Gå til innhold

klamydia eller gonore?

Anbefalte innlegg

Gjest ungemannen

hadde ubeskyttet samleie med en jente for 3 uker siden, oppdaget for 3 dager siden gul utflod og lett svie ved vannlating. Har også hatt to tilfeller av kortvarig stikkende smerte i roten av penis (mellom bena) når jeg satte meg på et sykkelsete. Testet meg i sommer for alt av kjønnsykdommer og alt var negativt! Har bestillt ny legetime om to dager. Er dette mest sannsynlig gonore? Vil jeg få umiddelbar behandling etter prøvene, eller må jeg vente i en uke på resuntatene? Hvor stor sjangse er det for sterilitet når man behandler det i denne tidsfasen som jeg har merket symptomene i (behandling vil da starte 3,5 uke etter samleie isåfall)? Jeg har ikke merket noen smerter i testikler eller i bitestikler!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288919-klamydia-eller-gonore/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Beskrivelsen din passer egentlig med en gonorréinfeksjon. Men forekomsten av gonorré erganske lav/sjelden i Norge i våre dager og sjansene er da ikke så veldig store. Gc-symptomer kommer også vanligvis raskere enn 3 uke (som oftest kommer det etter en til 3 dager.) Sjansene er noe større om du hadde din kontakt med jente fra andre deler av verden der Gc forekommer vesentlig hyppigere enn her på berget. Det kan også være andre typer av mikroorganismer, f. eks. Chlamydia. Jeg vil tro at de fleste leger stiller en klinisk diagn ose basert på det de finner ved undersøkelse og anamnesen (sykehistorien). Noen leger foretrekker å se på laboratorieresultater, spesielt hvis det er vanskelig å stille klinisk diag nose. Jeg tror ikke at sjansene for noen kronisk effekt er store etter bare tre uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...