Gå til innhold

Hvor ville du valgt å jobbe i omsorgstjenesten?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbtanker
Skrevet

Jobber som pleier (nyutdannet) på sykehus. Jeg har ikke jobbet så lenge, men synes jobben er så innestengt liksom innenfor den enkelte avdeling. Hvor ville du ha valgt å jobbe hvis du fikk valget mellom sykehus, hjemmetjeneste ovs? I såfall negative og positive sider. Har liksom ennå ikke funnet min plass, og vet ikke hva jeg vil heller.

Gjest mine tanker her
Skrevet

Hjemmetjenesten ville jeg nok valgt.

Sykehus er nok mer hektisk og du løper mer der. Det er travelt i hjemmetjenesten også, men der er det nok på en annen måte. Enten kjører du ut til folk, eller så jobber du på sykehjem der folk har leiligheter og kanskje bofellesskap.

Sykehus har mange pasienter som er innom, mens i hjemmetjenesten blir man mer kjent med beboerene. De trenger hjelp i varierende grad.

Gjest pleiemedarbeider
Skrevet

På sykehus har jeg ikke den samme gleden som man får ved å komme hjem til pasienten. Jeg vil tro at på sykehus så vil gjennomtrekken av pasienter fort føre til at man blir overflatisk. Er man i hjemmetjenester så får man nærmere kontakt, og de setter veldig pris på at du kommer. Det er dagens høydepunkt for mange det desverre. Litt smil og latter gjør godt for både deg og pasienten. Jeg føler at man gir noe mere der hjemme hos dem.

Gjest Linnea79
Skrevet

Hjemmetjenesten ville jeg nok valgt.

Sykehus er nok mer hektisk og du løper mer der. Det er travelt i hjemmetjenesten også, men der er det nok på en annen måte. Enten kjører du ut til folk, eller så jobber du på sykehjem der folk har leiligheter og kanskje bofellesskap.

Sykehus har mange pasienter som er innom, mens i hjemmetjenesten blir man mer kjent med beboerene. De trenger hjelp i varierende grad.