Gjest heltnyttformegdette Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg ønsker et års 100 % svangerskapspermisjon, men hvordan gjør jeg dette? Har termin 30.mars, når har jeg da permisjon fra? Og når skal søknad leveres? Og hva blir dato til, altså når er siste dag av permisjonen? Og hvordan gjør jeg det ang. fedrekvoten. Jeg tenker ta ut ferie når han tar sin del, men har bare fem uker ferie. Han har lyst til å dele opp sin kvote, ta litt nå og da, går det an? Må jeg f.eks. på forhånd avtale med leder at jeg tar ut ferie fra og til den og den datoen, så tar han da ut perm den datoen? Og da må jo han levere permisjonssøknad til sin sjef med de datoene? Kan noen forklare meg litt punktvis og enkelt hvordan jeg går frem uten at det blir for komplisert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289336-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har termin 30.mars, når har jeg da permisjon fra? Din permisjon starter 3 uker før termindato. Føder du før termindato mister du den permisjonstiden. Og når skal søknad leveres? Du kan gjerne kontakte NAV allerede nå, hvis du vil. Men det haster vel ikke før i månedsskiftet januar/februar. Og hva blir dato til, altså når er siste dag av permisjonen? Du regner 54 uker (er det ikke det det er nå) fra 3 uker før ultralydterminen. De 3 ukene før termin og de første 6 ukene etter fødsel er forbeholdt mor. Så er det vel 5 uker som er forbeholdt far. Når han tar disse er det dere som bestemmer. Og hvordan gjør jeg det ang. fedrekvoten. Jeg tenker ta ut ferie når han tar sin del, men har bare fem uker ferie. Han har lyst til å dele opp sin kvote, ta litt nå og da, går det an? Snakk med NAV. Noen synes det er greit, andre ikke. Må jeg f.eks. på forhånd avtale med leder at jeg tar ut ferie fra og til den og den datoen, så tar han da ut perm den datoen? Og da må jo han levere permisjonssøknad til sin sjef med de datoene? Det er vel greiest å gjøre et på den måten. Men snakk med arb.giver hvordan de ønsker at dere gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289336-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-permisjon/#findComment-2323210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heltnyttformegdette Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har termin 30.mars, når har jeg da permisjon fra? Din permisjon starter 3 uker før termindato. Føder du før termindato mister du den permisjonstiden. Og når skal søknad leveres? Du kan gjerne kontakte NAV allerede nå, hvis du vil. Men det haster vel ikke før i månedsskiftet januar/februar. Og hva blir dato til, altså når er siste dag av permisjonen? Du regner 54 uker (er det ikke det det er nå) fra 3 uker før ultralydterminen. De 3 ukene før termin og de første 6 ukene etter fødsel er forbeholdt mor. Så er det vel 5 uker som er forbeholdt far. Når han tar disse er det dere som bestemmer. Og hvordan gjør jeg det ang. fedrekvoten. Jeg tenker ta ut ferie når han tar sin del, men har bare fem uker ferie. Han har lyst til å dele opp sin kvote, ta litt nå og da, går det an? Snakk med NAV. Noen synes det er greit, andre ikke. Må jeg f.eks. på forhånd avtale med leder at jeg tar ut ferie fra og til den og den datoen, så tar han da ut perm den datoen? Og da må jo han levere permisjonssøknad til sin sjef med de datoene? Det er vel greiest å gjøre et på den måten. Men snakk med arb.giver hvordan de ønsker at dere gjør det. Hvordan tar jeg kontakt med NAV, ringer jeg NAV i min kommune, eller holder det å sende mail? Og bør jeg snakke med arbeidsgiver før eller etter? Skal jo levere permisjonssøknad til arbeidsgiver, så er det greit å få det avklart med NAV før jeg legger inn søknad så jeg vet litt mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289336-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-permisjon/#findComment-2324172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvordan tar jeg kontakt med NAV, ringer jeg NAV i min kommune, eller holder det å sende mail? Og bør jeg snakke med arbeidsgiver før eller etter? Skal jo levere permisjonssøknad til arbeidsgiver, så er det greit å få det avklart med NAV før jeg legger inn søknad så jeg vet litt mer? Ring NAV, så ber du om en avtale med en saksbehandler. Hos oss har de 2 saksbehandlere som har satt seg ekstra godt inn i det med svangerskaps-greier Etter å ha avklart litt med NAV, kontakter du arbeidsgiver 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289336-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-permisjon/#findComment-2325526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.