Gjest 11.67 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg fikk gjennomført en rødmeoperasjon i Sverige for ca 12 år siden og ble veldig,veldig fornøyd med det. Jeg ble kvitt ansiktrødmingen som var et svært stort problem.Men jeg har forsatt et problem som er bare blitt større og større med årene.Når jeg er litt spent, gruer meg litt, er litt nervøs eller ikke føler noe spesielt i det hele tatt blir jeg ofte rødflammete på halsen og brystet.Jeg begynner å klø i huden og vips så er jeg helt rødflammete.Vet ikke hvorfor dette skjer? Men det er veldig plagsomt og jeg er redd folk skal se det ,så da blir jeg nervøs av det. Det blir som en ond sirkel.Probl. mitt er blitt forsterket veldig i det siste for jeg har beg. i 100%st. og har mye kontakt med folk og derfor føler jeg det hemmer meg utrolig!!! Vil helst være en sosial person men det blir forferdelig vanskelig.Jeg pleier å gå med gensere som dekker brystet og gjerne med høyhalset for å skjule probl.mitt.Det ser faktisk så ille ut!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre??Blir så fortvilet. Finnes det en medesin for det? Eller mulig enda en operasjon?Jeg blir snart 40 og kan ikke ha det sånn!!! Kan du hjelpe meg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289190-r%C3%B8dmer%C3%B8dflammende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
janmon Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg fikk gjennomført rødmeoperasjonen for 10 år siden og ble kvitt rødmingen og sosial angst. Imidlertid opplevde jeg et lignende problem som det du beskriver. Jeg hadde naturlig røde kinn og etter operasjonen opplevde jeg at jeg kunne få store utslag av rødhet som følge av varme, bevegelse eller stress. Fjerning av blodkar med Vebeam Perfecta-laseren har langt på vei løst problemet for meg. Jeg tror at rødmeoperasjonen påvirker blodets flyt i ansiktet og har også fått dette bekreftet av opererende kirurg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289190-r%C3%B8dmer%C3%B8dflammende/#findComment-2321762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei ! Fint at roedmeoperasjonen var vellykket for deg , den er ikke det for alle , og noen har faat plager med bl a oekt svetting og angrer. Naar det gjelder din roedming paa bryst og hals, vet jeg ikke helt hva det kommer av , ikke sikkert det har noe med operasjonen aa gjoere. Tror ikke du kan gjoere flere operasjoner for dette , men kan kanskje vurderes for aa se om du har mye blodkar i oevre hudlag. Dette kan noen ganger laserbehandles med godt resultat , men da ma du foerst vurderes av hudlege som er vant til aa holdse paa medc saant , raader deg til aa undersoeke det foerst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289190-r%C3%B8dmer%C3%B8dflammende/#findComment-2323203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.