Gå til innhold

Langvarige smerter i pungen.

Anbefalte innlegg

Gjest pungrotta11

Hei. Har nå i en 5-6 uker slitt med smerter i varierende grad i venstre side i pungen. Virker ikke som det er i selve testikkelen smertene sitter, men heller i anhenget som går ut under og bak som vel er bitestikkelen. Kjennes også ut som om smertene forverrer seg en stund etter jeg f.eks har jogget eller vært en del i bevegelse(men er ikke helt sikker på om dette alltid stemmer). Var først hos en vikar for min fastlege som undersøkte testiklene og konkluderte raskt med betennelse i bitestikkelen, selv om jeg ikke har følt meg dårlig med f.eks feber e.l. Fikk så en to-ukers kur med dyxolin som ikke hjalp i nevneverdig grad. Hadde så ganske store smerter i helgen noe som medførte et besøk på legevakten på søndag. Legen der undersøkte igjen testiklene, hvor han ikke heller kjente noe unormalt. Han klemte også på den venstre bitestikkelen, noe som var veldig ømt. Han konkluderte dermed også med bitestikkelbetennelse og ga meg en annen type antibiotika(ciproxin) som han foreskrev for opptil 30 dager. Smertene har likevel i varierende grad fortsatt(nå 4 dager siden), og angst for at det likevel kan være testikkelkreft gjør ikke situasjonen bedre akkurat. Men har jo lest flere steder at de typiske tegnene på testikkelkreft er avgrenset kul på testikkelen, eller opphovning av testikkel eller pung. Har heldigvis ikke merket noe til noen av disse symptomene, men spørsmålene mine blir derfor om du tror det likevel kan dreie seg om testikkelkreft? Finnes det noe som heter kreft i bitestikkelen? Kan det være andre sykdommer enn bitestikkelbetennelse(Kan ikke være kjønnsykdom)som cyster e.l. og er det isåfall farlig? Hvor raskt virker som regel en antibiotikakur?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288551-langvarige-smerter-i-pungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antibiotike virker som oftest etter et par dager. Og du sier jo at du nå har mindre vondt. Det tyder på at den virker!

Enkelte betennelser er vanskeligere og bli kvitt enn andre, sikkert derfor du også har fått en 30-dagers kur.

Legen har sjekket deg og jeg er sikkert på at han hadde sendt det videre hvis han fant grunnlag for og tenke at dette er noe alvorlig.

Forsøk og slappe av og se det ann en uke, 14 dager.

God bedring :)

sandnesnissen

Antibiotike virker som oftest etter et par dager. Og du sier jo at du nå har mindre vondt. Det tyder på at den virker!

Enkelte betennelser er vanskeligere og bli kvitt enn andre, sikkert derfor du også har fått en 30-dagers kur.

Legen har sjekket deg og jeg er sikkert på at han hadde sendt det videre hvis han fant grunnlag for og tenke at dette er noe alvorlig.

Forsøk og slappe av og se det ann en uke, 14 dager.

God bedring :)

Takker for det. Går litt opp og ned fortsatt. Kjenner at det er noe som "lugger" der nede, men som sagt det kjennes ihvertfall ikke verre ut enn det var i helga så jeg håper jo at det glir over etterhvert. Noen andre her som har opplevd noe lignende så hadde det vært fint å høre hvor lang tid lignenede betennelser tok.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager sent svar. jeg synes at det nå er på tide å få tatt Ultralyd av pungen. Da må du igjen ta kontakt med fastlegen eller vikaren til denne. Forklar akkurat det du sier til meg her, og vis eventuelt mitt svar. Ultralyd bør kunne gjøres innen 1 uke. Ut fra svaret vil en urolog eventuelt bli koplet inn. Vil i mellomtiden berolige deg med at det er mest sannsynlig med en form for kronisk/langvarig betennelse. Du kan i ventetiden lese litt her i DOL om det jeg har skrevet om beslektede emner; "smerter i pungen" og "testikkelkreft".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...