Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest K & H

Kjære Jordmor!

Dette blir sikkert litt mye på en gang, men du får bære over med meg...

Jeg er førstegangs fødende i uke 38, og frem til i går kveld har fosteret ligget i seteleie. I natt var det en masse tumulter her inne, og det var faktisk ganske ubehagelig. Det virket som at bukhulen ble litt irritert for jeg har vært plaget med diare og kvalme i hele dag. Er ikke sikker på om småtten fikk snudd seg heller, men magen både ser og føles annerledes.(H*n var ca 3500 gr sist legen målte for litt over en uke siden) Hvordan kan jeg finne ut av dette. Jeg har også hatt en liten blødning, mye kynnere og press på bekkenet i dag. Hvordan bør jeg forholde meg til alt dette?

Kan det at babyen har forsøkt å snu seg ha satt i gang ting?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28922-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at barnet har gjort store anstrengelser for å snu seg med hodet ned. Kanskje var det vellykket og mye kan tyde på det, siden du opplever at magen har endret form. Dette bør avklares hos lege/jordmor, så man vet hva man skal forholde seg til. Det kan også godt være at disse voldsomme tumultene kan irritere livmoren og stimulere til modning og evt. startende fødsel. Det er ikke sjelden at en fødsel innledes med diare og ubehag i magen. Det du forteller om kynnere, den lille blødningen (blir det mer, må du kontakte lege/jordmor/sykehus) og presset, forsterker den mistanken. I løpet av den nærmeste tiden vil du nok få avklart hva som evt. er på gang. Roer det hele seg ned, kan det være grunn til å tro at det kun var en provokasjon, uten at fødselen starter. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...