Gjest ungemannen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 hadde ubeskyttet samleie med en jente for 3 uker siden, oppdaget for 3 dager siden gul utflod og lett svie ved vannlating. Har også hatt to tilfeller av kortvarig stikkende smerte i roten av penis (mellom bena) når jeg satte meg på et sykkelsete. Testet meg i sommer for alt av kjønnsykdommer og alt var negativt! Har bestillt ny legetime om to dager. Er dette mest sannsynlig gonore? Vil jeg få umiddelbar behandling etter prøvene, eller må jeg vente i en uke på resuntatene? Hvor stor sjangse er det for sterilitet når man behandler det i denne tidsfasen som jeg har merket symptomene i (behandling vil da starte 3,5 uke etter samleie isåfall)? Jeg har ikke merket noen smerter i testikler eller i bitestikler! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288919-klamydia-eller-gonore/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei, Beskrivelsen din passer egentlig med en gonorréinfeksjon. Men forekomsten av gonorré erganske lav/sjelden i Norge i våre dager og sjansene er da ikke så veldig store. Gc-symptomer kommer også vanligvis raskere enn 3 uke (som oftest kommer det etter en til 3 dager.) Sjansene er noe større om du hadde din kontakt med jente fra andre deler av verden der Gc forekommer vesentlig hyppigere enn her på berget. Det kan også være andre typer av mikroorganismer, f. eks. Chlamydia. Jeg vil tro at de fleste leger stiller en klinisk diagn ose basert på det de finner ved undersøkelse og anamnesen (sykehistorien). Noen leger foretrekker å se på laboratorieresultater, spesielt hvis det er vanskelig å stille klinisk diag nose. Jeg tror ikke at sjansene for noen kronisk effekt er store etter bare tre uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288919-klamydia-eller-gonore/#findComment-2318869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.