Gå til innhold

Sår på amputasjons stomp

Anbefalte innlegg

Gjest Låghalt.

Hei,jeg er en 48år gammel kvinne.Har hatt kjent rewmatisme i 20år. Har hatt veldig mange kirurgiske inngrep. Den siste var avstivning av v. ankel. dette gikk galt, så jeg ble amputert midt på leggen etter koldbrann m.m. Har de siste 2ukene hatt økene smerter og hevelse med litt puss på stompen.Det er 6mnd siden amp. Jeg er blitt litt redd for å gå til leger. Hva skal jeg gjøre? Ja, jeg er allergisk mot pennecilin og mange typer antibiotika. Hilsen Låghalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288612-s%C3%A5r-p%C3%A5-amputasjons-stomp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Du må gå til legen. Du har nok en infeksjon. Siden du er allergisk, må legen finnenoe som du kan behandles med. Du må ikke la infeksjonen sette seg for hardt, da kan du risikere at du må ta bort enda litt mer.

Bestefaren min slet mye med infeksjoner, han har amputert rett nedenfor kneet. Han sier at han har sluttet og drøye med legebesøket, er det betennelse, så trengs det ofte behandling.

Du må holde det rent, bruk saltvann. Men som sagt, gå til legen og få råd der. Det er kanskje en salve du kan bruke? Jeg mener at bestefar satt med foten i grønnsåpevann, ikke helt sikker her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...