følge deg underveis.. iHøres ikke farlig ut, i og med at du er helt uten symptomer i perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...