Gjest zlk Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei! Jeg skal starte med pergotime tabletter for førstegang. Fått beskjed o å ta to tabletter dag 4, 5 , 6, 7, 8. I pakningsvedlegget står det fra dag fem. Spiller dette noen rolle? (To barn fra før, 3 og 5 år, har pco, høyde 166, vekt 53 kg, 31 år). Har sykluser på 32-35dager, så har sannsynligvis eggløsning regelmessig. Men når skal jeg ta utgangspunkt i at eggløsning finner sted når jeg starter med tbl? Dag 14 ca? Kan dette måles på eggløsningstest? En ting til- jeg driver med konkurranser i utholdenhetsidrett (langrenn, løping). Trener "hardt" ,altså intervall 2- 3 ganger i uka. Hvor lenge kan jeg fortsette med det? Eller må jeg slutte med det før jeg prøver å bli gravid?Trener ca fem dager i uka totalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288875-pergotimetrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har ingenting å si at du begynenr på dag 4 fremfor det som står i pakningsvedlegget. Selv har jeg begynt på både dag 3, 4 og 5. Men dag 3 er det tidligste man skal begynne og dag 5 det seneste. Når det er sagt, så kan det være ok for deg å vite at jo tidligere du begynner egg-stimuleringen (altså pergobehandling), jo mer sjanse er det for flere egg - og ergo flerlinger. Noen VIL derfor begynne på dag 3, mens andre da begynner dag 5. Du kan fortsatt trene, men jeg ville ikke trent veldig hardt, da du med pergo kan få en del smerter i underlivet, og trening kan forverre dette. Men selv trener jeg spinning 3 ganger i uken, og det går fint. Vær forberedt på at du IKKE nødvnedigvis får eggløsning når du pleier.Hvis dag 14 er vanlig for deg så vil dumest sannsynlig nå få eggløsning på dag 16-17. Ofte senere enn normalt. Selv hadde jeg før EL på dag 13 el 14, men fikk nå på dag 16-17 og 18. Begynn likevel å teste på dag 12 el 13, så du ikke misser EL. Men forsåvidt vil du nok kjenne det, pergo kan gi nokså kraftie smerter som sagt. Nå husker jeg ikke resten du spurte om, men håper dette var til litt hjelp. Lykke til Hilsen ei pergo-berte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288875-pergotimetrening/#findComment-2318685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er det samme om du begynner dag 4 eller 5, men gjør som du har fått beskjed om av legen, start dag 4. Ha samleie 2-3 ganger i uken, så behøver du ikke å tenke på eggløsning, men testen gitr også utslag ved bruk av pergotime. Du kan bare fortsette med trening, men blir du gravid vil det ofte føre til at du automatisk reduserer aktiviteten. Du husker å spise folat? Lykke til med forsøket om å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288875-pergotimetrening/#findComment-2319025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.