Gå til innhold

Hasjmamma på tur med babyen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Geirandro
Skrevet

Det er idioti på øverste hylle, liten tvil om det.

Hun har satt seg selv i en meget kinkig situasjon og vil nok få problemer med å overbevise barnevernet hun er en ansvarlig mor når hun triller rundt med barnevogn og kjøper narko av slummen ved Akerselva. Huff.

What a waste

Skrevet

Det er idioti på øverste hylle, liten tvil om det.

Hun har satt seg selv i en meget kinkig situasjon og vil nok få problemer med å overbevise barnevernet hun er en ansvarlig mor når hun triller rundt med barnevogn og kjøper narko av slummen ved Akerselva. Huff.

What a waste

Neeiida... har da sett værre situasjoner enn dette!

Bl.a: Foreldre på tyveri runde med barnevogn som "gjemmeplass" med baby oppi!

Dritafull mamma på pub MED baby!

Kan egentlig nevne ifleng med situasjoner der mor/far har opptrådt værre!

men så lenge det er narko inni bildet, ja daaa er det fyfy!

Skrevet

Helt forferdelig!! Men jeg tror også folk kan være så gale at man lar babyen ligge hjemme mens de handler narkotika? Ikke bra noen av delene, og det er mye man ikke vet, og heldigvis for det! Men hadde jeg sett/oppdaget noe slikt så hadde jeg tatt affære uansett hvem det måtte gjelde. Stakkars uskyldige barn!!

Skrevet

Neeiida... har da sett værre situasjoner enn dette!

Bl.a: Foreldre på tyveri runde med barnevogn som "gjemmeplass" med baby oppi!

Dritafull mamma på pub MED baby!

Kan egentlig nevne ifleng med situasjoner der mor/far har opptrådt værre!

men så lenge det er narko inni bildet, ja daaa er det fyfy!

Men det ER fyfy da! Men jeg skjønner hva du mener.

Skrevet

Men det ER fyfy da! Men jeg skjønner hva du mener.

Om det er, klart det er!

MEN så snart det er snakk om Narkotika DA blir det overskrifter osv...

Barn burde være skånet for sånt uansett, men desverre er det ikke virkeligheten til endel barn og unge i norge idag:(

Annonse

Skrevet

Om det er, klart det er!

MEN så snart det er snakk om Narkotika DA blir det overskrifter osv...

Barn burde være skånet for sånt uansett, men desverre er det ikke virkeligheten til endel barn og unge i norge idag:(

Jeg forsto deg slik at det finnes mange situasjoner der barn virkelig blir forsømt. La oss tenke oss at for denne lille ungen så var opplevelsen ikke annet en en tur i parken. Om mamman satt hjemme i leiligheten og var skev hver kveld/dag vet vi jo ingenting om. Men jeg er sterk motstander av barn og rus uansett rusmiddler.

Skrevet

Jeg forsto deg slik at det finnes mange situasjoner der barn virkelig blir forsømt. La oss tenke oss at for denne lille ungen så var opplevelsen ikke annet en en tur i parken. Om mamman satt hjemme i leiligheten og var skev hver kveld/dag vet vi jo ingenting om. Men jeg er sterk motstander av barn og rus uansett rusmiddler.

...og vi hadde nok ikke reagert like sterkt om den ni mnd gamle bebyen var med på polet.

hidi, the scorpion
Skrevet

...og vi hadde nok ikke reagert like sterkt om den ni mnd gamle bebyen var med på polet.

Polet er legalt og du risikerer ikke fengselsstraff....Eller miste barnet til barnevernet f.eks.

Skrevet

Polet er legalt og du risikerer ikke fengselsstraff....Eller miste barnet til barnevernet f.eks.

Godt poeng!

Skrevet

Det blir ikke sammenliknbart om en 9 mnd gammel baby er med til vinmonopolet. Polvarer er tillatt å omsette i norge, hasj derimot er strengt forbudt! Miljøene rundt omsetning av narkotika er dessuten neppe egnet for barn.

Men hvis en 9 mnd gammel baby er til stede på et fyllekalas, så er det selvfølgelig sammenliknbart. Barn må få slippe å utsettes for voksnes misbruk av rusmidler, enten det er alkohol eller annet.

Skrevet

Det blir ikke sammenliknbart om en 9 mnd gammel baby er med til vinmonopolet. Polvarer er tillatt å omsette i norge, hasj derimot er strengt forbudt! Miljøene rundt omsetning av narkotika er dessuten neppe egnet for barn.

Men hvis en 9 mnd gammel baby er til stede på et fyllekalas, så er det selvfølgelig sammenliknbart. Barn må få slippe å utsettes for voksnes misbruk av rusmidler, enten det er alkohol eller annet.

Jeg er helt enig!

Skrevet

Man mister ikke barnet selv om man blir tatt i å kjøpe hasj...

og det skulle da bare mangle, ei/en som røyker hasj kan være like god mor/far som de som tar seg et eller felre glass vin hver kveld.

Men den evige debatten om at alkohol er lovlig og hasj ikke... den er både urgammel og utdebattert! Da kan man like gjerne si at om man skulle ta debatten om hvor vidt alkohol skulle bli lovlig i norge idag, så hadde det nok ikke blitt det!

Skal heller ikke forherlige hasjen på noen måte, men for meg som er vokst opp på begge deler ( misbrukende foreldre ) hadde jeg valgt hasj jeg når som helst for å si det sånn...

Annonse

Skrevet

Hvis du hadde sett alle barnevognene på Løkka så hadde du ikke vært forbauset. Jeg tror det er barnevognenes eldorado og at alle de er nyktre det tviler jeg på

hidi, the scorpion
Skrevet

Man mister ikke barnet selv om man blir tatt i å kjøpe hasj...

og det skulle da bare mangle, ei/en som røyker hasj kan være like god mor/far som de som tar seg et eller felre glass vin hver kveld.

Men den evige debatten om at alkohol er lovlig og hasj ikke... den er både urgammel og utdebattert! Da kan man like gjerne si at om man skulle ta debatten om hvor vidt alkohol skulle bli lovlig i norge idag, så hadde det nok ikke blitt det!

Skal heller ikke forherlige hasjen på noen måte, men for meg som er vokst opp på begge deler ( misbrukende foreldre ) hadde jeg valgt hasj jeg når som helst for å si det sånn...

Det er like mye straffbart for det, og man risikerer fengsel, får man ha med seg barnet?

Så blir du satt under overvåkimg av barnevernet, tror ikke det er så festlig....

Skrevet

Det er like mye straffbart for det, og man risikerer fengsel, får man ha med seg barnet?

Så blir du satt under overvåkimg av barnevernet, tror ikke det er så festlig....

Vel, klart det ikke er så hyggelig å bli satt i søkelyset til barnevernet! Men det er da mange mange som er i det søkelyset uten at det innholder narkotika!

Svindlere får heller ikke lov til å ta med barn i fengsel, ikke alkoholiserte mødre som tar med barna på kjøre tur heller.. tro meg det finnest værre ting her i norge so foreldre gjør mot barna sine enn å tenne seg en joint i ny og ne!

Sorry hidi, men dine argumenter kjøper jeg ikke...

Gjest de lurte ikke oss
Skrevet

I London var det en jente som sto å tagg på gata med et ca 8 mnd gammelt barn i vogn med seg.

Hun skulle ha penger til undergrundsbanen, hun fikk bilett av oss. liten stund etterpå var hun der igjen og tagg fortsatt om penger til banen.

Hun skulle nok egentlig ha penger til dop og barnet hadde hun mest sannsynligvis lånt for at folk skulle synes synd på dem.

Hun hadde jo splitter ny vogn og et barn som var pent kledd i rimelig dyre klær.

Syntes det var gøy det vi gjorde når vi ga henne bilett:))

Skrevet

Vel, klart det ikke er så hyggelig å bli satt i søkelyset til barnevernet! Men det er da mange mange som er i det søkelyset uten at det innholder narkotika!

Svindlere får heller ikke lov til å ta med barn i fengsel, ikke alkoholiserte mødre som tar med barna på kjøre tur heller.. tro meg det finnest værre ting her i norge so foreldre gjør mot barna sine enn å tenne seg en joint i ny og ne!

Sorry hidi, men dine argumenter kjøper jeg ikke...

Men når man vet at det å kjøpe hasj innebærer en risk for å bli satt i barnevernets søkelys, og en risk for fengselsstraff, hvorfor gjør foreldre dette likevel da? Greit nok at mange er uenige i at hasj er klassifisert som narkotika, men vi må jo likevel forholde oss til at norges lover fins.

En som tar med seg ungen ut for å kjøpe/selge hasj, vet at det er en risk for at dette vil gå ut over ungen. (barnevernet kobles inn, barnet blir kanskje fratatt foreldrene, foreldrene påtales og havner kanskje i fengsel..) Da har man satt hasjen foran barnets behov.

Vi kan være uenige eller enige i dagens narkolovgivning, det vil jeg ikke ta stilling til her. Det eneste jeg sier, er at denne personen har tatt en kalkulert risk. Hun har enten valgt å sette barnets velferd på spill for å få oppfylt sine behov, eller hun er så avhengig at hun ikke lenger klarer å velge. Det er i bunn og grunn en trist historie i begge tilfeller.

Men det er klart det fins langt verre ting man kan gjøre mot barna sine også, det fins alltid verre ting. Men en feil handling blir ikke noe riktigere av at vi påpeker at det finnes verre ting.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

I London var det en jente som sto å tagg på gata med et ca 8 mnd gammelt barn i vogn med seg.

Hun skulle ha penger til undergrundsbanen, hun fikk bilett av oss. liten stund etterpå var hun der igjen og tagg fortsatt om penger til banen.

Hun skulle nok egentlig ha penger til dop og barnet hadde hun mest sannsynligvis lånt for at folk skulle synes synd på dem.

Hun hadde jo splitter ny vogn og et barn som var pent kledd i rimelig dyre klær.

Syntes det var gøy det vi gjorde når vi ga henne bilett:))

Tji-hi. ja. Vi gjorde liknende. En tigger ba om penger til mat, og mitt barn ga bort den ny-innkjøpte kurven med moreller.

Gjest lurte ikke oss
Skrevet

Tji-hi. ja. Vi gjorde liknende. En tigger ba om penger til mat, og mitt barn ga bort den ny-innkjøpte kurven med moreller.

hehe trodde hun var snill hun da, hun var jo det bare at det ikke var det tiggeren hadde mest ønske om kanskje.

Sønnen min ga bort mc donalds brusen sin på karl johan :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...