Gjest kveldstanker Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 Om du skal velge en ting: Columbo/Alias Te/Kaffe Chips/Nøtter Brev i post/Brev i mail Avis i papirutgave/Avis på nett Kino/DVD Gå tur/treningsstudio Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig! Klassisk musikk/Popmusikk Bok/TV Brus/Vann Stekt egg/Kokt egg Bokmål/Nynorsk Innenlandsferie/Utenlandsferie 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 ''Columbo/Alias'' - Ingen av dem ''Te/Kaffe'' - Kaffe (espressovariant) ''Chips/Nøtter'' - Chips ''Brev i post/Brev i mail'' - Mail (selv om det er veldig koselig med snail mail også!) ''Avis i papirutgave/Avis på nett'' - Papirutgave ''Kino/DVD'' - Definitivt kino! ''Gå tur/treningsstudio'' - Tur ''Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig!'' - Aaaaaaaaaaaalt for tidlig! ''Klassisk musikk/Popmusikk'' - Ja, takk -begge deler. Mest pop. ''Bok/TV'' - som over ''Brus/Vann'' - vann ''Stekt egg/Kokt egg'' - stekt ''Bokmål/Nynorsk'' - bokmål ''Innenlandsferie/Utenlandsferie'' - Utenlands! 0 Siter
Piraye Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo Te /Nøtter Brev i post Avis i papirutgave DVD /treningsstudio Julen starter altfor tidlig! Popmusikk /TV Vann Stekt egg Bokmål Utenlandsferie 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 ''Columbo/Alias'' - Ingen av dem ''Te/Kaffe'' - Kaffe (espressovariant) ''Chips/Nøtter'' - Chips ''Brev i post/Brev i mail'' - Mail (selv om det er veldig koselig med snail mail også!) ''Avis i papirutgave/Avis på nett'' - Papirutgave ''Kino/DVD'' - Definitivt kino! ''Gå tur/treningsstudio'' - Tur ''Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig!'' - Aaaaaaaaaaaalt for tidlig! ''Klassisk musikk/Popmusikk'' - Ja, takk -begge deler. Mest pop. ''Bok/TV'' - som over ''Brus/Vann'' - vann ''Stekt egg/Kokt egg'' - stekt ''Bokmål/Nynorsk'' - bokmål ''Innenlandsferie/Utenlandsferie'' - Utenlands! Åssen gjør dere det der? (siterer i rammer mener jeg) 0 Siter
siddisen Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo/Alias - Columbo Te/Kaffe - Kaffe Chips/Nøtter - Chips Brev i post/Brev i mail - Mail Avis i papirutgave/Avis på nett - Papir Kino/DVD - Kino Gå tur/treningsstudio - Treningstudio Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig! - For tidlig Klassisk musikk/Popmusikk - Pop Bok/TV - Bok Brus/Vann - Vann Stekt egg/Kokt egg - Stekt Bokmål/Nynorsk - Bokmål Innenlandsferie/Utenlandsferie - Utenlands 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo Kaffe Chips Brev i mail Avis på nett -med unntak lokalavisene, de vil jeg ha i papir DVD Gå tur Julen starter altfor tidlig! Popmusikk Bok Vann Stekt egg/Kokt egg -Ja takk, begge deler Bokmål Utenlandsferie 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo/Alias - hva er det? TV-serier? Ser bare CSI jeg. Te/Kaffe - te! Chips/Nøtter - nøtter. Tror jeg. Brev i post/Brev i mail - mail, lettere å svare på, men koseligere med brev i posten egentlig Avis i papirutgave/Avis på nett - papirutgaven Kino/DVD - dvd Gå tur/treningsstudio - gå (jogge) tur Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig! - starter neste helg Klassisk musikk/Popmusikk - pop (om det ikke nødvendigvis må være det som er på VG-lista i øyeblikket, uten at jeg vet hva det er) Bok/TV - tja... Begge deler? Brus/Vann - vann Stekt egg/Kokt egg - kokt (hardkokt!) Bokmål/Nynorsk - bokmål Innenlandsferie/Utenlandsferie - spiller ingen rolle så lenge kjæresten er med ;o) Og da blir det nok innenlands. 0 Siter
sant å si Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo/Alias? - ingen av delene, ettersom jeg ikke er sikker på hva det er snakk om... Kaffe Chips/Nøtter? - hipp som happ Brev i post - men det er vel mest fordi mail nå er hverdags, og snailmail er så sjeldent. Avis i papirutgave Kino Gå tur Julen starter altfor tidlig! Klassisk musikk/Popmusikk? Ikke pop, men bytter du til rock, så blir det begge ) Bok Vann Kokt egg Bokmål Utenlandsferie 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Innlegg postet kl 0042 er vel strengt tatt _natt_tanker!! ;-) Her er mine svar: Columbo/Alias - har aldri sett på det siste og Colombo var favorittserien min under 'detektimen' på 70-tallet, så da svarer jeg det! :-) Te/Kaffe - Uten tvil kaffe! *tar en drabelig slurp* Chips/Nøtter - Chips, men av og til nøtter. Brev i post/Brev i mail - førstnevnte hyggligst - sistnevnte mest vanlig. Avis i papirutgave/Avis på nett - Ingenting slår papirutgaven av Aftenposten! Kino/DVD - Film er best på kino, men mest praktisk og lettvint hjemme, ergo ser jeg mer film hjemme enn på kiino. Gå tur/treningsstudio - gå tur Juleforberedelsene har startet!/Julen starter altfor tidlig! - Jeg er mest enig i det siste, men juleforberedelsene har kanskje startet i år i og med at jeg har kjøpt billetter på tog/fly? Klassisk musikk/Popmusikk - begge deler, takk. Bok/TV - begge deler, takk. Brus/Vann - VANN!! Stekt egg/Kokt egg - Helst stekt, men kokt er også veldig bra. Bokmål/Nynorsk - Bokmål Innenlandsferie/Utenlandsferie - Innelnlandsferie på hytta er tingen for oss nå. 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Åssen gjør dere det der? (siterer i rammer mener jeg) Før og etter det som skal siteres skriver du to apostrofer, altså tasten til venstre for Æ. Ikke bruk gåsetegnene som er over 2-tallet, men først en ' og deretter en ' uten mellomrom. Da kan sitatet bli ''slik'' 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Før og etter det som skal siteres skriver du to apostrofer, altså tasten til venstre for Æ. Ikke bruk gåsetegnene som er over 2-tallet, men først en ' og deretter en ' uten mellomrom. Da kan sitatet bli ''slik'' Je ghar en test... Har aldri forstått hvordan man får lagt inn flere slike, kun en.... ''Da kan sitatet bli'' Kan du lære meg det? 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo Kaffe Nøtter Brev i mail Avis i papirutgave DVD Julen starter altfor tidlig! Popmusikk Bok Vann Stekt egg Bokmål Utenlandsferie 0 Siter
....AV Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Columbo Te og Kaffe Chips Brev i mail Avis i papirutgave DVD Gå tur Julen starter alt for tidlig Klassisk musikk Bok Vann Kokt egg Bokmål Innenlandsferie 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Før og etter det som skal siteres skriver du to apostrofer, altså tasten til venstre for Æ. Ikke bruk gåsetegnene som er over 2-tallet, men først en ' og deretter en ' uten mellomrom. Da kan sitatet bli ''slik'' ''til venstre for Æ.'' ? Til høyre for Æ, vel ? 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 ''til venstre for Æ.'' ? Til høyre for Æ, vel ? Ja *sukk* vi lever visst i en høyrevridd tidsalder....;-) Takk for korrigeringen - det skulle selvsagt stått til høyre ja;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Je ghar en test... Har aldri forstått hvordan man får lagt inn flere slike, kun en.... ''Da kan sitatet bli'' Kan du lære meg det? Du bare gjentar det. La oss si at jeg skal sitere noe du skrev som så slik ut: A B C D E Jeg markerer din tekst og tar copy og paste inn i ny melding. Da må jeg putte disse enkeltstående apostrofene før og etter hver del som jeg skal sitere, før jeg kommer med kommentaren min. Altså: 'A' dette er jeg enig i 'B' som jeg skulle sagt det selv osv Men dersom du siterer flere ganger er det veldig lurt å ta forhåndsvisning for å sjekke at du plasserte sitatene på riktig setd! ;-) Én feiltasting og du ender opp med å sette i sitatbokser dine egne kommentarer;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Du bare gjentar det. La oss si at jeg skal sitere noe du skrev som så slik ut: A B C D E Jeg markerer din tekst og tar copy og paste inn i ny melding. Da må jeg putte disse enkeltstående apostrofene før og etter hver del som jeg skal sitere, før jeg kommer med kommentaren min. Altså: 'A' dette er jeg enig i 'B' som jeg skulle sagt det selv osv Men dersom du siterer flere ganger er det veldig lurt å ta forhåndsvisning for å sjekke at du plasserte sitatene på riktig setd! ;-) Én feiltasting og du ender opp med å sette i sitatbokser dine egne kommentarer;-) Nå har jeg forsøkt litt. Er vel dum som et brød, men får ikke til. Kopierer og paste i svaret, så til baketil din melding å kopierer igjen, menDA kommer jeg ikke tilbake til mitt svar.... Trykker frem og tilbake på pilene oppe i venstre hjørne. Er dårlig på å forklare... 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Nå har jeg forsøkt litt. Er vel dum som et brød, men får ikke til. Kopierer og paste i svaret, så til baketil din melding å kopierer igjen, menDA kommer jeg ikke tilbake til mitt svar.... Trykker frem og tilbake på pilene oppe i venstre hjørne. Er dårlig på å forklare... For å ta det med teskje! ;-) Nå leste jeg ditt innlegg, markerte og trykket 'copy. Deretter trykket jeg 'svar på innlegg' og trykket 'paste. dermed har jeg kopiert alt du skrev i dette innlegget. MEN- så flytter jeg markøren helt først i innlegget og begynner å skrive egen tekst. Imens forflytter det jeg kopierte fra deg seg nedover. Nå skal jeg merke av deler av det med doble apostrofer, samt skille det litt ut ved hjelp av linjeskift: ''Nå har jeg forsøkt litt. Er vel dum som et brød, men får ikke til. Kopierer og paste i svaret, så til baketil din melding å kopierer igjen, menDA kommer jeg ikke tilbake til mitt svar....'' Sånn, der kunne det passe å avslutte siteringen i første omgang, og altså sette doble apostrofer en gang til (+ et par linheskift). Mens jeg altså skriver min kommentar til det du skrev. Resten av det jeg kopierte er nå lenger ned i svarutkastet, men nå skal jeg sitere litt til og starter da med linjseskift og dobbelt apostrof: '' Trykker frem og tilbake på pilene oppe i venstre hjørne.'' Sånn, nå er jeg ferdig og avslutter sitatet fra deg med dobbel apostrof og et par linjeskift. Siste setningen skal jeg ikke kommentere, så da bare sletter jeg den. Så er det fprhpndsvis + send 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Nå har jeg forsøkt litt. Er vel dum som et brød, men får ikke til. Kopierer og paste i svaret, så til baketil din melding å kopierer igjen, menDA kommer jeg ikke tilbake til mitt svar.... Trykker frem og tilbake på pilene oppe i venstre hjørne. Er dårlig på å forklare... Du kopierer alt i en smekk og så deler det opp etterpå da vet du. ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Du kopierer alt i en smekk og så deler det opp etterpå da vet du. ) ''Du kopierer alt i en smekk'' ''og så deler det opp etterpå da vet du. )'' Ja den går ) Men da blir det masse sletting om det er et langt innlegg hvor alt ikke skal brukes...... Takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.