Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Yesss...

Jeg har vært fortvilet og uten menstruasjon i 4 måneder, men på søndag kom den endelig!! Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal finne ut når jeg har eggløsning?? Kommer eggløsningen etter menstruasjonen? I så fall sånn ca hvor mange dager etter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288384-n%C3%A5r-f%C3%A5r-jeg-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 12-14 dager etter første mens-dag.

Du får kjøpe eggløsningstester og begynne å teste på dag 10 og en uke fremover.

I en 28 dagers syklus kan man si at eggløsning kommer 12 -14 dager etter mensen. Men det riktige er at eggløsning kommer ca 14 (12-16) dager FØR mensen. Så i dette tilfellet med uregelmessig/lang syklus kan man nok ikke si det så enkelt

fuji1365380447

I en 28 dagers syklus kan man si at eggløsning kommer 12 -14 dager etter mensen. Men det riktige er at eggløsning kommer ca 14 (12-16) dager FØR mensen. Så i dette tilfellet med uregelmessig/lang syklus kan man nok ikke si det så enkelt

Nei selvfølgelig kan ingen av oss svare nøyaktig på når eggløsningen kommer.

Det er ikke helt riktig som du har fått svar på tidligere her. Eggløsning kommer egentlig 14 (12-16) dager FØR mensen. Så i ditt tilfelle vil det muligens ikke være så enkelt å finne eggløsningen.

Eggløsningstester kan være en mulighet, men kan fort bli dyrt når man ikke aner når den kan komme.

Å følge med på hva kroppen kan gi en av signaler kan være ett tips. Mange får økt og tykkere utflod i forkant av eggløsning. Mange får også murring og lignende i eggstokkområdet.

Så kan du evt begynne med tester om du skulle oppdage noe slikt.

Temping er en annen mulighet, dvs å måle temperaturen hver morgen gjennom hele syklusen. Men dette har jeg ikke gjort selv så det kan jeg ikke så mye om.

www.pernille.info er en bra side om alt som har med syklus og spesielt eggløsning og gjøre

Annonse

Har du manglet mensen pga. p-pille-slutt? Du bør uansett vente å se om du er i rute med regelmessig mens. Når den er regelmessig, kan du regne med at eggløsning er ca. 14 dager før neste mens. Ikke noe vits i å bruke penger på eggløsningstester før du har hatt mensen minst en gang til, forhåpentligvis 4 uker etter den forrige mensen. Lykke til!

Gjest Yesss...

Det er ikke helt riktig som du har fått svar på tidligere her. Eggløsning kommer egentlig 14 (12-16) dager FØR mensen. Så i ditt tilfelle vil det muligens ikke være så enkelt å finne eggløsningen.

Eggløsningstester kan være en mulighet, men kan fort bli dyrt når man ikke aner når den kan komme.

Å følge med på hva kroppen kan gi en av signaler kan være ett tips. Mange får økt og tykkere utflod i forkant av eggløsning. Mange får også murring og lignende i eggstokkområdet.

Så kan du evt begynne med tester om du skulle oppdage noe slikt.

Temping er en annen mulighet, dvs å måle temperaturen hver morgen gjennom hele syklusen. Men dette har jeg ikke gjort selv så det kan jeg ikke så mye om.

www.pernille.info er en bra side om alt som har med syklus og spesielt eggløsning og gjøre

Ja, jeg har hatt manglende mens pga p-pille slutt... håper og krysser fingre for at jeg skal komme inn i normal syklus igjen nå. Det er helt håpløst når man ikke aner...

Jeg skal lytte til kroppens tegn, og venter da til neste periode før jeg begynner med tester.

Takk for alle gode tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...