Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke plass på badet, så jeg tørker klærne i stua under varmepumpa. Før var de på soverommet, men da ble det så fuktig i rommet og klærne brukte lang tid på å bli tørre.

Plass er det nok av på badet.

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

43

• frosken

16

• morsan

10

• hidi, the scorpion

9

Skrevet

Rene håndklær er i skapet på badet ja, det er da absolutt mest praktisk! Nå har ikke jeg toalettet på badet, men hos kjæresten min har vi det og også der har vi håndklærne i skapet på badet. Han hadde vaskemaskina ved siden av doen tidligere, er det også uhygienisk da mener du?

Undertøyet foretrekker jeg å ha på soverommet, kjæresten vil gjerne ha det på badet. Klestørk foregår på soverommet hos meg (badet er for lite), og tidligere tørket vi klærne på badet hos kjæresten da han hadde stoooort bad tidligere.

Ser virkelig ikke problemet. Man sitter da ikke på dass og fingrer med det rene tøyet?

Husker da jeg var liten, så lekte ofte jeg og min søster butikk på badet:

En satt på do, med skittentøykorga foran seg (oftest meg), søstera mi kom og var kunde og skulle kjøpe tøy....

Velø - jeg åpnet lokket og fant frem dagens beholdning - av underbukser, sokker og trøyer!!!!

Buerk!!!!

(mine unger har ikke kommet på den idéen)

Skrevet

Det hadde jeg nok ikke tenkt på.

Hm. Kanskje det var fint jeg opplyste deg om et mulig problem? Problemer av denne typen er jeg ganske flink til å finne, viser det seg.

Skrevet

Var det mye bakterier på tannbørsten?

Hvordan kan man avgjøre mengde bakterier? Teller du dem?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1193383338' post='3704410]

Jeg er bakteriefreak, og kan ha tendenser til å bli hysterisk. Allikevel har jeg aldri tenkt tanken på at det er uhygienisk.

Tørkestativet står jo ikke oppi toalettet. Håndklærene ligger jo for seg selv.

Dere griser vel ikke usannsynlig mye ved toalettbesøk heller? Og vanlig håndvask er vel en vane?

Da er det ikke uhygienisk i mine øyne og ha tørkestativet på badet eller håndklær.

Før hadde jeg en kommode med undertøy på badet også. Har ikke det lengre, men det er fordi jeg har soverom som nærmeste nabo til badet.

Toalettbesøkene er ganske "normale" tror jeg, går på do på doen, for å si det sånn. :- )

Hendene vasker jeg selvfølgelig også.

Skrevet

Ser ikke noe problem i å tørke klær på badet, eller i å oppbevare håndklær i skapet på badet.

Man driter da ikke utover hele badet heller?

Annonse

Skrevet

Oppbevarer du ikke håndkledet på badet????

Du ser sjokkert ut med alle de spørsmålstegnene. :- )

Rene håndklær ligger i et skap på soverommet. Når jeg dusjer pleier jeg å ta med et håndkle inn på badet, men tar det med tilbake på soverommet etterpå. Når det kommer gjester henger jeg opp håndklær, selvfølgelig.

Skrevet

Kan være med på at kraner på enkelte offentlige toaletter fremstår som lite rene, men i private hjem har det ikke falt meg inn å være opptatt av dette.

Nå er det like før jeg tar frem ICD-10...

Mener du å antyde at jeg har noen tvangsproblemer? Du er ikke den første. Behandleren min har oppfordret meg til å prøve å finne ut hva som er "normalt", og det har jeg nå prøvd. Siden det fortsatt er liv i dere til tross for at dere har håndklær hengende på badet, kan det hende at også jeg kan overleve det.

Offentlige toaletter (vaskene der) er ofte ikke noe problem, men jeg bruker bare de hvor jeg kan tørke meg med papir etterpå. Da tar jeg bare et rent papirark og bruker det som en "gryteklut" når jeg skrur av vannet. Noen steder har de jo til og med vann som skrur seg på/av av seg selv, når du holder hendene under krana. Det er genialt. :- )

Skrevet

Hvordan kan man avgjøre mengde bakterier? Teller du dem?

Det går vel an å se dem i et mikroskop? Det er vel noen forskere som driver med sånne ting også, er det ikke? Personlig har jeg holdt meg til gjetning, og ganget det opp med en dose angst og usikkerhet, så det har blitt ganske mye bakterier.

Skrevet

Såvidt jeg husker var det ikke det. Og det var like mange på tannbørsten som hadde vært oppbevart utenfor badet.

Det var godt. Da kan jeg fortsette å pusse tenner. :- )

Skrevet

Det er visst jeg som har et litt tvangspreget forhold til akkurat det der. Men det hadde vært deilig å slippe tørkestativ i stua.

Orio, kjøp tørketrommel.

Jeg orker bare ikke¨

Orio, kjøp tørketrommel. Jeg orker ikke klesvask i stua og ikke har jeg mulighet til å tørke på badet så da er det den beste løsningen for meg ;o)

Skrevet

Niks. Er du mye småsyk? I så fall kan det skyldes at du er overrenslig og ikke blir utsatt for nok bakterier til å styrke immunfirsvaret ditt,

Jeg er ikke mye småsyk, ikke mye ordentlig syk heller.

Vil ikke si at jeg er overrenslig heller, det er bare badet/doen som er problematisk for meg. Resten av huset er det ikke så nøye med. Forstå det den som kan.

Persille1365381127
Skrevet

Tror du det kan være min tvangsmessige renslighet og bakteriefobi som gjør seg gjeldende da? Det virker absolutt som flertallet her er på "din" side i dette. :- )

Antagelig :) Beklager :)

Annonse

Skrevet

Orio, kjøp tørketrommel.

Jeg orker bare ikke¨

Orio, kjøp tørketrommel. Jeg orker ikke klesvask i stua og ikke har jeg mulighet til å tørke på badet så da er det den beste løsningen for meg ;o)

Jeg har prinsippielle innvendinger mot tørketrommel, unødvendig ressursbruk og alt det der. :- )

Dessuten skal det visstnok være bra å kvitte seg med den slags tanker som jeg har. Det skal visst gi et mer avslappet forhold til ting, og gjøre livet enklere. Etterhvert. :- )

Skrevet

Du ser sjokkert ut med alle de spørsmålstegnene. :- )

Rene håndklær ligger i et skap på soverommet. Når jeg dusjer pleier jeg å ta med et håndkle inn på badet, men tar det med tilbake på soverommet etterpå. Når det kommer gjester henger jeg opp håndklær, selvfølgelig.

Hvorfor får ikke det brukte håndkledet bli på badet etter bruk? Mangler du knagger?

Skrevet

Ser ikke noe problem i å tørke klær på badet, eller i å oppbevare håndklær i skapet på badet.

Man driter da ikke utover hele badet heller?

Nei. Det som skal gjøres på do, gjøres på do.

Skrevet

Jeg har prinsippielle innvendinger mot tørketrommel, unødvendig ressursbruk og alt det der. :- )

Dessuten skal det visstnok være bra å kvitte seg med den slags tanker som jeg har. Det skal visst gi et mer avslappet forhold til ting, og gjøre livet enklere. Etterhvert. :- )

Joda, men hvis jeg skulle sett på et tørkestativ i stua hver eneste dag hadde jeg blitt gærn. Vi har alle våre hang ups :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det tror jeg nok det vil gjøre, hvis du aksepterer andres meninger som sann!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Toalettbesøkene er ganske "normale" tror jeg, går på do på doen, for å si det sånn. :- )

Hendene vasker jeg selvfølgelig også.

Da kan du trygt tørke klærene dine på badet og ha håndklærene dine der :o)

Skrevet

Mener du å antyde at jeg har noen tvangsproblemer? Du er ikke den første. Behandleren min har oppfordret meg til å prøve å finne ut hva som er "normalt", og det har jeg nå prøvd. Siden det fortsatt er liv i dere til tross for at dere har håndklær hengende på badet, kan det hende at også jeg kan overleve det.

Offentlige toaletter (vaskene der) er ofte ikke noe problem, men jeg bruker bare de hvor jeg kan tørke meg med papir etterpå. Da tar jeg bare et rent papirark og bruker det som en "gryteklut" når jeg skrur av vannet. Noen steder har de jo til og med vann som skrur seg på/av av seg selv, når du holder hendene under krana. Det er genialt. :- )

Ingen tvil om at denne tråden gir meg assosiasjoner til tvangsproblematikk :-) (Men så er jeg også bedre på å ha det rotete enn de fleste, uten at det helt kan ses på som en fordel....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...