Gjest Jo 43 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Jeg (mann 43 år) har vært hos øyespesialist for noen måneder siden og er noe bekymret. Skulle tilbake i sommer men timen krasjet med ferien og jeg avtalte å ta kontakt igjen senere. Dette har jeg gjort og skal besøke øyenlegesenteret 30. okt. Tenkte jeg likevel skal spørre... Det som skjedde for ca. tre måneder siden var at det oppstod en rund større skygge midt i synsfeltet. På nært hold ble denne i vegen for lesing og på avstand ble det jeg fokuserte på farget rødbrunt/mørkt samt at objektet ble en del deformert/mindre. Linjer på en nettsider (ved websøk) ble bøyd/bølgete (sitter ikke mye foran data...). Legen på øyenlegesenteret skjønte ikke først hvorfor allmennlegen hadde sendt meg da han ikke fant ut noe med de instrumentene som var vanlig å bruke. Men..., han hadde en kollega som var fra østen og som arbeider ved senteret. Han var øyenspesialist men kunne ikke praktisere lovlig ved klinikken, så han var en slags assistent. Denne kollegaen sjekket øynene mine enda grundigere (med en mere avansert maskin..., som han hadde med) Før han var ferdig med undersøkelsen sa han på svak engelsk: «du har et lite problem med ditt høyre øye»! Den legen som undersøkte meg først på øyenlegesenteret ble rett og slett glad for oppdagelsen og sa at det før denne dagen godt kunne hende at pasienter ble sendt hjem uten diagnose. Det de fant ut var at det lå blod i mellom noen hinner midt i synsfeltet (jeg fikk en utskrift som tegnet øyet i profil og man kunne tydelig se bloddråpen foran pupillen). De sa at dette var ganske valig for stressede menn i min alder og at jeg burde ta det litt mere med ro. Dersom dette ikke gikk tilbake av seg selv var det kun operasjon som var alternativ. Denne flekken ble bedre etter noen uker (men jeg så den, veldig liten når jeg blunket fort mot lys). Nå ca. tre måneder etterpå er den kommet tilbake for fult og er direkte stor og plagsom. Derfor skal jeg tilbake 30. okt. Er dette noe dere/du kjenner til? Jeg klarer i alle fall ikke å finne samme beskrivelse på noen nettsider. Det står en del om blodpropper og blod andre plasser på/i øyet, men ikke som dette, midt i synsfeltet.... Jeg lurer jo selfølgelig på hvor dette blodet kommer i fra og hvor det tok vegen når det ble en del bedre? Mvh. Jo 43 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288353-forstyrrelser-p%C3%A5-et-%C3%B8ye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.