Gå til innhold

Soppinfeksjon/betennelse i skjeden?

Anbefalte innlegg

Gjest Østfold 92

Hei. Jeg er ei jente på 15 år som har sopp/infeksjon? i skjeden. jeg fikk det for ca 6 uker siden, men begynte først å behandle det med canesten krem for 14 dager siden. Canesten kremen har fjernet kløen og svien men jeg har fortsatt en god del utflod som er gul aktig og lukter ganske så ubehagelig. Nå ser det ikke ut til at canesten kremen hjelper meg lenger og utfloden og lukten er fortsatt der. Dette er veldig plagsomt. jeg bruker ikke trange ola bukser nå og heller ikke ettersittende truser. Jeg vet at man kan bruke "vaginator" som man fører en stikk pille dypt inn i skjeden men dette vil jeg helst helst unngå da jeg fortsatt er jomfru og jomfruhinnen er også inntakt. Finnes det en måte å behandle dette på UTEN å oppsøke faglig innstanser? Hvis jeg alikevel må oppsøke faglig hjelp er det da Helsesøster eller Lege som vil være det naturlige valg? Må jeg eventuellt ta en gynokologisk undersøkelse eller holder det med en prøve av utfloden i underlivet? Lurer vel også på om det kan være noe annet enn sopp derfor det er ganske mye gulaktig utflod som også lukter. Har lest at vanlig "sopp utflod" ikke lukter noe særlig og at den har en hvit kornet konsistens. Håper at noen kan svare meg raskt på dette, syntes at dette er veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289285-soppinfeksjonbetennelse-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Som du har forstått, gir sopp hvitlig klumpet, kløende utflod og canesten er effektivt. Hvordan lukter den gule utflod du nå har? Hvis lukten er sur, betyr det at alt er normalt. Det er nemlig normalt med melkesyrebakterier i skjeden. Hvis du trenger annen behandling for sopp er tabletter en mulighet, men da må du ha resept fra legen, og legen vil sannsynligvis ta en prøve at utfloden, men det kan gjøre forsiktig uten å ødelegge jomfruhinnen. Fortell legen at du ikke har hatt samleie. Men jeg tviler på at det er nødvendig. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...