Gå til innhold

bestikk i sølv

Anbefalte innlegg

Gjest bruke det daglig?
Skrevet

Er det noen her inne som bruker sølvbestikket sitt til daglig? Vi har fullt bestikk til 12 personer,men det blir jo aldri brukt. Kanskje et par ganger i juleuka. Det er synd synes jeg. Har virkelig lyst til å legge det i kjøkkenskuffen.

Hva gjør dere andre?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg ville aldri brukt vårt sølv i det daglige, jeg synes noe av sjarmen med sølv er at det skal tas frem ved litt ekstra hyggelige anledninger. Nå har vi også et design på sølvet som ville sett helt merkelig ut til hverdags. Men hva med å bruke det mer til f.eks helgemiddager da?

Gjest Elextra
Skrevet

Det er hyggelig å ha noe som tas frem ved høytid og festlige anledninger. Blir jo ikke så spesielt med sølv om det brukes hver dag.

Bruker barnas dåpsgaver nesten hver dag, men hadde jeg hatt sølvbestikk til voksne hadde jeg nok ikke gjort det. I motsetning til barnebestikk, synes jeg heller ikke slitasje er så sjarmerende på middagsbestikk.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt sølvtøy daglig. Det er jo med på skille hverdagene fra de "finere" anledningen, og jeg synes vi trenger noe sånt. Alt skal ikke være likt.

Men det går jo an å bruke det mer enn et par ganger i jula. Hvis dere lager en god søndagsmiddag, hvis dere har middagsgjester eller bare vil gjøre en helt vanlig onsdag litt spesiell med vin og lys på bordet, da passer sølvtøyet inn. Bare pass på å holde det unna egg og tomater.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg ville ikke brukt sølvtøy daglig. Det er jo med på skille hverdagene fra de "finere" anledningen, og jeg synes vi trenger noe sånt. Alt skal ikke være likt.

Men det går jo an å bruke det mer enn et par ganger i jula. Hvis dere lager en god søndagsmiddag, hvis dere har middagsgjester eller bare vil gjøre en helt vanlig onsdag litt spesiell med vin og lys på bordet, da passer sølvtøyet inn. Bare pass på å holde det unna egg og tomater.

Hold det også unna lutefisk. ;)

Skrevet

Hold det også unna lutefisk. ;)

Lutefisk spiser jeg aldri uansett. Ikke har jeg sølvtøy heller. :- )

Annonse

Skrevet

Jeg liker litt forskjell på hverdag og fest så dekker med sølvbestikk når vi har gjester, på bursdager og i jula. Har et sett med pent biffbestikk (ikke sølv) liggende i stua som brukes hver lørdag, så litt forskjell på hverdagsmiddagene og lørdagsmiddagen for da spiser vi alltid i stua og gjør litt mere ut av middagen enn ellers i uka.

Skrevet

Det går ikke i kjøkkenskuffen. Men jeg tar det fram noen ganger i løpet av året. Bursdager, jul, nyttår + div. Synes det er hyggelig å pynte litt ekstra.

Skrevet

Det går ikke i kjøkkenskuffen. Men jeg tar det fram noen ganger i løpet av året. Bursdager, jul, nyttår + div. Synes det er hyggelig å pynte litt ekstra.

Vi bruker vårt på søndagene - alltid! Det gir en liten løft til fridagen. Så "roterer" jeg litt, så alt blir brukt i løpet av den tida det går mellom hver av de få gangene vi har mange gjester til dekket bord.

Skrevet

Ungene har brukt sitt og når jeg var liten så hadde vi hvert vårt som vi brukte hver dag. Nå brukes det aldri annet til høytider, dvs dåp, konfirmasjon og julaften

Skrevet

Vi bruker det også sjelden, men gjerne hvis vi har litt mer formelt besøk. F.eks. bursdager, helligdagsmiddager osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...