Gjest Frustrert gutt. Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei jeg er en gutt på 20 år med et problem. Jeg har en sjenerende hudflekk på mitt venstre kinn, den er mørkere enn resten av huden og er ca. 1,5 cm. i diameter. Jeg har forøvrig lys hud. Huden er grovere/hardere og det vokser hår i midten, ikkenoe sammenhengende skjegg altså. Rundt flekken ser også huden rød og ganske betent ut. På det lille området hvis jeg ser nøye i profil er huden litt uthevet. Dette er et problem jeg har hatt sammenhengende i 3,4 år og har ingen anelse om hvordan det oppsto. Begynte vel som en liten gråaktig flekk med dunhår, men nå altså føler jeg det er etter definisjonen skjegg. vært på hudklinikk som mente det kunne være mye pigment samlet på et sted, at det var mye fregner under området. Prøvd både laserbehandling, pigmentkrem, og hårfjerningsgel uten hell, nesten tvert imot. Mitt andre kinn er helt normalt. Er ganske frustrerende og måtte ty til coverstick for å dekke dette til hver morgen, og se meg i speilet frekvent for å sjekke hvor synlig den er. Det har blitt gradivs et psykisk irritasjonsmoment også. Hvis du hadde noen forslag til behandlingsmetoder ville jeg vært evig takknemlig, er egentlig villig til å prøve hva som helst. Bor forøvrig i Kristiansand i tilfelle du hadde noen steder å anbefale. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288342-hudflekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei ! Du har en godartet føflekk der pigmentet ligger for dypt til at det kan fjernes med laser. Hårrøttene ligger enda dypere og følger kanskje med hvis kirurgisk fjernelse, men neppe alle. Høres likevel ut som kirurgi er den muligheten du har og da må legen, kanskje helst plastikkirurgen se på flekken og tenke ut hvordan dette kan ordnes best . I noen tilfller risikerer man et arr som er mer tydelig en flekken og da forsøker vi å forklare at det kan være et bedre alternativ la være. Men det beror på utgangspunktet og også på hvor dyktig kirurgen er. Du bør finne en plastikkirurg i nærheten av der du bor og bare bestille en vurdering i første omgang for å høre hva han sier. For øvrig gjør det ikke noe om du napper , klipper eller barberer hårene hele tiden. Lykke til ! Hilsen Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288342-hudflekk/#findComment-2318485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.