Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at begrepet "fetisj" er å tenne på objekter som normalt ikke anses for å ha tilhørighet til det seksuelle området.

Jeg har også hørt at dette er noe som kan komme av episoder eller syn eller en eller annen "påvirkning" fra barndommen.

Er det noen som har flere innspill - eventuelt kan korrigere?

Det er nå en gang også sånn at festisjer virker merkelig på de som ikke deler det samme synet, man blir betegnet som en særing eller noe, og kanskje er det best å holde disse tanken for seg selv?

Min greie er for øvrig at jeg tenner på jenter i korte jakker, det være seg sånne i skinn som veldig mange går i for tiden eller vinyl. Syns det er utrolig sexy med stramt glinsestoff, men aner ikke hvorfor jeg har disse tankene.

Anyway, noen som kan komme med innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288429-fetisj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har også hørt at dette er noe som kan komme av episoder eller syn eller en eller annen "påvirkning" fra barndommen."

Dette her vet jeg egentlig ikke noe om men jeg tror egentlig ikke det har så mye med noe påvirkning fra barndommen å gjøre. Hva skulle det at du liker korte jakker ha med bandommen å gjøre f.eks?

"Det er nå en gang også sånn at festisjer virker merkelig på de som ikke deler det samme synet, man blir betegnet som en særing eller noe, og kanskje er det best å holde disse tanken for seg selv?"

Dette kommer veldig ann på hva fetisjen går ut på tror jeg. F.eks en av mine venner har skikkelig sko fetisj, gjerne sko som har veldig høye heler, eller f.eks høye lakk støvletter. Dette er jo ikke akkurat en fetisj som er ekkel, støtende, farlig eller noe sånt og jeg tror svært få ville reagert om deres elsker/partner fortalte dem om en sånn fetisj. Derimot vil folk som har bleiefetisj, urinfetisj, dyrefetisj osv kanskje heller velge å holde det for seg selv.

"Min greie er for øvrig at jeg tenner på jenter i korte jakker, det være seg sånne i skinn som veldig mange går i for tiden eller vinyl. Syns det er utrolig sexy med stramt glinsestoff, men aner ikke hvorfor jeg har disse tankene."

Jeg tror ikke det ligger så veldig mye forklaring bak noe sånt, men det skulle vært morsomt å høre om noen tror noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288429-fetisj/#findComment-2314879
Del på andre sider

"Jeg har også hørt at dette er noe som kan komme av episoder eller syn eller en eller annen "påvirkning" fra barndommen."

Dette her vet jeg egentlig ikke noe om men jeg tror egentlig ikke det har så mye med noe påvirkning fra barndommen å gjøre. Hva skulle det at du liker korte jakker ha med bandommen å gjøre f.eks?

"Det er nå en gang også sånn at festisjer virker merkelig på de som ikke deler det samme synet, man blir betegnet som en særing eller noe, og kanskje er det best å holde disse tanken for seg selv?"

Dette kommer veldig ann på hva fetisjen går ut på tror jeg. F.eks en av mine venner har skikkelig sko fetisj, gjerne sko som har veldig høye heler, eller f.eks høye lakk støvletter. Dette er jo ikke akkurat en fetisj som er ekkel, støtende, farlig eller noe sånt og jeg tror svært få ville reagert om deres elsker/partner fortalte dem om en sånn fetisj. Derimot vil folk som har bleiefetisj, urinfetisj, dyrefetisj osv kanskje heller velge å holde det for seg selv.

"Min greie er for øvrig at jeg tenner på jenter i korte jakker, det være seg sånne i skinn som veldig mange går i for tiden eller vinyl. Syns det er utrolig sexy med stramt glinsestoff, men aner ikke hvorfor jeg har disse tankene."

Jeg tror ikke det ligger så veldig mye forklaring bak noe sånt, men det skulle vært morsomt å høre om noen tror noe annet.

Tipper at man lett kan finne årsaker til mine fetisjer i barndommen i alle fall... Jeg har slike som nok står nederst på rangstigen for de aller, aller fleste, nemlig knyttet til urin. Jeg tenner altså på våtsex, det å tisse på seg og det å bruke bleier.

Jeg vet at jeg ble tidlig "flink", dvs. kunne slutte med bleier lenge før jeg var 2 år. Jeg kan dessuten huske at jeg som femåring likte å ha sammenbrettet håndkle nedi trusa når ingen så meg, ha pute mellom bena når jeg sov og å tisse i badebuksa når jeg badet etc.

Dette har likevel ikke noen utpreget infantil vinkling hos meg. Jeg har intet behov for å være baby eller bli behandlet som et barn.

Heldigvis har jeg en kjæreste som aksepterer og lar meg få leve det ut... og som til og med kan delta på noe av det. Uten denne støtten hadde det vært vondt å ha slike tilbøyeligheter. Det krymper seg i meg når folk i sosiale sammenhenger eksemplifiserer det mest perverse og freaky de har hørt om med sånne "bleiepervoer".

Nei, det er virkelig ikke en fetisj jeg våger å eksponere. Men så lenge jeg lever i det forholdet jeg gjør er det en berikelse for meg og mitt sexliv å ha slike fetisjer.

.... men skulle det bli slutt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288429-fetisj/#findComment-2316036
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...