Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 22 år. Igår hadde jeg en slags ekstrablødning, det var overraskende siden jeg har hatt regelmessig menstruasjon i minst 10 år. Det var ikke friskt blod, men helt brunt på farge. Var for mye til å kunne kalles utflod, ulikt min vanlige menstruasjon som er rikelige mengder friskt blod. Venter neste menstruasjon om ca 10 dager. Har i tillegg vært litt plaget med (ortostatiske) blodtrykksfall den siste tiden. Kan dette ha noen sammenheng? Jeg har ikke brukt andre prevensjonsmidler enn kondom på ett år, tidligere brukte jeg p-piller, men sluttet på grunn av plagsomme bivirkninger. Var forøvrig til GU hos allmennpraktiserende lege i august, da så alt fint ut. Har tidligere hatt klamydia og har brukt angrepiller flere ganger. Kan det ha sammenheng med det? Eller kanskje med stress? Lurer vel egentlig på om jeg burde ta kontakt med en gynekolog, eller om dette er et fysiologisk avvik? Hadde tidligere en del tilfeldige partnere, og er på grunn av dette generelt litt bekymret ang mulige 'senvikninger' av dette. Fertilitet osv. Har nå hatt èn fast partner i over 2 år. Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289291-ekstrabl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan det være en eggløsningsblødning? Det passer bra med tiden i syklus. Det er ikke uvanlig at det hos kvinner i fruktbar alder kan komme mellomblødninger ra en livmorhals med rikelig slimhinne. Tidligere bruk av angrepille eller stress kan ikke være årsak. (Stress kan stoppe menstruasjoner, men kan ikke gi ekstra-blødning). Har du sjekket for klamydia etter du fikk ny partner? Infeksjon på livmorhalsen kan også gi ekstra blødning. Hvis det forsetter synes jeg du skal få en sjekk, men ved en slik liten og tilfeldig blødning er det ikke nødvendig. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289291-ekstrabl%C3%B8dning/#findComment-2322014
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...