Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å ta en tur til England i sommer. Vil da være ca 23 uker på vei. I mitt forrige svangerskap (14 mnd siden) ble jeg forløst i uke 28 pga pre-eklampsi. Jeg lurer på om det har noe å si for mine planer for denne turen. Bør jeg kanskje la være å reise, eller kan jeg reise med god samvittighet?

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28898-flytur-i-uke-23/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er svært sjelden man får svangerskapsforgiftning før man er 28 uker på vei, men når du ble forøst så tidlig p.g.a. denne sykdommen, så tyder det på at det var svært alvorlig for deg. Det er alltid en viss fare for gjentagelse, men du vil uansett kjenne igjen symptomene tidlig. Jeg synes du skal snakke med din lege om hvorvidt det er forsvarlig at du reiser. Jeg synes du bør ta i betraktning hvor lenge du har tenkt å være i England, hvilken type ferie du planlegger (stressnivå etc.). Har du muligheter for å få sjekket blodtrykket mens du er der? Selvfølgelig betyr din tilstand før du evt. reiser, svært mye. Skulle det være det minste tegn på at du ikke skulle være helt i form, bør du avlyse turen. Uansett synes jeg legen din bør tas med i samråd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28898-flytur-i-uke-23/#findComment-116496
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...