Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var med datteren min til legen i dag, hvor hun tok en blodprøve. Blodsukkeret ble målt til 7. Hun hadde da ca en halv time før spist to loffskiver med nugatti. Det ble sagt at blodsukkeret var for høyt, og at vi må komme tilbake i morgen, fastende og med en urinprøve...

Er litt urolig. Noen som vet om det er normalt at blodsukkeret stiger etter å ha spist loff med nugatti?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289206-11-%C3%A5ring-med-blodsukker-p%C3%A5-7/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loff med nugatti gjør at blodsukkeret fyker i taket! Det er ikke uten grunn at blodsukker skal tas på fastende mage,

Takk for svar1

Har du noe peiling på hva blodsukkertet bør ligge på hos en 11-åring? Er 7 vanvittig høyt etter et måltid?

Nevøen min lærte på skolen i 3. klasse at dersom man spiste loff med nugatti til frokost, så gikk blodsukkeret i taket og så kom de til å bli trette etter kort tid på skolen. Så såfremt ikke lærerne bare drev med skremselspropaganda, så er det god grunn til å tro at din datters blodsukker er normalt igjen når dere måler fastende i morgen.

Lykke til :-)

Annonse

I denne linken står det at hos friske mennesker svinger blodsukkeret mellom 4 og 8 mmol/l

Så jeg tipper det er nugattiskivene som har skylden. Fint at de sjekker ordentlig da.

http://www.apotek1.no/helsesenter/diabetes/blodsukker_/hoyt,_lavt__og_normalt_blodsukker

Gjest stiger etter måltid

Takk for svar1

Har du noe peiling på hva blodsukkertet bør ligge på hos en 11-åring? Er 7 vanvittig høyt etter et måltid?

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321588

Les litt her.

Blodsykker på 7 og mer på fastende mage tilsier at man har sukkersyke leste jeg her. Så 7 etter loff og nugatti tror ikke jeg er høyt.

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hvis du lar barnet ditt spise slik vil det før eller siden få diabetes.

diabetes type en er ikke en diabetes type som kommer av spising av usunn mat og sånne ting diabetes type en er en sykdom legene ikke har funnet ut av hvorfor du får man diabetes type 2 kan du få av og spise usunt og får lite mosjon.

Dette avhenger av om prøven som ble tatt var langtidsblodsukker eller ikke. Var det langtidsblodsukker forstår jeg at de reagerer og synes det var høyt, da vil nemlig ikke disse skivene være noe særlig utslagsgivende.

Vær glad for at de tar en skikkelig sjekk på henne, for jeg er nesten sikker på at det må ha vært langtidsblodsukkeret de målte, ellers ville de ikke reagert på tallet 7 etter inntak av mat.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...