Gå til innhold

Hasjmamma på tur med babyen

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Vel, klart det ikke er så hyggelig å bli satt i søkelyset til barnevernet! Men det er da mange mange som er i det søkelyset uten at det innholder narkotika!

Svindlere får heller ikke lov til å ta med barn i fengsel, ikke alkoholiserte mødre som tar med barna på kjøre tur heller.. tro meg det finnest værre ting her i norge so foreldre gjør mot barna sine enn å tenne seg en joint i ny og ne!

Sorry hidi, men dine argumenter kjøper jeg ikke...

Har ikke bedt deg kjøpe mine argumenter. Du har fullstendig rett til dine egne tanker og idèer.

Jeg har òg sett mennesker i hasjrus, og det var ikke et hyggelig syn. Selvfølgelig er det mange andre ting som er like ille, men det var ikke det jeg i utgangspunktet diskuterte her. Min kommentar gjaldt kun det forholdet artikkelen handlet om.

Fortsetter under...

Skrevet

Men når man vet at det å kjøpe hasj innebærer en risk for å bli satt i barnevernets søkelys, og en risk for fengselsstraff, hvorfor gjør foreldre dette likevel da? Greit nok at mange er uenige i at hasj er klassifisert som narkotika, men vi må jo likevel forholde oss til at norges lover fins.

En som tar med seg ungen ut for å kjøpe/selge hasj, vet at det er en risk for at dette vil gå ut over ungen. (barnevernet kobles inn, barnet blir kanskje fratatt foreldrene, foreldrene påtales og havner kanskje i fengsel..) Da har man satt hasjen foran barnets behov.

Vi kan være uenige eller enige i dagens narkolovgivning, det vil jeg ikke ta stilling til her. Det eneste jeg sier, er at denne personen har tatt en kalkulert risk. Hun har enten valgt å sette barnets velferd på spill for å få oppfylt sine behov, eller hun er så avhengig at hun ikke lenger klarer å velge. Det er i bunn og grunn en trist historie i begge tilfeller.

Men det er klart det fins langt verre ting man kan gjøre mot barna sine også, det fins alltid verre ting. Men en feil handling blir ikke noe riktigere av at vi påpeker at det finnes verre ting.

Det står jo ingenting i artikkelen om hvor gammel denne "moren" var?

For alt vi vet så kan det være et barn som har fått barn, og hvilke forutsettninger har en 14-18 til å tenke fornuftig på de områder?

men jeg syntes innleggene her var svada ala det er snakk om narkotika, det er mye mye værre enn alt annet det!

Klart jeg ser hva hidi og andre her er ute etter, men for meg så blir dette like ille som å ta med seg en 9mnd gammel unge på polet for så å gå hjem å styrte ned flaska mens man sitter med barne på fanget og sovner stupe full mens barne leker ALENE på gulvet/ ute eller hvor det nå måtte befinne seg! Men det har vi jo ikke noen lover mot så da er det liksom ikke så galt!

De som svindler på skatten/ trygden/ forsikringer, kjører i fylla, brenner sin egen hjemmebrent ( det er ulovlig det!) osv de vet vel like mye at de kan bli satt i fengsel for lovbrudden de også gjør, det er jo ulovlig tross alt, og da har man like mye satt de behovene forran barnas og familiens beste?

Vil gjerne se den debatten der en mor har svindlet på trygden blir sett på på samme måte!

Men tenker nok at det da blir en annen "låt" i synserene fordi tross alt det er jo bare snakk om .... (u) lovligheter for å overleve?

Skrevet

Sjokkerende, ja.

Likevel må jeg bare bøye meg i støvet for den overskrifta der. Tabloid så det holder - TO nylagde substantiver i en og samme setning. Heia Dagbladet! ;-)

Skrevet

Har ikke bedt deg kjøpe mine argumenter. Du har fullstendig rett til dine egne tanker og idèer.

Jeg har òg sett mennesker i hasjrus, og det var ikke et hyggelig syn. Selvfølgelig er det mange andre ting som er like ille, men det var ikke det jeg i utgangspunktet diskuterte her. Min kommentar gjaldt kun det forholdet artikkelen handlet om.

Nei, men når du svarer på det jeg skriver må du jo bare regne med at du får svar;)

men jeg syntes det blir feil å si at " de visste jo at de kunne risikere dette" for det vet jo ALLE som driver med noe ulovlig at de faktisk KAN få fengsels-straff for ugjerningen som de har gjort. da blir det feil i mine øyner å spørr om de kan ta med barna i fengsel, for det kan vel ingen av dem som begår lovbrudd?

Om du har sett noen i hasjrus og syntes det var ille, hva tenker du da om fulle folk som blir meget voldelige i fylla... ( det ser man hver helg) og hva tenker du om gjengen som sitter hjemme og tuller og ser video og tar seg en joint? uten å skade noen? personlig that is?

Tror nok vedkommende du har sett har vært rusa på noe ganske annet enn hasj, eller så må det ha vært de første ukene vedkommende røyka!

hidi, the scorpion
Skrevet

For alt vi vet så kan det være et barn som har fått barn, og hvilke forutsettninger har en 14-18 til å tenke fornuftig på de områder?

men jeg syntes innleggene her var svada ala det er snakk om narkotika, det er mye mye værre enn alt annet det!

Klart jeg ser hva hidi og andre her er ute etter, men for meg så blir dette like ille som å ta med seg en 9mnd gammel unge på polet for så å gå hjem å styrte ned flaska mens man sitter med barne på fanget og sovner stupe full mens barne leker ALENE på gulvet/ ute eller hvor det nå måtte befinne seg! Men det har vi jo ikke noen lover mot så da er det liksom ikke så galt!

De som svindler på skatten/ trygden/ forsikringer, kjører i fylla, brenner sin egen hjemmebrent ( det er ulovlig det!) osv de vet vel like mye at de kan bli satt i fengsel for lovbrudden de også gjør, det er jo ulovlig tross alt, og da har man like mye satt de behovene forran barnas og familiens beste?

Vil gjerne se den debatten der en mor har svindlet på trygden blir sett på på samme måte!

Men tenker nok at det da blir en annen "låt" i synserene fordi tross alt det er jo bare snakk om .... (u) lovligheter for å overleve?

Jeg ville sett å svindle på trygden på samme måte. Hvorfor utsette seg selv og barnet ved å gjøre noe ulovlig? Hva slags forbilde er det for barn som vokser opp?

Du har vokst opp med hasjrøkende foreldre og er blitt svært tolerant til hasj, ser du sammenhengen...? I samme åndedrag synes du alkohol er verre, personlig synes jeg ikke noe om noen av delene når man har ansvaret for små barn.

Hadde jeg vært øyenvitne til at en mor kom hjem fra polet og styrtet ned flaska på styrten, så hadde jeg ringt barnevernet.

Skrevet

Folk som drikker seg døddrukne og lar barna seile sin egen sjø, begår vanskjøtsel og dette fins det lover mot. Selv om alkoholen er lovlig omsatt er dette heldigvis ulovlig.

Det er veldig mye "småkriminalitet" som begås som potensielt kan går ut over barn. Det er ikke riktig det heller. Er helt enig med deg i det.

Temaet her var narkokjøp med barn på slep, og det er det jeg har forholdt meg til her. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å sammenlikne med alle mulige andre lovbrudd etc, men jeg ser poenget ditt. Narkotikamisbruk har en mye verre klang i våre ører enn f.eks skattesnusk. Om dette burde vært annerledes kan man jo diskutere. Selv støtter jeg dagens strenge narkotikalovgivning, men jeg er også for en restriktiv alkoholpolitikk.

Skattesnusk er usolidarisk, det er egentlig tyveri og bør også slås hardt ned på det også.

Heldigvis er det opp til rettssystemet og ikke meg å vurdere hvor de ulike lovbruddene skal havne på alvorlighetsskalaen. :)

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, men når du svarer på det jeg skriver må du jo bare regne med at du får svar;)

men jeg syntes det blir feil å si at " de visste jo at de kunne risikere dette" for det vet jo ALLE som driver med noe ulovlig at de faktisk KAN få fengsels-straff for ugjerningen som de har gjort. da blir det feil i mine øyner å spørr om de kan ta med barna i fengsel, for det kan vel ingen av dem som begår lovbrudd?

Om du har sett noen i hasjrus og syntes det var ille, hva tenker du da om fulle folk som blir meget voldelige i fylla... ( det ser man hver helg) og hva tenker du om gjengen som sitter hjemme og tuller og ser video og tar seg en joint? uten å skade noen? personlig that is?

Tror nok vedkommende du har sett har vært rusa på noe ganske annet enn hasj, eller så må det ha vært de første ukene vedkommende røyka!

Argumentene dine blir ikke bedre om du antyder at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Når jeg sier at personen var ruset på hasj, så var det kun hasj. Og vedkommende var gammel i gamet og drakk ikke alkohol.

Ellers se mitt andre innlegg til deg!

Skrevet

Jeg ville sett å svindle på trygden på samme måte. Hvorfor utsette seg selv og barnet ved å gjøre noe ulovlig? Hva slags forbilde er det for barn som vokser opp?

Du har vokst opp med hasjrøkende foreldre og er blitt svært tolerant til hasj, ser du sammenhengen...? I samme åndedrag synes du alkohol er verre, personlig synes jeg ikke noe om noen av delene når man har ansvaret for små barn.

Hadde jeg vært øyenvitne til at en mor kom hjem fra polet og styrtet ned flaska på styrten, så hadde jeg ringt barnevernet.

Jeg er ikke oppvokst med hasjrøykende foreldre men en narkoman stefar ( og her var det ikke bare hasj), som senere gikk over til KUN alkohol... og tro meg da lengta jeg tilbake til tiden da hjemme var rolig og bedagelig, og en kjekk stefar! Toleransen min har jeg nok fått fra at jeg selv var røyker i 10-12 år. og også arbeidet mitt innen rusomsorg yrket. Så hvorfor er jeg da så imot alkohol og ikke hasj? Jo fordi jeg klarer å sette de to opp mot hverandre. jeg har sett alle skygge sider for å si det sånn, både som bruker å som familiemedlem! Og som behandler i familier der dette er et faktum!

Tror du har missforstått litt poenget mitt her! Det jeg mener er at fokuset blir feil, så snart det er snakk om narkotiske stoffer så skal det være så mye værre enn alt annet, jeg tar idag avstand mot å bruke hasj og det bruken fører med seg.

men jeg klarer også å sette ting i perspektiv.

Hadde det vært bedre om moren ble tatt enn annen plass enn akkurat under den brua? Hva om hun hadde gått til de som er over han som tjener noen kroner under brua, gått videre opp i sytemet der familiefedrene sitter og styrer hele greia? Nei!

Gjest AlBundy
Skrevet

Jeg er ikke oppvokst med hasjrøykende foreldre men en narkoman stefar ( og her var det ikke bare hasj), som senere gikk over til KUN alkohol... og tro meg da lengta jeg tilbake til tiden da hjemme var rolig og bedagelig, og en kjekk stefar! Toleransen min har jeg nok fått fra at jeg selv var røyker i 10-12 år. og også arbeidet mitt innen rusomsorg yrket. Så hvorfor er jeg da så imot alkohol og ikke hasj? Jo fordi jeg klarer å sette de to opp mot hverandre. jeg har sett alle skygge sider for å si det sånn, både som bruker å som familiemedlem! Og som behandler i familier der dette er et faktum!

Tror du har missforstått litt poenget mitt her! Det jeg mener er at fokuset blir feil, så snart det er snakk om narkotiske stoffer så skal det være så mye værre enn alt annet, jeg tar idag avstand mot å bruke hasj og det bruken fører med seg.

men jeg klarer også å sette ting i perspektiv.

Hadde det vært bedre om moren ble tatt enn annen plass enn akkurat under den brua? Hva om hun hadde gått til de som er over han som tjener noen kroner under brua, gått videre opp i sytemet der familiefedrene sitter og styrer hele greia? Nei!

Du snakker akkurat som noen venner av meg som aldri klarte å slutte med hasj i ungdomstiden, de er over 30 nå.

Akkurat samme "logikken" og en underliggende glorifisering av hasj.

Kjempeargument å komme med at "andre ting er verre".

Du har nok desverre tatt mer skade av det enn du tror, mens alle vi andre "ikke forstår".

Hører akkurat det samme fra pothodene.

Du får dra med deg denne "fine" holdningen din inn i rusomsorgen og legge til på slutten at du egentlig er imot hasj, selv om alt annet du sier haler i en helt annen retning.

ÆÆÆÆÆÆÆ

Skrevet

Du snakker akkurat som noen venner av meg som aldri klarte å slutte med hasj i ungdomstiden, de er over 30 nå.

Akkurat samme "logikken" og en underliggende glorifisering av hasj.

Kjempeargument å komme med at "andre ting er verre".

Du har nok desverre tatt mer skade av det enn du tror, mens alle vi andre "ikke forstår".

Hører akkurat det samme fra pothodene.

Du får dra med deg denne "fine" holdningen din inn i rusomsorgen og legge til på slutten at du egentlig er imot hasj, selv om alt annet du sier haler i en helt annen retning.

ÆÆÆÆÆÆÆ

Herre jemen!

Ja du var da voldsomt fordømmende!

Slutta fint før "ungdomstiden" var over jeg! ikke har jeg tatt noen skade av det heller, men jeg har fått masse erfaringer som du aldri vil komme til å få!

Du vet vel ikke noe om hvem jeg er, hvilke kvaliteter jeg besitter, og hvordan jeg utfører jobben min... Du har ingen rett til å dømme meg som menneske fordi du er uenig i et av mine utsagn!

Må nesten være noe galt med deg vet jeg!

Siden du liksom vet dette om meg!

Gjest AlBundy
Skrevet

Herre jemen!

Ja du var da voldsomt fordømmende!

Slutta fint før "ungdomstiden" var over jeg! ikke har jeg tatt noen skade av det heller, men jeg har fått masse erfaringer som du aldri vil komme til å få!

Du vet vel ikke noe om hvem jeg er, hvilke kvaliteter jeg besitter, og hvordan jeg utfører jobben min... Du har ingen rett til å dømme meg som menneske fordi du er uenig i et av mine utsagn!

Må nesten være noe galt med deg vet jeg!

Siden du liksom vet dette om meg!

Jeg vil ikke ha erfaring som hasjrøyking i 10-12år og en oppvekst i ett hjem med rusmisbrukere og alkoholiserte mennesker hvor hasjen var ett høydepunkt for deg.

Det sier sitt vet du, alle tar skade av sånne ting, det er jo helt forståelig.

Jeg dømmer deg ut fra hva du sier, det må du tåle, avskum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...