Gjest Hilsen usikker Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei. Problemet startet i forrige mnd (september) med vonde/ ømme bryster, våknet også opp om natten med frostanfall og var gjennom våt av svette. Jeg er 36 år. Har vært i kontakt med lege, og for sikkerhetsskyld ble det tatt en test for å se om jeg var gravid (tok en test hjemme også) den var negativ begge gangene. Hun var usikker på hva dette var,hormonelt eller cyster i egglederene. Det ble ikke tatt blodprøver.Problemet varte en stund, men ga seg et par dager før menstruasjonen kom. Legen ville jeg skulle ta kontakt igjen vis det vedvarte eller kom tilbake. Nå fikk jeg eggløsning igjen på søndag og vonde bryster, natt til i dag (tirsdag) våkner jeg og fryser så veldig og gjennovåt av svette, dette har vedvart utover hele dagen. Har fått ny time til lege i neste uke og jeg er usikker på hva legen burde gjøre denne gang. Hadde underlivsundersøkelse m/ kreftprøve i mars 2006. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288433-vonde-bryster-og-frostanfall-dagene-etter-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvis du har regelmessige menstruasjoner er det ikke grunn til å tro at det er hormonforstyrrelser. (Eggstokkcyster gir ikke slike symptomer). Etter eggløsning produseres hormonene progesteron og østrogen som gir ulike PMS symptomer, ømme bryster er et PMS-symptom. Det er sjelden så uttalt som du beskriver (med frostanfall), men kan muligens ses hvis det er cyster i brystene. Snakk med din lege om du skal få utført mammografi for å se etter slike cyster som kan punkteres eller behandles med hormoner. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288433-vonde-bryster-og-frostanfall-dagene-etter-eggl%C3%B8sning/#findComment-2314924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.