Gå til innhold

kviser

Anbefalte innlegg

vandrende kvise

Hei!Jeg er 49 år og har hatt kviser i trekvart år, utløst av sterkt psykisk/følelsesmessig press.Konsentrert om sentrale deler av ansiktet,nese,kinn,panne og hake.Noen ganger samler kvisene seg i røde "kaker" m. små materiefylte blemmer.Alle kvisene inneholder materie.Har lest på nettet om et middel som heter Vilantae.Inneholder d-calsium-pantothenat som skal inntas i store mengder i begynnelsen. Er dette skadelig?Hjelper middelet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288894-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Jeg har ingen erfaring med det naturpreparatet du omtaler; Vilantae som skal være kalsiumpantotenat i D-form og redusere talgproduksjonen slik at kviseutbrudd blir mindre. Dessverre kan jeg ikke si noe fra eller til om effekt og bivirkninger bortsett fra at reklamen ofte lover mer enn det som kan oppnås, også med naturpreparater som er blitt "big business" med mer eller mindre dokumenterte midler og mange selgere uten naturvitenskapelig eller medisinsk kompetanse. Du har enten en form for kviser i voksen alder eller noe som kalles rosacea. og trenger nok en form for effektiv medikamentell behandling. Jeg tror nok en erfaren hudlege vil kunne gi deg gode råd og virksom behandling for hudplagene dine. Det høres ut som det kan være spesielt viktig for deg å få hjelp for huden nå som du også har hatt og kanskje fortsatt har andre ting å slite med. Hilsen Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288894-kviser/#findComment-2319073
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...