Gå til innhold

graviditet etter medisinsk abort

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg var inne på sykehus for å avbryte svangerskapet av medisinske årsaker (uke 18), det er 4 uker siden fødselen. I går kom det klart, viskøst slim iblanda frisk blod (bare veldig små mengder). I dag tidlig kom det mer friskt blod på papiret, og jeg trodde derfor mensen var på vei. Men det virker ikke slik, nå har det også kommet litt lysebrun utflod. Senest i går lurte jeg på om jeg var gravid, for magen har blitt mye større igjen. Men det er vel også lite sannsynlig siden jeg de tre første uke blødde og dermed ikke kunne ha samleie. Vil magen bli mye fort større enn forrige gang dersom jeg kjapt skulle bli gravid igjen (fordi det så kort tid siden og livmoren ikke helt har fått stramma seg opp ennå)? Vil man ha eggløsning i første syklus etter en abort? I forrige uke tror jeg at jeg hadde el-slim. Tar det litt tid før syklusen kommer i gang igjen? Jeg fødte en frisk gutt i febr 2006, og hadde en veldig veldig tidlig abort i desember/jan 2006/2007 (visse ikke at jeg var gravid en gang...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288463-graviditet-etter-medisinsk-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være eggløsning som kommer ca to uker før menstruasjon. Livmoren kommer seg raskt i orden og vil ved ny graviditet ikke være påvirket av aborten du har hatt. Syklusen kan komme raskt igjen, første menstruasjon kan komme etter fire til seks uker. Hvis du bare har hatt samleie i en uke kan du ikke være påviselig gravid. . Man anbefaler å vente med å bli gravid til det har vært en normal menstruasjon så forholdene er blitt normale. Lykke til med neste svangerskap, jeg håper det går bra Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...