Gå til innhold

liten diskusjon-ukene

Anbefalte innlegg

Gjest Vekten87

jeg og en venninde kom innpå tema om hvor mange uker man er gravid. jeg mener at termin dato er uke 40 og at da er ungen38 uker. hun mener uke 40 er ungens uke 40 og min uke 42.

altså at jeg kan bare barnet opp til 44 uker og da er barnet 42 og det er overtid og de setter igang..

ble kanskje litt rot dette, men hun mener altså at jeg er i uke 42 nå. jeg mener 40.

hva er rett...??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288440-liten-diskusjon-ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vekten87

Det er to forskjellige måter å beregne termin på. Jordmor bruker en metode og det er en annen metode på nettet som feks barnimagen.no. Den på nettet er en uke foran. Så mulig dere bare er uenig om metoden.

ukene på babyverden da? er det min uke 40 eller ungens uke 40 som skrives om?

meg og jordmor er på samme uke..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...