Gå til innhold

Vonde bryster og frostanfall dagene etter eggløsning.

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen usikker

Hei. Problemet startet i forrige mnd (september) med vonde/ ømme bryster, våknet også opp om natten med frostanfall og var gjennom våt av svette. Jeg er 36 år. Har vært i kontakt med lege, og for sikkerhetsskyld ble det tatt en test for å se om jeg var gravid (tok en test hjemme også) den var negativ begge gangene. Hun var usikker på hva dette var,hormonelt eller cyster i egglederene. Det ble ikke tatt blodprøver.Problemet varte en stund, men ga seg et par dager før menstruasjonen kom. Legen ville jeg skulle ta kontakt igjen vis det vedvarte eller kom tilbake. Nå fikk jeg eggløsning igjen på søndag og vonde bryster, natt til i dag (tirsdag) våkner jeg og fryser så veldig og gjennovåt av svette, dette har vedvart utover hele dagen. Har fått ny time til lege i neste uke og jeg er usikker på hva legen burde gjøre denne gang. Hadde underlivsundersøkelse m/ kreftprøve i mars 2006.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har regelmessige menstruasjoner er det ikke grunn til å tro at det er hormonforstyrrelser. (Eggstokkcyster gir ikke slike symptomer). Etter eggløsning produseres hormonene progesteron og østrogen som gir ulike PMS symptomer, ømme bryster er et PMS-symptom. Det er sjelden så uttalt som du beskriver (med frostanfall), men kan muligens ses hvis det er cyster i brystene. Snakk med din lege om du skal få utført mammografi for å se etter slike cyster som kan punkteres eller behandles med hormoner. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...