Gå til innhold

Hvor ville du valgt å jobbe i omsorgstjenesten?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbtanker
Skrevet

Jobber som pleier (nyutdannet) på sykehus. Jeg har ikke jobbet så lenge, men synes jobben er så innestengt liksom innenfor den enkelte avdeling. Hvor ville du ha valgt å jobbe hvis du fikk valget mellom sykehus, hjemmetjeneste ovs? I såfall negative og positive sider. Har liksom ennå ikke funnet min plass, og vet ikke hva jeg vil heller.

Gjest mine tanker her
Skrevet

Hjemmetjenesten ville jeg nok valgt.

Sykehus er nok mer hektisk og du løper mer der. Det er travelt i hjemmetjenesten også, men der er det nok på en annen måte. Enten kjører du ut til folk, eller så jobber du på sykehjem der folk har leiligheter og kanskje bofellesskap.

Sykehus har mange pasienter som er innom, mens i hjemmetjenesten blir man mer kjent med beboerene. De trenger hjelp i varierende grad.

Gjest pleiemedarbeider
Skrevet

På sykehus har jeg ikke den samme gleden som man får ved å komme hjem til pasienten. Jeg vil tro at på sykehus så vil gjennomtrekken av pasienter fort føre til at man blir overflatisk. Er man i hjemmetjenester så får man nærmere kontakt, og de setter veldig pris på at du kommer. Det er dagens høydepunkt for mange det desverre. Litt smil og latter gjør godt for både deg og pasienten. Jeg føler at man gir noe mere der hjemme hos dem.

Gjest Linnea79
Skrevet

Hjemmetjenesten ville jeg nok valgt.

Sykehus er nok mer hektisk og du løper mer der. Det er travelt i hjemmetjenesten også, men der er det nok på en annen måte. Enten kjører du ut til folk, eller så jobber du på sykehjem der folk har leiligheter og kanskje bofellesskap.

Sykehus har mange pasienter som er innom, mens i hjemmetjenesten blir man mer kjent med beboerene. De trenger hjelp i varierende grad.

Jeg jobber selv som sykepleier i hjemmetjenesten og stortrives! Kunne selv aldri jobbet på sykehuset. Mistrivdes der da jeg hadde praksis. Alltfor hektisk og innestengt som du sa. Kan være hektisk i hjemmesykepleien også, men på en annen og litt friere måte. Det kommer også veldig ann på hvilket distrikt du jobber i. Der jeg jobber er arbeidslistene veldig fine og vi får god tid hos den enkelte bruker. Jeg opplever også at vi betyr mye for de fleste av de brukerne vi går til, selv om det alltid er noen gretne pessimister som synes at alt vi gjør er galt. Men det er viktig å ha noen sånne også. De er tross alt med på å gjøre arbeidsdagen ekstra fargerik og utfordrende;-)

Skrevet

Jeg har jobbet både på sykehjem og i hjemmetjenesten. Jeg synes det var best å jobbe på sykehjem. Det er mer sosialt og hyggelig for pasientene og for de ansatte!

I hjemmestjenesten kjørte jeg rundt til de ulike brukerne, Ensomt!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg jobber i hjemmetjenesten, og trives mye bedre der enn på sykehjem. Jeg synes arbeidsdagene blir mer varierte, og man føler seg ikke "innesperret". Veldig koselig å komme hjem til brukerne, man blir kjent med dem på en helt annen måte :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...