Gjest en undrende dykker Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 til legen! jeg er 25 år og er noe sped av kroppsbyggning. Pga. dette fikk jeg tak i noe tribulus (testosteron) som jeg ville bruke som kosttilskudd når jeg trente vekter for å hjelpe til for å få noe mer muskler. Jeg er ingen kroppsbygger bare så det er sagt. Dette virket til en viss grad men jeg lurer på div bivirkninger eller om jeg mangler noe av dette fra naturens side. saken er også at jeg er ikke velutrusted også når det gjelder størrelse på testikler og penis. tribulusen påvirket også sex-livet, jeg ble i begynnelsen raskt opphisset og livet var bare herlig.. men etter en tid så ville jeg fremdels ha sex, men penisen ble bare 50% erigert. dette mens jeg fremdeles tok tilskudd. Jeg sluttet så med tribulusen fordi jeg var redd den skulle ødelegge min normale testosteron produksjon og vårt sex liv. det tok ca 14 dager før min manndom fungerte normalt uten videre problemer, men kapasiteten min er ca 1 utløsning for dag, dersom jeg har sex oftere får jeg problemer med reisningen. problemet er da at har vi sex en dag da vi gjør det en 4 ganger så tar det meg 3-4 dager før jeg er klar til dyst igjenn. det plager meg! Problemstilingen er : har jeg for lite naturlig produksjon av test? er det farlig å ta tribulus som tilskudd ? kan du forklare påvirkningen av reisningen og min reaksjon på dette? jeg er i dag 25 år, er 182 cm høy og veier 74 kg. testiklene er på størrelse med hasselnøtter og lengden på penis er ca18-19 cm erigert men den er slank. i slapp tilstand er den ca 5 cm. ellers har jeg også lite hårvekst på bryst og i ansikt, dette er totalt i forskjell på resten av familien som har meget kraftig hårvekst? jeg lurer og lurer. Håper på et snarlig svar. takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28897-testosteron/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Jeg synes det er feil å kalle tribulus kosttilskudd. Det er hormonbehandling, også kalt doping. Bivirkningene av dette er undertrykkelse av kroppens egen hormonproduksjon med de følgene du har merket. Det tar litt tid før kroppens eget system kommer i funksjon igjen, akkurat hvor lenge kan jeg dessverre ikke si, men det er mulig å måle testosteroninnholdet i blodet. Jeg synes absolutt ikke du skal starte med egenbehandling med tribulus igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28897-testosteron/#findComment-116557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Jeg synes det er feil å kalle tribulus kosttilskudd. Det er hormonbehandling, også kalt doping. Bivirkningene av dette er undertrykkelse av kroppens egen hormonproduksjon med de følgene du har merket. Det tar litt tid før kroppens eget system kommer i funksjon igjen, akkurat hvor lenge kan jeg dessverre ikke si, men det er mulig å måle testosteroninnholdet i blodet. Jeg synes absolutt ikke du skal starte med egenbehandling med tribulus igjen. Rett på meg hvis jeg tar feil, men tribulus er da overhodet ikke ett testosteron, men noe som skal stimulere kroppens testosteronproduksjon. Om det funker er vel en annan sak, tviler på at det gjør det, men å kalle dette for hormonbehandling blir vel litt å ta i da man ikke her tilfører kroppen syntetisk testosteron som om man f.eks. injeserer steroider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28897-testosteron/#findComment-116582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.