Gjest Plirre Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er en dame på 58 år somhar vært mye plaget med urinveisinfeksjoner og gått på mange antibiotikakurer. Har lett for å få soppinfeksjoner etter antibiotikakurene og har bruct dactar vagitorier for dette. Da jeg hadde de vanlig symptomene på sopp - utflod og kløe satte jeg i gang med en 3 dagers kur med Dactar for ca 1 uke siden. Jeg synes ikke virkningen var helt lik som det pleier da jeg fikk sterk svie i skrittet av det som randt ut . Merket meg at det klør mer enn normalt når jeg f. eks tørket meg etter toalettbesøk.Hadde resept liggende på diflucan tablett mot sopp (men fikk fluconazol Alpharma istede på apoteket som de sa innheholdt det samme stoffet). Denne tok jeg på mandag. Smertene i skrittet har blitt vondere og vondere for hver dag. Jeg har prøvd å smøre på Canesten salve og hydrocortisonsalve men til ingen nytte men har ikke brukt de på 2 døgn nå. I går var jeg hos legen som så på meg (men tok ikke gynokogloisk undersøkelse eller noen prøver) og sa det så ut som skjedekatar (vaginose) og han ga meg resept på Zidoval som jeg skal ta 5 dager med krem i skjeden. Jeg tok første dose i går og er ikke noe bedre i dag. Når jeg tisser og urinen kommer på huden i området er det helt grusomt vondt. Er så dårlig at jeg ikke orker å gå på jobb. Har du noen råd å gi meg for at svi/brennesmertene som strekker seg fra området rund skjedeåpningen, kjønnslepper og klitoris kan gi seg. Har flybilletter til utlandet på søndag men får jeg ikke bukt med smertene må jeg bli hjemme og jeg har så lyst til å reise! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289322-svie-i-skrittet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.