Gå til innhold

Steforeldre og stebarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så sikker på at dere vil klare situasjonen! Gi aldri opp, om dere elsker hverandre!

Takk for heiaropet :)

Nei, tror nok ikke jeg gir slipp på denne. Jeg merker at det føles helt annerledes enn ved tidligere kjærester. Nesten som jeg ikke har vært ordentlig forelsket før :)

Nei, tror nok ikke jeg gir slipp på denne. Jeg merker at det føles helt annerledes enn ved tidligere kjærester. Nesten som jeg ikke har vært ordentlig forelsket før :)

Gjett om jeg kjenner meg igjen! :o) *Sender en varm tanke til kroppen som sitter på kjøkkenet og har forspist seg på sjokolade* :-D

Gjett om jeg kjenner meg igjen! :o) *Sender en varm tanke til kroppen som sitter på kjøkkenet og har forspist seg på sjokolade* :-D

Haha, forspist seg på sjokolade?! :D

Og det er rart, er det ikke? Jeg trodde faktisk ikke jeg kunne bli -skikkelig- forelsket, jeg. At noen mennesker bare ikke blir det. Men hodet er fylt med rosa skyer og magen full av sommerfugler :)

hidi, the scorpion

Så ta vare på den følelsen! La HAN være far!

Så ta vare på den følelsen! La HAN være far!

Jeg tror nok eksen har en viktig rolle i sønnen vårt sitt liv i framtiden. Forutsatt at han får orden på en del ting. Men jo flere som er glad i og tar vare på et barn, jo bedre. Tenker nå jeg, i hvert fall :)

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg tror nok eksen har en viktig rolle i sønnen vårt sitt liv i framtiden. Forutsatt at han får orden på en del ting. Men jo flere som er glad i og tar vare på et barn, jo bedre. Tenker nå jeg, i hvert fall :)

Tenker jeg òg!.

Det er en resurs å være litt uenige om grenser og gjøre ting forskjellig. Det er bare et problem om man lager konflikt i stedet for å utnytte mangfoldigheten.

Jeg tror vi damer ofte kan ha en trang til å beskytte barna mot strenge (ste)fedre. Men barna har faktisk godt av disse ulikhetene.

Etter diverse år med samme mann og far til mine barn, må jeg si at mange av de tingene han gjør som jeg til å begynne med syntes var helt feil, ser jeg nå sin berettigelse av.

I forhold til at det kommer en mann å "forstyrrer" symbiosen mellom deg og barnet ditt, er det vel bare tid, tolmodighet og etter hvert litt grenser som hjelper.

mvh

Det er en resurs å være litt uenige om grenser og gjøre ting forskjellig. Det er bare et problem om man lager konflikt i stedet for å utnytte mangfoldigheten.

Jeg tror vi damer ofte kan ha en trang til å beskytte barna mot strenge (ste)fedre. Men barna har faktisk godt av disse ulikhetene.

Etter diverse år med samme mann og far til mine barn, må jeg si at mange av de tingene han gjør som jeg til å begynne med syntes var helt feil, ser jeg nå sin berettigelse av.

I forhold til at det kommer en mann å "forstyrrer" symbiosen mellom deg og barnet ditt, er det vel bare tid, tolmodighet og etter hvert litt grenser som hjelper.

mvh

Takk for et balansert og fornuftig svar :)

Jeg tror det er noe i det du sier. Og når han er i samspill med barnet mitt, selv i en konflikt (for eksempel angående noe utrygt), føler jeg ikke et behov for å beskytte sønnen min. Jeg tror han takler og til en viss grad har godt av at noen kommuniserer annerledes enn meg.

Så langt deler vi synspunkter gjennom ivrige diskusjoner som slettes ikke er fiendtlige eller aggressive. Kjæresten forstår mange av mine handlinger i forhold til to-åringen når han får de forklart, samtidig som han ser ting jeg definitivt kan ta tak i.

Jeg tror dette vil gå fint, men det er en helt ny situasjon for oss begge to, så vi må lage veien selv. Det er spennende :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...