Gjest R99 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei! Jeg har i mange år slitt med kviseproblemer. Prøvd alt. B-vitamin, roaccutan (som gjorde meg tilnærmet kvisefri i et par år), antibiotika (fungerer kun når jeg står på det, kommer tilbake like ille etterpå), hudpleier, hudpleieprodukter, leire, n-light, laser osv. Kvisene mine forsvant altså som følge av roaccutankur, men kom tilbake nå for 1-2 år siden med ganske stor kraft. Ekstremt med kviser på rygg, bryst, og endel i fjeset. Nå til hovedspørsmålet: Jeg bestemte meg for å oppsøke en hudpleier, siden jeg hadde lyst å se om det hadde noe effekt før jeg hoppet på en roaccutan kur igjen. Man vil jo helst unngå den medisinen. Gikk jevnlig til den hudpleieren over en periode på 4 mnd, med ukentlige/bi-ukentlige utrensninger. Utrensningene bestod av å rense huden godt, dampe huden, knipe på alt som var av betente kviser på rygg, fjes og bryst. (Ganske store bylleaktige dype kviser på rygg spesielt). Jeg spurte om ikke dette ville skape arr, men fikk som svar og satt med et inntrykk av at dette ikke var noen big-deal og kunne eventuelt fikses opp etterpå. Etter mye kniping om utrensning som ikke førte med seg noe positivt resultat, så bestemte vi oss for å avslutte behandlingen. Og det er med sjokk jeg sitter her i dag et knapt halvår etter med hele ryggen dekt av delvis store hvite arr, røde arr og innkapslede kviser - som følge av den intense knipingen. Hadde aldri trodd at det skulle skape sånne arr, og mener selvfølgelig at hudpleieren burde visst bedre enn at hun utsatte meg for dette. Smerten ved utklemming var også ekstrem, var som å få en kniv inn i ryggen. Behandlingen kostet meg nesten 10.000 kroner. Dette leder meg til spørsmålene; har jeg rett til å få erstatning, evt gratis arrbehandling? Har hudpleieren opptrådt uansvarlig her og burde opplyst om de store skadene man kunne få av slik behandling? Har ringt til et par hudpleieskoler og fikk som svar at dette er vanlig praksis, men at størrelsen på kvisene og hvor sterkt plaget man er burde taes hensyn til. Går det i det hele tatt å bli kvitt disse arrene? Ser for meg at det iallefall vil være en veldig kostbar affære. Om du kunne veiledet meg videre og gi meg råd i forhold til hvordan jeg kan bli kvitt disse kvisene og hvorvidt jeg har en "sak" mot hudpleiesalongen så er jeg veldig takknemlig for det. Og eventuelt hvordan jeg kan skaffe meg faglig oppbacking i tilfelle jeg skal drive en sak mot hudpleiesalongen. Tusen takk. Mvh Gutt, 22. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288993-arr-etter-kvisebehandling-hos-hudpleier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.