Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Får vel begynne med: Hjelp!

Slutta å røyke for et par mnd siden og det gikk faktisk veldig bra. Bestemte meg for slutte og den dagen stumpa jeg røyken for godt, trodde jeg....... Ble til jeg tok en, så en til og vips var jeg inne i samme &%##"¤#¤&% rutine.

Men greit, jeg kan godt ødelegge meg selv, helsa og kroppen men akter ikke å påføre den stakkars spiren inne meg masse nikotin.

Men jeg klarer ikke helt å slutte! Har kutta mye ned på dritten da, max 6pr dag nå.

Ironisk nok har jeg alltid "sett ned på gravide som røyker, kalt dem egoister, er jo nettopp det vi er!

Men hvordan stumpe dritte for godt?

Er nokså nervøs siden forrige graviditet endte med MA- Men det er nå ikke en unnskyldning...

Leste i dag at den lille nå har hjerte som pumper blod, blod fylt av nikotin!

Noen gode råd eller moral, et eller annet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288647-%C2%A4%C2%A4-r%C3%B8yken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom det er påvist at fostre har problemer med oksygenopptak i bortimot 8 timer etter at mor har røyket en sigarett så hjelper det lite om du har kuttet ned til 6 om dagen.

Det skal visstnok finnes en film som viser et foster som krøker seg sammen i oksygenmangel når mora tar et drag av en sigarett, men jeg vet ikke hvor du finner denne - den skal ha skremt flere til å stumpe røyken for godt har jeg hørt.

Snakk med lege eller jordmor på neste kontroll og be om hjelp til å slutte. Lykke til!

Ettersom det er påvist at fostre har problemer med oksygenopptak i bortimot 8 timer etter at mor har røyket en sigarett så hjelper det lite om du har kuttet ned til 6 om dagen.

Det skal visstnok finnes en film som viser et foster som krøker seg sammen i oksygenmangel når mora tar et drag av en sigarett, men jeg vet ikke hvor du finner denne - den skal ha skremt flere til å stumpe røyken for godt har jeg hørt.

Snakk med lege eller jordmor på neste kontroll og be om hjelp til å slutte. Lykke til!

Takk takk... Enda litt mer motivert nå ja.

Skal nok klare det!

Annonse

Dersom ikke barna på filmen gir deg et spark bak til å slutte å røyke, burde du skamme deg.

http://www.youtube.com/watch?v=udOSr5VuHKw&mode=related&search=

Uff. Men er det virkelig sånn at foreldrenes røyking (mest mors antagelig) kan gi barn slike sykdommer også? Hadde tobakk kommet på markedet først nå så hadde det garantert blitt like forbud som narkotika!

Uff. Men er det virkelig sånn at foreldrenes røyking (mest mors antagelig) kan gi barn slike sykdommer også? Hadde tobakk kommet på markedet først nå så hadde det garantert blitt like forbud som narkotika!

Ser ut som det med sine virkninger kan øke risikoen for de fleste problemer:

http://www.shdir.no/tobakk/helse_og_tobakk/gravide_og_r_yking/r_yking_i_svangerskapet_13225

Særskilt med tanke på celledeling og arvemateriale.

Ja, røyking under svangerskap gir faktisk barn disse sykdommene/syndromene ved svært mange tilfeller. Grusomt, og så forferdelig unødvendig, når man _vet_ at fosteret puster inn all denne driten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...