Gå til innhold

Hva gjøre når det er dårlig vær i helga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt oss på hytta i helga, men det meldes regn og regn og regn så det ser ut til at vi dropper det. Hva gjør dere i helgene når det er dårlig vær? Vi har ikke barn denne helga og har god tid, vinterdekk på begge bilene så vi kommer oss rundt. Men hva skal vi gjøre tro?! (trøndelag) Noen tips? Hva pleier dere å gjøre?

Fortsetter under...

Gjest innevær
Skrevet

Vi pleier å gå på fotballkamp, også når det regner.

Om kvelden ser vi film.

Ofte jobber jeg helg, så når jeg har fri er det godt å bare slappe av.

Av og til tar jeg ungene med når jeg skal trene, for treningssenteret har et lekerom. Da får de en liten luftetur.

Vi tar gjerne også en tur til biblioteket.

Skrevet

Vi tar alltid en god lunsj på kafe på lørdag formiddag med ferske aviser. Hvis ikke blir det gjerne middag og kino om kvelden. Søndager med dårlig vær brukes til å lage middag. Gjerne noe tradisjonsrikt som kan putre i noen timer. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi forsøker å finne på noe ute i helgen uansett vær. Barna bryr seg jo ikke stort om været, de har det jo omtrent like fint ute om det regner som når det er sol, bare de er godt kledd. Det er noe som heter "Det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige klær", og det forsøker jeg også å formidle til mine barn.

Men synes jo selv det er deiligere å være ute i fint vær, selvfølgelig, og aktivitene påvirkes noe av det. Kanskje blir det en tur til et museum eller på besøk til venner. Noe tid ute må vi uansett ha, også vi foreldre, som er inne det meste av uken, har stort behov for det.

Skrevet

Hva med:

- Bowling?

- Kino?

- Dra i svømmehallen?

Skrevet

Hva med:

- Bowling?

- Kino?

- Dra i svømmehallen?

*Humrer* Jeg har en noget sær mann... :o) Kino ja - skal tro om det går noen aktuelle filmer på kinoen der ute nå. Kanskje vi skulle sjekket det...

Annonse

Skrevet

Denne helgen er det fest og jobb omhverandre. Men en vanlig helg kan bestå av besøk/besøke venner, handletur på senteret og kveldskos hjemme med film.

Be noen venner på kortspill kanskje? Eller be med dere noen og dra på hytta likevel. Kanskje blir det litt opphold nok til at dere får en liten rusletur?

Skrevet

*Humrer* Jeg har en noget sær mann... :o) Kino ja - skal tro om det går noen aktuelle filmer på kinoen der ute nå. Kanskje vi skulle sjekket det...

Vi syntes "Rottatouille" var veldig morsom, men du tenker kanskje på helgeaktiviteter uten barn?

Skrevet

Ved grundigere ettersyn ser jeg at du har barnefri i helgen, så da er kanskje ikke Rottatouille noe for dere.. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi forsøker å finne på noe ute i helgen uansett vær. Barna bryr seg jo ikke stort om været, de har det jo omtrent like fint ute om det regner som når det er sol, bare de er godt kledd. Det er noe som heter "Det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige klær", og det forsøker jeg også å formidle til mine barn.

Men synes jo selv det er deiligere å være ute i fint vær, selvfølgelig, og aktivitene påvirkes noe av det. Kanskje blir det en tur til et museum eller på besøk til venner. Noe tid ute må vi uansett ha, også vi foreldre, som er inne det meste av uken, har stort behov for det.

Trodde du mente helg med barn, jeg.

Uten barn ville det nok blitt kunstutstilling og lunch på kafé på oss *drømmer*.

Skrevet

Vi syntes "Rottatouille" var veldig morsom, men du tenker kanskje på helgeaktiviteter uten barn?

Rottatouile så jeg og ungene for et par uker siden, kjempesøt! :o) Men ikke akkurat en film for to voksne nei.

Gjest Elextra
Skrevet

Rottatouile så jeg og ungene for et par uker siden, kjempesøt! :o) Men ikke akkurat en film for to voksne nei.

Jeg leste også for fort og trodde du mente helg med barn, kfr. nedenfor.

Skrevet

Jeg leste også for fort og trodde du mente helg med barn, kfr. nedenfor.

Neida, uten barn denne helga. :o) Vi skal nok finne på noe, er alltids noe å pusle med når man har hus. Gleder meg til bare å ta det helt med ro jeg, ikke noe styr og stress. Må vel en tur på besøk til mine små tantiser (eller hans onkelunger da) med en liten dunge arvetøy igjen tenker jeg. :o)

Annonse

Gjest innevær
Skrevet

Om du mener hva vi voksne gjør, så er det heller lite. Han vil ikke med på fotballkamp, selv om han liker å se kamp på tv. Om vi skal gjøre noe sammen må jeg enten lokke med en film eller bli med ham på pub, og det er sjelden jeg vil ut på pub for å si det slik. Noen ganger går han alene på pub mens jeg er hjemme, og det er vel greit. Men jeg synes vi er for lite sammen. I morgen skal vi på fest, men jeg er sliten og ville helst vært hjemme. *kjip* Jeg tenker på dagen etter, mens han ikke tenker at en (meg) må opp med barna. Beklager lillemus, det ble visst litt klaging her.

Jeg skulle ønske han for eksempel ville bli med å gå tur eller noe i de baner.

Skrevet

Om du mener hva vi voksne gjør, så er det heller lite. Han vil ikke med på fotballkamp, selv om han liker å se kamp på tv. Om vi skal gjøre noe sammen må jeg enten lokke med en film eller bli med ham på pub, og det er sjelden jeg vil ut på pub for å si det slik. Noen ganger går han alene på pub mens jeg er hjemme, og det er vel greit. Men jeg synes vi er for lite sammen. I morgen skal vi på fest, men jeg er sliten og ville helst vært hjemme. *kjip* Jeg tenker på dagen etter, mens han ikke tenker at en (meg) må opp med barna. Beklager lillemus, det ble visst litt klaging her.

Jeg skulle ønske han for eksempel ville bli med å gå tur eller noe i de baner.

Vi klarer ikke å sitte inne hele dagen, så en tur ut blir det uansett. Om jeg drar ham med meg så blir han med ut etterhvert nemlig. :o)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg elsker egentlig helger med litt dårlig vær jeg. Elsker å være innendørs, fyre i peisen, kose seg med et glass rødvin og se en god film. Deilig.

Man kan ikke akkurat gjøre det hele helgen, men en fin kveldssyssel er det.

Skrevet

Jeg elsker egentlig helger med litt dårlig vær jeg. Elsker å være innendørs, fyre i peisen, kose seg med et glass rødvin og se en god film. Deilig.

Man kan ikke akkurat gjøre det hele helgen, men en fin kveldssyssel er det.

''fyre i peisen''

Har varmepumpe, men også verdens herligste vedovn like ved godstolene på stua. Så fyring blir det! :o)

''kose seg med et glass rødvin''

Har noe med litt alkohol i kjøleskapet så det blir det også en råd med.

''og se en god film''

Filmer har vi et rikt utvalg av, låner alltid med meg noen fra jobben + at han har en del jeg ikke har sett oppdaget jeg forleden dag. Så alt det der blir det nok i løpet av helga ja. :o) *Gleder seg*

Gjest Gurojenta
Skrevet

''fyre i peisen''

Har varmepumpe, men også verdens herligste vedovn like ved godstolene på stua. Så fyring blir det! :o)

''kose seg med et glass rødvin''

Har noe med litt alkohol i kjøleskapet så det blir det også en råd med.

''og se en god film''

Filmer har vi et rikt utvalg av, låner alltid med meg noen fra jobben + at han har en del jeg ikke har sett oppdaget jeg forleden dag. Så alt det der blir det nok i løpet av helga ja. :o) *Gleder seg*

Så koselig! Sånn kveld håper jeg at jeg også får i morgen!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg synes egentlig det er veldig hyggelig å sove lenge, gå tur til en café - og sitte der noen timer mens jeg leser alle avisene, drikke kaffe og koser meg. Aller helst et sted de har sofaer, så jeg kan sitte inntil kjæresten f.eks.

Eller gjøre det samme bare møte venner i stedet for lese avisen...

Skrevet

Neida, uten barn denne helga. :o) Vi skal nok finne på noe, er alltids noe å pusle med når man har hus. Gleder meg til bare å ta det helt med ro jeg, ikke noe styr og stress. Må vel en tur på besøk til mine små tantiser (eller hans onkelunger da) med en liten dunge arvetøy igjen tenker jeg. :o)

mine små tantiser faktisk :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...