Gjest hanne74 Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 jeg var 8+2 uker på vei inntil mandag.Det startet lørdag med en frisk blødning etter sex. Blødde litt utover dagen.Mandag fikk jeg plutselig en styrtblødning og smerter nederst på venstre side i magen.jeg dro på legevakten og legen mente jeg holdt på å abortere,han kjente litt der jeg hadde vondt og sa jeg var litt øm.Ingen ultra lyd.Blødde i går også med litt smerter men alt er stoppet opp nå.Bare litt spotting, og det har jeg hatt nesten hver dag siden mensen uteble.Tok ultralyd i forrige uke og der var det et hjerte som banket.Da jeg blødde som verst, kom det ut en blodig klump så regner med det var embryoet.Kan legge til , at jeg har født to friske jenter før og hatt 3 SA og en graviditet utenfor livmor.Har blødd en del i alle svangerskapene.Vil bare høre om dette høres ut som en helt vanlig SA? Og da jeg er rhesus minus, burde jeg få tatt en sprøyte nå? 0 Siter
KaVa Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror jeg - for sikkerhets skyld - ville bedt om en UL for å være på den sikre siden. (Av egne erfaringer med styrtblødninger) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Det virker som du har hatt en abort, men jeg synes du bør få utført en ultralyd for å se om alt er kommer ut. Ved tidlig spontanabort er det ikke så viktig med rhesusforebyggelse, og det kan være ved å være for sent. Det er nå fredag ettermiddag. Jeg foreslår at du ringer til nærmeste sykehus og snakker med vakthavende gynekolog og evt. får en avtale i stand. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.