Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvike uker, tidlig i svangerskapet, regnes som de mest risikable egentlig?

jeg er muligens gravid nå (noen dager på overtid) og kommer til å juble dersom det blir positiv test - men på den annen side, jeg har mistet før i uke 6, og er fryktelig redd for det samme. Men hvilke uker bør jeg i såfall holde meg ekstra mye i ro?? Legen har sagt at ved evt ny gravidtet blir jeg sykmeldt noe,....men husker ikke hvilke uker det var. Kan det ha vært uke 6-9? Håper noen vet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288907-de-mest-risikable-ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennede!

Om jeg hadde vært deg, så tror jeg at jeg hadde ringt til legen umiddelbart etter positiv test og forklart problemstillinga. Jeg vet ikke når det er mest risikabelt, men det vet legen. Fortell at du er bekymra pga tidligere opplevelser. SÅvidt jeg husker er du også pergo-spiser, og behandlingssituasjonen bør vel også telle med når evt sykemelding skal avgjøres.

Så morsomt om det hadde slått til! Selv var jeg fire dager på overtid etter forrige syklus, kjente tusen symptomer på at jeg var gravid, men dengang ei. Så nå blir det hsg-røntgen i steden. Blæh. Vil mye heller være gravid ;-)

Så spennede!

Om jeg hadde vært deg, så tror jeg at jeg hadde ringt til legen umiddelbart etter positiv test og forklart problemstillinga. Jeg vet ikke når det er mest risikabelt, men det vet legen. Fortell at du er bekymra pga tidligere opplevelser. SÅvidt jeg husker er du også pergo-spiser, og behandlingssituasjonen bør vel også telle med når evt sykemelding skal avgjøres.

Så morsomt om det hadde slått til! Selv var jeg fire dager på overtid etter forrige syklus, kjente tusen symptomer på at jeg var gravid, men dengang ei. Så nå blir det hsg-røntgen i steden. Blæh. Vil mye heller være gravid ;-)

Jupp, jeg er pergo-spiser....og som kjent gir pergo en haug av gravi.symptomer, så her er det bare å vente og se ;)

Takker for svar, da! blir spennende dette - og ja, dersom positiv test i morgen tidlig, da ringer jeg legen med en gang! :)

Håper det klaffer for deg snart og at du ikke blir lurt med så mange dager over tiden og slikt. Det er bare slitsomt og fryktelig dårlig gjort av kroppen ;)

Lykke til! :)

Jupp, jeg er pergo-spiser....og som kjent gir pergo en haug av gravi.symptomer, så her er det bare å vente og se ;)

Takker for svar, da! blir spennende dette - og ja, dersom positiv test i morgen tidlig, da ringer jeg legen med en gang! :)

Håper det klaffer for deg snart og at du ikke blir lurt med så mange dager over tiden og slikt. Det er bare slitsomt og fryktelig dårlig gjort av kroppen ;)

Lykke til! :)

Tja. Kroppen har vel forlengst kryssa grensa for "dårlig gjort" når vi er i gang med pergo... Det var i hvert fall en lettelse å høre han legen som erklærte alt sånt for "uflaks". Og at det ikke var noe å involvere samvittigheta i :)

Tja. Kroppen har vel forlengst kryssa grensa for "dårlig gjort" når vi er i gang med pergo... Det var i hvert fall en lettelse å høre han legen som erklærte alt sånt for "uflaks". Og at det ikke var noe å involvere samvittigheta i :)

Hurra, testet positivt i dag!!! :))

Lykke til videre, da!! klem

Hurra, testet positivt i dag!!! :))

Lykke til videre, da!! klem

Å, så bra å høre! Holdt på å sende masemelding tidligere i dag, men tenkte du skulle få være i fred i tilfelle du ikke hadde godt nytt. Skal skynde meg å komme etter - begynte på andre pergorunde i dag.

Ellers kan jeg bare vifte med en streng pekefinger og be deg om å komme deg til legen. Og så må du kose deg med graviditeten!

Annonse

Å, så bra å høre! Holdt på å sende masemelding tidligere i dag, men tenkte du skulle få være i fred i tilfelle du ikke hadde godt nytt. Skal skynde meg å komme etter - begynte på andre pergorunde i dag.

Ellers kan jeg bare vifte med en streng pekefinger og be deg om å komme deg til legen. Og så må du kose deg med graviditeten!

Hehe, ja, pergo gjorde susen her! Dobbel vel og merke :) Håper det klaffer fort for deg! Det er jeg sikker på det gjør, pergo er jo en absolutt god hjelp!

Og joda, legetime er bestillt - skal dit til mandag morgen - og da er jeg altså 5+1. Kommer til å kreve tidlig UL denne gang :)

Lykke, lykke til - er sikker på du snart har en pergo-spire du og! :))

Klem, Hope

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...