Gjest SEJA Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Jeg er 31 år. Jeg har skrevet til deg for noen mnd siden angående Ashermann syndromet. I februar 2000 fødte jeg mittførste barn i 6 mnd, fordi barnet døde pga for lite næring - jeg hadde da vært overvåket i en mnd. Etter fødselsen fikk jeg en utskrapning. De neste graviditetene gikk jeg på albyle 75mg og klexsane sprøyter. Ble gravid etter ca 4 mnd, men aborterte etter 9-10 uker uten at jeg behøvde utskrapning. Hadde en mensturansjon og ble så gravid igjen. 1. januar begynte jeg igjen å blø og fosteret viste seg å være dødt. Siden det gikk så greit at kroppen ordnet opp sist, ønsket jeg også dette denne gang. Men etter etter to uker var det fremdeles noen rester igjen og legen ville gjøre en utskrapning. Jeg hadde ikke noen infeksjon i kroppen og i forbindeles med utskrapningen fikk jeg intravenøst et antibiotikum (penselin?) for sikkerhets skyld. Jeg snakket med legen etter inngrepet og hun sa at det var veldig lite rester hun hadde fjernet. Jeg var redd for infeksjon og fikk en penselinkur for sikkerhetsskyld etter en uke (hadde målt Crp ti å være normal). To uker etter utskrapningen målte legen slimhinnen til å være 2.7mm, etter ytterligere en uke var den 4.7, uken deretter var den 8.7. Når mensen kom 4 dager etter, var det bare brunt utflod som kom - det var minimalt og det var vel egentlig ikke behov for å bruke bind. Det varte i knappe to dager. Slimhinne har vært målt til 10mm siden, men det har muligens vært nært opp til mens. De tre andre "mensturasjonene" jeg har hatt, har også vært lik beskrivelsen over, sist syklus var ca 32 dager. I tillegg har jeg vært veldig premenstruell, hatt veldig brystspreng og menssmerter, et enormt temperament og i tillegg hatt "hetetokter" om natten - så det virker som om hormonene mine er litt ute å kjøre. Det jeg er redd for er om jeg kan være rammet av Ashermann syndrom eller kan det være hormonene som evt er årsaken til de uteblitte blødningene (har vanligvis ganske sterke blødninger - opptill 5 dager). Eller kan det ta lang tid før livmoren stabilierserer til å blø slik det var før? Jeg er ganske deprimert og engstelig nå, vi ønsker oss så forfærdelig barn - hva kan vi gjøre? Kan det være psykisk - har prøvd å tenke at det normaliserer seg neste gang, men nei, det har det ikke gjort. Jeg har til nå blitt lett gravid. Håper du kan gi meg et svar. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28877-hvor-er-mensen-blitt-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SEJA Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Det har blitt målt at jeg har hatt eggløsning. Dessuten har vi vært til utredning hvor de ikke har funnet genfeil - det er kun en verdi (antinukleær...) som ligger på maksverdi. Er ellers ganske normalvektig - har slanket meg noe siden utskrapningen, men ikke sultet meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28877-hvor-er-mensen-blitt-av/#findComment-116429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Umiddelbart lyder det ikke som Ashermann når du får blødning og slimhinnen måler 10 mm. Jeg foreslår at du måler temperatur, evt. bruker Clearsticks for å teste for eggløsning. Hvis du har tegn på eggløsning søker du lege nå, ellers ser du det an i et år. Man kan da evt se inn i livmoren (hysteroskopi) evt gjøre røntgenundersøkelse (HSG). Jeg tror ikke på at barnløshet har en psykologisk årsak, men at forgjeves venting kan spille inn på psyken, det kan det ikke være tvil om.- Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28877-hvor-er-mensen-blitt-av/#findComment-117006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.