Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hanne74

jeg var 8+2 uker på vei inntil mandag.Det startet lørdag med en frisk blødning etter sex. Blødde litt utover dagen.Mandag fikk jeg plutselig en styrtblødning og smerter nederst på venstre side i magen.jeg dro på legevakten og legen mente jeg holdt på å abortere,han kjente litt der jeg hadde vondt og sa jeg var litt øm.Ingen ultra lyd.Blødde i går også med litt smerter men alt er stoppet opp nå.Bare litt spotting, og det har jeg hatt nesten hver dag siden mensen uteble.Tok ultralyd i forrige uke og der var det et hjerte som banket.Da jeg blødde som verst, kom det ut en blodig klump så regner med det var embryoet.Kan legge til , at jeg har født to friske jenter før og hatt 3 SA og en graviditet utenfor livmor.Har blødd en del i alle svangerskapene.Vil bare høre om dette høres ut som en helt vanlig SA? Og da jeg er rhesus minus, burde jeg få tatt en sprøyte nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288460-spontan-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det virker som du har hatt en abort, men jeg synes du bør få utført en ultralyd for å se om alt er kommer ut. Ved tidlig spontanabort er det ikke så viktig med rhesusforebyggelse, og det kan være ved å være for sent. Det er nå fredag ettermiddag. Jeg foreslår at du ringer til nærmeste sykehus og snakker med vakthavende gynekolog og evt. får en avtale i stand. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288460-spontan-abort/#findComment-2316877
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...